Fox Pest Control Syracuse's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Fox Pest Control Syracuse

4.6
  • Pest Control
  • East Syracuse, NY

About this business

Home ServicesPest Control

Location details

6057 Corporate Drive, Suite 2, East Syracuse, NY, 13057, United States

Get directions
4.61,293 reviews
Select a rating
KnuckleHead F.'s profile image
KnuckleHead F. 
rating
3 years ago

These people are crooks and out to get people for their money. I told them I only wanted a one time service and they charged me the next month for a recurring bill and they charge a $250 cancelation fee. Go to a different business. 

Business response:

Hi, I am very sorry that you feel that you have been taken advantage of. I assure you that was never our intention. I would love to look into this further for you, unfortunately I have not been able to locate your account with your yelp name. Please give us a call at your earliest convenience and we will be happy to help you. Sincerely, Kacie E. Customer Relations Team 

Mehran N.'s profile image
Mehran N. 
rating
3 years ago

I had FOX Pest Control for about 2 years. First initial services was ok, however mainly depended on the technician . Than I had an unprofessional technician, never explained what he was doing, didn't use organic materials ( organic was part of my contract) , had ongoing issues that never resolved. Finally I asked for different technician for upcoming services. They scheduled twice, but never showed up. So this morning I called and cancelled my contract. I hope people read these reviews before they fall for all promise... read more

Business response:

Hi Mehran, I am very sorry to hear after 2 years you are not impressed with the overall service we provided. If you are ever in need of pest control in the future we would love a second chance. Either way we wish you well. Sincerely, Kacie E. Customer Relations Team 

Wendy H.'s profile image
Wendy H. 
rating
4 years ago

Zero if i could!! I wish i had read these reviews before i hired Fox. I had a year contract starting MAY 31, 2021. they continued to bill me after May up until i noticed! (MY fault for not keep track) I called to cancel i was harrassed by the woman trying to keep me as a customer. I mean she would not take no for an answer. So they stole my money by going over the 12 month contract will not get back to me. I will be contact BBB and i have contact my Credit card Co. Please do not use these people. They will rip you of... read more

Business response:

Hi Wendy, we apologize for the confusion. Per our agreement, the initial Service Term was 12 months. After the Service Term, the agreement automatically renewed monthly until the service was cancelled. Your services were cancelled on 9/16/22, however we do apologize for the negative interaction you had with our customer service representative. Your review will be passed along to our branch office manager for further investigation. Sincerely, Abby V. Customer Success Team 

Howard M.'s profile image
Howard M. 
rating
5 years ago

A door-to-door salesman for this company rang my doorbell yesterday. He was not wearing a mask in the middle of a pandemic. He did not introduce himself or tell me anything about his company but he wanted to know if I was the owner of the house and if I had a problem with bugs. I will never do business with these people. 

Business response:

Hi Howard, we are sorry for any inconvenience we caused you. The health and safety of the community are very important to us, which is why we provided customized masks for all of our team members to be worn as needed. We will share your feedback with our local sales manager and try to be more conscientious. If there is any assistance we can provide you, please feel welcome to call our office. Sincerely, Michelle B. Customer Success Team 

Brad M.'s profile image
Brad M. 
rating
5 years ago

Hired for carpenter ant control approximately 1 year ago. In my prior homes if I had ants, the contractor applied and guaranteed their work. Fox has failed to resolve the issue, has pressured me into more services despite me repeatedly advising by email I am dissatisfied and do not wish to continue to do business with them. Employees show up without notice, other times do not show up when scheduled. Emails are ignored entirely. I have not heard from Fox for months and now lo and behold, another email for my "scheduled" ... read more

Business response:

Hi Dave, we are sorry that you have been dissatisfied with your service. I reviewed your account and saw that we made multiple attempts to address your concerns over the course of this last year, but we failed to meet your expectations. We apologize for this and have honored your request to cancel all future services. We have also provided you with a full refund. We won't contact you again unless you request it. We wish you all the best going forward. Sincerely, Michelle B. Customer Success Team 

