West Run Apartments | Real Estate at 500 Koehler Dr - Morgantown WV - Reviews - Photos - Phone Number
Edit

West Run Apartments

4.4
282 reviews
(Real Estate)
 500 Koehler Dr, Morgantown, WV 26508US

Write a review

(304) 599-1907

Write a review

4on Google, Nov 18, 2017
These apartments in general are pretty decent Apartments winter can be a little difficult sometimes getting out to classes due to the roads that lead in hopefully that will change in the near future but in general the prices are not horrible for the quality of the apartments more »
4on Google, Oct 03, 2017
more »
5on Apartments, Oct 03, 2017
So far so good.
I'm sure I'm not the average resident at West Run. I actually moved here in August with my daughters. We have a 4 bedroom 4 bathroom apartment and so far we LOVE IT!!!
Being on the 3rd floor has its challenges due to my health problems but I didn't mention that on my application either. Move in day was crazy but I have to mention Hannah in the office is unbelievable and deserves the credit I'm giving her. She went above and beyond to make myself and my girls feel welcome and to get all the paperwork and everything done so we could move in. Every time I have been in the office she is always a blessing to see. For the amount I'm paying for our apartment I couldn't ask for more. So if your thinking about moving to West Run, GO FOR IT!!! I haven't regretted it once. more »
3on Google, Sep 30, 2017
more »
4on Google, Sep 28, 2017
Friendly staff more »
5on Google, Sep 25, 2017
I only spent two weeks at West Run before moving for work but my time there was exceptional. Maintenance was quick and effective in answering my move in requests, and the office worked with me when I needed to sublease my apartment. more »
5on Google, Sep 23, 2017
more »
4on Google, Sep 22, 2017
Good privacy and amenities. more »
4on Google, Sep 21, 2017
Friendly staff and quick maintenance department. Would be 5 stars but things are always broken in the gym. Also all the giveaways and vents are geared towards students and during hours while some tenants are at work. more »
4on Apartment Ratings, Sep 20, 2017
Its good for the price. There is very little noise from neighbors. The place, at the time of this review, was repainting all of the building units. Some lights aren't always on but its easy enough to see. I haven't had any issues with my neighbors though that may be an individual opinion. The maintenance could be better but they will find a quick solution to any problem. The staff is friendly and welcoming. more »
4on Google, Sep 16, 2017
Office staff friendly. Maintenance always comes in a timely manner when needed and solves the problem quickly. One major complaint would be the gym- out of 3 treadmills, most of the time only one of them works. more »
5on Google, Jun 10, 2017
more »
Business Response:
Thank you, Arlon 84!
5on Google, Apr 28, 2017
more »
Business Response:
Thank you, Ryder!
4on Google, Apr 21, 2017
more »
Business Response:
Thank you for your review, Kelly! Please let us know if there is ever anything we can do for you! - Melanie Miles, Leasing Manager, LM@westrunapartments.com
5on Google, Apr 20, 2017
The staff has always took care of problems I had with the apartment and unruly roommates. more »
Business Response:
Thank you for your review, George! We try our best to keep our residents happy and ensure that you have a great living experience here at West Run! Please let us know if there is ever anything you need from us! - Melanie Miles, Leasing Manager, LM@westrunapartments.com
1on Google, Apr 19, 2017
There's so many hidden fees and maintenance does nothing more »
Business Response:
Samone, we apologize that you have not had a good experience with us here at West Run! All fees that are included in our leasing process are listed on the front page of your lease! If you have any questions, please refer to this as a reference! Also, if you have any maintenance requests- please call down to the office so we can try our best to take care of things for you! Thank you, Melanie Miles, Leasing Manager, LM@westrunapartments.com
5on Google, Apr 18, 2017
If you are deciding on a place to live, STOP and check out West Run Apartments! They are clean, conveniently located, have all the amenities and the best bonus is that a 3 bedroom option, each room has their own bathroom! You have the option for a furnished apartment and it is the way to go; there is not a hassle of moving beds, couches, dressers and tables. For a minimal monthly fee it is there for you and of nice quality! more »
