Extra Space Storage's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Extra Space Storage

4.7

About this business

Location details

2965 Warner Ave, Irvine, CA, 92606, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon09:30 a.m. to 6:00 p.m.
Tue09:30 a.m. to 6:00 p.m.
Wed09:30 a.m. to 6:00 p.m.
Thu09:30 a.m. to 6:00 p.m.
Fri09:30 a.m. to 6:00 p.m.
Sat09:00 a.m. to 5:30 p.m.
SunClosed
4.71,276 reviews
Select a rating
Yifei Z.'s profile image
Yifei Z. 
rating
10 months ago

Extra space is a scam. I started a unit for $57.20/month in July2025. Then they increase the price to $92.20/month in Nov 2025 regardless the contract I signed. What a scam. The management is horrible to deal with too. 

Business response:

We apologize for any inconvenience with your pricing concerns and management experience. Please contact us at (949) 786-3098 to discuss your contract. 

Nicole P.'s profile image
Nicole P. 
rating
a year ago

Soo I have been with this storage facility off and on for around 20 years. I recently moved and signed what I thought was a 6 months lease online for $197 a month. Just four months later my rent is $297!!!! They raised it $100. When you call they are going to explain that it was "in your lease" that they can raise your rent at any time. This company is predatory and takes advantage of people once they have all of your belongings. I asked when the next increase would be and how much and they did not know but again it's "in yo... read more

Business response:

Hello Nicole. Thank you for your feedback. Extra Space Storage works hard to provide value for our customers through competitive pricing and by maintaining clean, safe, and secure facilities. From time to time, rates are reviewed to keep up with market conditions and the rising costs associated with providing clean, secure facilities. However, providing quality storage at an affordable price is important to us, and your feedback will be reviewed internally. We are sorry to hear that your experience was negative, and we would... read more

J G.'s profile image
J G. 
rating
2 years ago

way overpriced, including BIG mo. cost increases constantly for no reason, too often gate or elevator doesnot work, were beyond nasty, misleaders, liars, uncaring, brian kim, regional VP breached agremnt,, they often not in office anyway, snarky non.cus.svc., and even worse trying to get a human nor anything in non.contract writing, in corp. HQ s.l.city.utah, (800), which explains alot,....they illegally.immorally.sold.and.or.trashed. tons of my lifelong.Family.treasures,collectibles,medicines, and way more, needlessly.and.... read more

Business response:

We sincerely apologize for the negative experience you've had with our facility. We take customer feedback very seriously and would like the opportunity to address your concerns directly. Please contact us at (949) 786-3098 to discuss your experience in more detail. Our team is committed to resolving any issues and improving our service. We hope to hear from you soon so we can work towards a satisfactory resolution. 

Salena Q.'s profile image
Salena Q. 
rating
2 years ago

Update: within one year, my rent has gone up $160 - from $197.20 when I took possession of the unit, to $357.20 (see attached photo of rate increase postcard I received in the mail). There are so many storage facilities around, do NOT rent from Extra Space Storage! This is out of control. Storage facilities, just like many other businesses, need to be regulated. 

Business response:

Your feedback is very important to our team, Salena. We're sorry to hear you're unhappy with your experience. Our unit rates change based on market values, and we adjust them periodically to reflect those changes. Your business is important to us, and we'd like to speak with you about your rate increase. Please call us at 888-storage. 

Jeane M.'s profile image
Jeane M. 
rating
2 years ago

This place is the worst . They have no cap on the rent as they are not regulated to do so they go up on your storage fees so often that this last time I was visiting, I had to actually move out of my storage which was huge inconvenience because they went up $100 with no warning as they only send you a postcard that looks like junk mail in an attempt to deceive you in my opinion. I was only there a year and the price went up on me twice I started out at $150 a year later they wanted to keep me at 273. Also when moving out you... read more

Business response:

Hi Jeane, we really appreciate you taking the time to leave a review. We are sorry to hear about your experience and want you to know that your feedback will be reviewed internally so we can work to potentially earn your business in the future! 

David P.'s profile image
David P. 
rating
2 years ago

The place is clean and maintained. I'll give it that. But STAff IS RACIS AND DISCRIMINATES. They love you accuse people without any evidence and when you call them out on it. The evidence disappears. Management has a D!(k up their anal cavity with corporate that they will never apologize for their mistake. Their security system is a joke. You can type 1234.. 00000... and get access to the facility Prices get increased to get people to move out asap. Pay the whole year in 1 day and don't worry about the price increases 

Business response:

David, thank you for sharing your feedback. We're sorry you didn't have a positive experience with us. Please call us at (949) 786-3098 so that we can learn more about your experience. 

victoria v.'s profile image
victoria v. 
rating
2 years ago

Beware, they raise the rent without any type of notice (is that even legal??) and it's only been 3 months since I moved in. Mine went up $11.00 for my 5×5 unit. My impression is they do this to discourage long term tenants. I wish I had known this before moving in. Hope somebody finds this info. helpful. 

Business response:

Your feedback is very important to our team, Victoria. We're sorry to hear you're unhappy with your experience. From time to time, rates are reviewed to keep up with market conditions. If an increase is needed, we give a 30-day written notice. We are more than happy to look into your rate increase with you to see how we can assist. Please give us a call at 888-storage. 

Osama F.'s profile image
Osama F. 
rating
2 years ago

Horrible customer service way too many mistakes Mange wrote my unit number on pice of paper and it turn out it's a wrong unit After moving all my things they ask me to move my stuff to the other unit even after showing them her own hand writing Stay a away form this storage place save your self the headache 

Business response:

Your feedback is very important to our team, Osama. We're sorry to hear about your negative experience. We would love the chance to speak with you further about your concerns. Can you please call us at 888-storage? 

Alicia P.'s profile image
Alicia P. 
rating
2 years ago

This was the WORST experience I have ever had with this company. They rented to me, and then canceled my account. The Manager is RUDE!!! DO NOT, I REPEAT.. DO NOT RENT HERE!!!! 

Business response:

Your feedback is very important to our team, Alicia. We're sorry to hear you're unhappy with your experience. We will review your feedback internally. If there is anything we can do for you, please let us know at 888-storage. 

Frequently asked questions about Extra Space Storage

How is Extra Space Storage rated?

Extra Space Storage has a 4.7 star rating with 1,276 reviews. 

When is Extra Space Storage open?

Extra Space Storage is closed now. It will open at 9:30 a.m.