Fox Pest Control Buffalo's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Fox Pest Control Buffalo

4.8
  • Pest Control
  • Williamsville, NY

About this business

Home ServicesPest Control

Location details

430 Lawrence Bell Dr, Suite 8, Williamsville, NY, 14221, United States

Get directions
4.86,070 reviews
Select a rating
Linda H.'s profile image
Linda H. 
rating
4 years ago

Very unhappy with customer service. Money withdrawn from my account without authorization. I contacted them immediately and they said I was on autopay- which I was not. They apologized but said they could not do anything about charge. I said I understood service was provided- but I pay in installments- not all at once. They said they could not do anything- apologizing over and over. I cancelled service. Linda Hosken 

Business response:

Hi Linda, I apologize for the delayed response. Our Office Manager left a voicemail for you today informing you that he would be willing to refund $109 to you. Please give him a call back so that refund can be given to you. As for your payments being on autopay, you signed an agreement in August of 2020 agreeing to that. We would be happy to forward you the agreement. We are sorry for the misunderstanding. Sincerely, Abby V. Customer Success Team 

Chuck H.'s profile image
Chuck H. 
rating
4 years ago

There was an article in the local news paper that denied Fox Pest Control a permit to sell house to house ... These clowns are unbelievable. ...and I followed up with neighbor that was a "customer" ... they threw him off is property. I see them again - I'll call the cops. 

Business response:

7/11/22: Hi Chuck, our sales manager is actively working to get this issue sorted out. Sincerely, Abby V. 7/6/22: Hi Chuck, I have passed your review onto our sales manager to review with his team. We apologize for your frustration. Our sales representatives do not typically carry business cards, however you are welcome to give our office a call so we can confirm whether or not the sales representative is a member of Fox. Sincerely, Abby V. Customer Success Team 

Laura A.'s profile image
Laura A. 
rating
4 years ago

I have used Fox for a year The techs were suppose to call the day before they come They showed up unannounced and my dogs had access to the outside. When my dogs ran out and startled the tech he threw some kind of Liquid at my Dog They ran in the house. The tech did not call or report the incident. I learned from a neighbor what happened When I called concerned what was in the bucket The tech denied he threw anything So it came down to them telling me my neighbor was lying The tech and service manager were very rude ... read more

Business response:

Hi Laura, we apologize for showing up to your home unannounced, that was our mistake. Many of us here at Fox are pet lovers so we can only imagine how upsetting this situation must be for you. We do not take these types of situations lightly. After speaking with our branch manager I have been informed that at the time of the incident the technician was using a bee pole for de webbing, he did not have a bucket on him, and there were no chemicals involved.. Nonetheless, we refunded your last payment, offered to send out a diff... read more

Linda M.'s profile image
Linda M. 
rating
4 years ago

Had a guy from Fox Pest Control come by to try and sell me services. He was super pushy and said that he would come back when the "man of the house was available". He said a certain neighbor had "a serious pest issue" and would give me a discount if he could provide services RIGHT NOW (when I said no that's when he said he'll just come back when the man was home). He has been up and down my street now for a couple days and gives each neighbor a different name of the neighbor with the issue. 

Business response:

Hi Laura, While our representatives are eager to help homeowners eliminate any pest activity they have, we do not want anyone to feel pressured into purchasing a service they do not want. We are sorry our representative would not respect your decision to decline our services. Our representatives are trained to treat everyone equally, and we are sorry that did not happen in your case. If you would be willing to give us a second chance, we would love the opportunity to make it up to you. Sincerely, Abby V. Customer Success Tea... read more

Rachel M.'s profile image
Rachel M. 
rating
4 years ago

The company is claiming I signed a contract, however the name on the account along with the signature are not mine nor do they even match. Fox Pest Control can also not even provide me with the proof showing that I signed this contract. They continue to bill for a monthly service, yet no one shows up to do anything. I tried to cancel services and now they want $150 to break a contract that I never signed. The "contract" also has services on there that have never been performed nor was the reasoning for me calling them fo... read more

Business response:

Hi Rachel, we apologize for the confusion. We emailed your contract to you on 4/14/2022. If you did not receive it, please let us know so we can resend it. However, when you expressed concern that the signature may not be valid, we asked our IT team to investigate. They confirmed the service agreement was sent to your partner Carl's email and the electronic signature was submitted through the same email. We are committed to ensuring you and Carl receive an honest service and we are happy to work with you to correct anything ... read more

Jamil B.'s profile image
Jamil B. 
rating
4 years ago

I selected Fox Pest Control because of the large amount of positive reviews on google. So, I'm surprised that I need to leave this very disappointed review here. I have a one year subscription with Fox Pest Control. They did a good job with the initial visit with my concern about cockroaches (the only reason I'm tempted give two stars... but I can't!). But I have been in contact with them since JANUARY about a rodent infestation and the problem has only gotten worse in the last 2 months. Per their recommendation, I paid t... read more

Business response:

Hi Jamil, We understand the frustration you must be experiencing, and we are sorry that you are continuing to have rodent issues. Our technicians have set out multiple bait stations in the garage and sealed off various holes around the front house. They also sealed off a small hole on the back house, and added glue boards under the kitchen sink. We have done, and will continue to do everything we can to help you out. Our team would love to continue to serve you, however, if you would like to cancel you will need to call our ... read more

Melissa B.'s profile image
Melissa B. 
rating
5 years ago

I dont think they ever sprayed!!! Bugs galore! But very quick to ask for their money don't go with these guys 

Business response:

Hi Melissa, I'm sorry that you have not seen decreased bug activity. It can sometimes take multiple treatments before results are achieved. If you would like to give our treatments another chance please give our office a call. Sincerely, Abby V. Customer Success Team 

Eric L.'s profile image
Eric L. 
rating
5 years ago

I unfortunately called this company for a property of mine after they sent people door to door to solicit services. They were friendly on the phone and I had them come out to treat a building of mine. They tried to set up a reoccurring service for me but I declined because I just needed a 1 time service. But, then 4 months later I get a bill stating they came out to treat the same building again. I called then and they said it was their mistake and I never signed anything for quarterly treatments. They said they would cance... read more

Business response:

Hi Eric, we apologize for the misunderstanding regarding your service. Our records show your account was set up for a single treatment and year round services simultaneously. This was a clerical error on our part, and we take full responsibility for it. The charge for your second treatment has been refunded and your account closed. We are sorry for the inconvenience you experienced. Mistakes like this are rare, but if they occur, we do our best to set things right. If there is any additional assistance we can provide, please... read more

Tony S.'s profile image
Tony S. 
rating
5 years ago

Ignored my no soliciting sign Didn't wear a mask Didn't socially distance Acknowledge my sign then ignored it Customer service promised the manager and gave me the runaround. This appears to be company policy. 

Business response:

Tony, I am truly sorry for what happened. There are no excuses. We have trained all of our reps on these points you have mentioned in your review. Thank you for sharing your experience with us. I have passed your feedback on to our branch manager to provide more training with his team. Sincerely, Rachel J. Customer Success Team 

Frequently asked questions about Fox Pest Control Buffalo

How is Fox Pest Control Buffalo rated?

Fox Pest Control Buffalo has a 4.8 star rating with 6,070 reviews. 

When is Fox Pest Control Buffalo open?

Fox Pest Control Buffalo is open now. It is open 24/7.