Business Response:
Hey Shelly! Thank you for your excellent review! We try our best to make living at West Run comfortable for everyone! Please let me know if there is ever anything we can do for you! - Melanie Miles, Leasing Manager, LM@westrunapartments.com
5on Google, Apr 03, 2017
more »
Business Response:
Thank you for your review, Cheyenne! Please let us know if there is ever anything we can do for you! - Melanie Miles, Leasing Manager, mmiles@westrunapartments.com
5on Google, Mar 31, 2017
The application process was painless and very easy. Office staff was very polite and was able to answer all questions promptly. Thank you. more »
Business Response:
Thank you for your review, Carol! We try to make our signing process easy for our future residents! Please let us know if you ever have any questions- we are happy to help! - Melanie Miles, Leasing Manager, mmiles@westrunapartments.com
5on Google, Mar 31, 2017
more »
Business Response:
Thank you for your review, Bailey! Please let us know if there is ever anything you need from us! - Melanie Miles, Leasing Manager, mmiles@westrunapartments.com
5on Google, Mar 31, 2017
I'm living in Westrun next semester and the people have been super helpful and the place looks super nice!! more »
Business Response:
Thank you for the review, Sullivan! We are excited to have you as a new resident and are anticipating a fun upcoming year! Please let us know if there is ever anything we can do for you! We are here and happy to help! - Melanie Miles, Leasing Manager, mmiles@westrunapartments.com
5on Google, Mar 31, 2017
It great more »
Business Response:
Thank you for your review, Jonathon! Please let us know if there is ever anything we can do for you! - Melanie Miles, Leasing Manager, mmiles@westrunapartments.com
5on Google, Mar 30, 2017
Beautiful, clean facility. Seemingly excellent security and convenient transportation to WVU downtown campus via bus. Apartments we toured were well appointed and clean. Also, washer dryer is provided in the apartment, a welcome change from the dorm! more »
Business Response:
Thanks for your review, Craig!! Please let us know if there is ever anything we can do for you- we are happy to help! - Melanie Miles, Leasing Manager, mmiles@westrunapartments.com
4on BirdEye, Mar 30, 2017
Great friendly service! I didn't have to wait long for someone to help me and if I had any problems the people were patient with me to finish! more »
Business Response:
Daniel, thank you so much for your awesome review! We try to keep our residents happy and help with whatever we can! Please let us know if you ever have any questions or need our help in any way! - Melanie Miles, Leasing Manage, LM@westrunapartments.com
5on Google, Mar 30, 2017
West Run apartments had indeed been home for me for some time now. I've lived here for 4 years and have had. I issues with my apartment. The West Run staff is always a huge help and the maintence guys here are constantly working to make sure your living experience is how it should be. Cheap rates, good looking units, pool, gym, tanning beds, basketball court, and your own transportation bus that goes straight downtown. Can't beat. #WestRunThisTown more »
Business Response:
Christpher! Thank you so much for your 5-STAR review! You are a 5-Star resident, yourself! Also, I will need to borrow #WestRunThisTown in future advertisements! Please let us know if this is ever anything that you need from us, we are here and happy to help you! - Melanie Miles, Leasing Manage, LM@westrunapartments.com
Page 1 of 12

Contact

Edit
500 Koehler Dr, Morgantown, WV 26508
Real Estate
Today 9:00 am - 7:00 pm

About

Edit
Meet West Run – Morgantown’s only all-inclusive student housing community located on WVU’s Mountain Line, just minutes from campus and the Suncrest Towne Center shopping destination. Our fully furnished 2, 3, and 4-bedroom apartments near WVU feature 9-foot ceilings, balconies or decks, full-sized washers and dryers, private bathrooms for all bedrooms, huge walk-in closets, free cable and high speed internet, and plenty of storage space. Residents enjoy amenities including a resort-style pool, hot tub, fire pit, grilling stations, clubhouse, fitness center, pool table, sand volleyball and basketball courts, and computer lounge. Experience the best in WVU off-campus apartments – experience West Run. Apply today!more »

Review summary

5  160
4  84
3  37
2  
1  1
4.4
282 reviews

REQUEST APPOINTMENT

Date
Time :