Eva W.'s profile image
Eva W. 
rating
5 years ago

This appointment was frustrating from the moment I called. The sales guy who initially set up my appointment was nice and good at his job. The rest of the customer service team thereafter was not. I emailed back and forth to get clarification on the cancellation fee that was in the contract I received, but my sales rep failed to mention it. Then at one point, after I asked to have the contract changed to 6 months because I don't foresee us needing the monthly service longer than that, my appointment for the tech to come to m... read more

Business response:

Hi Eva, we apologize for your disappointing experience and for the frustration you naturally felt. Our Branch Manager, Tony, let me know that he personally spoke with you about your poor service and worked to set things right. Our office mailed a check to cover the cost of replacing your mats on 4/9. Incidents like this are rare, but if they do occur, we strive to take responsibility and correct our mistakes. We appreciate you being willing to work with us to resolve this matter. Please feel welcome to call our office if the... read more

Heather L.'s profile image
Heather L. 
rating
6 years ago

wish i could give them zero stars ! do not use fox pest control!! total scam!!!they came to get rid of bees & now i have double the bees. they sneakily signed me up for some membership for 12 months & when i realized it, i cancelled it before the 3 days was up. if i hadn't cancelled by then , i would have had to pay $150 cancellation fee plus pay back the discounts i received. so i call back to tell them about the problem & they don't guarantee their work like every single company. everytime someone has sprayed they guarante... read more

Business response:

Hi Heather, we appreciate you reaching out to us about your concerns. The products that we use to treat bees and wasps can take up to a week to fully take effect. All of our services come with a warranty so a customer will never be forced to pay for a service that doesn't work. We attempted to look up your account so that we could see what products were used on your home and verify if another treatment process may be more effective for your situation, but we do not have an account under your name. Is it possible you worked w... read more

Kailey B.'s profile image
Kailey B. 
rating
6 years ago

I've literally called 10 times and emailed Michael Stokes countless times and he did not return my calls or e mails within a 6 month time period. Aside from that one of the workers literally told me chemicals are watered down so they aren't as strong in order to save money. This company is a joke and did nothing but cause hassle to myself and my family. This company did nothing to compensate me for having to buy all of my own chemicals to treat the new pests they attracted and we got no more pests after we stopped treatment.... read more

Business response:

Updated 1/20/2020 Hi Kailey, I am sorry that you have not been able to reach me. I think you may be calling a wrong number or using an incorrect email. I track my email very closely and have no emails from you. I have missed calls from a few unknown numbers, so one of them may be you, but I have returned all voicemails. I am still happy to speak with you and will watch for your call. Please contact me at either 315-284-0001 or stokes@fox-pest.com. Thank you. 11/29/2019 Hi Kailey, we are sorry that you were disappointed in ... read more

Samm H.'s profile image
Samm H. 
rating
7 years ago

For years we have been receiving pest control from another company with no problems at all. This year our neighborhood was targeted by Fox Pest control with their salesman that go door to do. After speaking with him about the products they offer and how it is set up quarterly we agreed to sign up with them and not use the company we had used in previous years (BIG MISTAKE). This was based on the fact that they offered coverage against pests the other company didn't and they came to the house 4 times a year, not the 2 we have... read more

Business response:

Hi Samm, we are sorry that you have been disappointed in your experience with us. We would love to speak with you directly and make the necessary changes to deliver the results you are looking for. Our system does not have an account under your name, so unfortunately we are not able to contact you more directly. Please call our office at your earliest convenience and ask to speak with Cassie. She is our Branch Administrator and will ensure that all of your concerns are fully addressed. We are eager to speak with you and impr... read more

Frequently asked questions about Fox Pest Control Syracuse

How is Fox Pest Control Syracuse rated?

Fox Pest Control Syracuse has a 4.6 star rating with 1,293 reviews. 

When is Fox Pest Control Syracuse open?

Fox Pest Control Syracuse is open now. It is open 24/7.