Madison Reed Hair Color Bar Newport Beach's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Madison Reed Hair Color Bar Newport Beach

4.0

About this business

Location details

313 Newport Center Drive, Newport Beach, CA, 92660, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon10:00 a.m. to 8:00 p.m.
Tue10:00 a.m. to 8:00 p.m.
Wed10:00 a.m. to 8:00 p.m.
Thu10:00 a.m. to 8:00 p.m.
Fri10:00 a.m. to 8:00 p.m.
Sat10:00 a.m. to 8:00 p.m.
Sun11:00 a.m. to 6:00 p.m.
4.0175 reviews
Select a rating
Maria G.'s profile image
Maria G. 
rating
a year ago

Service and quality of work need a lot of improvement. So inconsistent, you get someone new every time. My first two visits went well but it's been downhill since then. I'll try a different location before I give up on the brand but it would be amazing if they can get it together at this location considering it's the closest to my home. 

Business response:

Hi Maria, we're sorry to hear this about your recent experience at the Hair Color Bar and appreciate you taking the time to provide feedback. We want to make this right and ensure your next experience is 5-star. A member of our team will be reaching out for assistance. 

Iman E.'s profile image
Iman E. 
rating
a year ago

Overall a pretty disappointing experience. I booked a full color and blowout. Overall spent nearly 4 hours here from start to finish. No beverage/water offered, and it's expensive for the experience that you get. My hair also feels pretty dry and crunchy after, and I do regular roots 

Business response:

Hi Iman, we're so sorry to hear about your experience at the Hair Color Bar and we want to make it right. Based on the information provided here, we are unable to locate your account with us. Please reach out to us directly at colorcrew@madison-reed.com so that we may assist. We look forward to hearing from you. 

Tracy G.'s profile image
Tracy G. 
rating
a year ago

Daniel was amazing and I would come back for him but Elon (not sure if spelling is correct) was very disappointing. We were there for a fun girl day and asked about wine and one of the managers said that sushi Roku had wine. We had two glasses brought over and Elon came over and said it was not allowed and we were offending the other patrons. Turns out Elon was wrong. We would've signed up for their memberships and referred many others but it turned out to be a less than pleasant experience thanks to Elon. 

Business response:

Hi Tracy, we're saddened to hear this about your recent experience at the Hair Color Bar and appreciate you taking the time to provide feedback. We want to make this right and ensure your next experience is 5-star. A member of our team will be reaching out for assistance. 

Stella g.'s profile image
Stella g. 
rating
2 years ago

I had a good experience until I didn't. I was overcharged, wasn't given the correct total, and figured out the real total once I received my credit card bill. This was the final straw for me. I canceled my membership after realizing that no one wanted to help me figure this out. Now, I received my credit card bill, and again, they charged me. After emails and no answers, I will post to social media to get Madison Reed to answer me and CANCEL THIS MEMBERSHIP. I'm sorry I ever trusted this company. They try to sell you more th... read more

Business response:

Hi Stella, thank you for taking the time to send us this feedback. We are so sorry to hear about your experience with your account and charge amount. We want to make this right. Our team will be reaching out to you shortly to take care of you. 

Jennifer F.'s profile image
Jennifer F. 
rating
2 years ago

I am disappointed in my visit to this location. No barrier cream was put on my skin and there is a huge amount of discolored skin around my hairline, about 1/2 inch thick in several places. I did not have my hair washed at the appropriate time and was left waiting much longer than the color should have been left on. Once I pushed the point, they did get someone to wash my hair. I have been to other locations and did not leave with embarrassing discolored skin and the wash was done right on time. The color itself looks g... read more

Business response:

Hi Jennifer, we're so sorry to hear about your experience at the Hair Color Bar and we want to make it right. Based on the information provided here, we are unable to locate your account with us. Please reach out to us directly at colorcrew@madison-reed.com so that we may assist. We look forward to hearing from you. 

Tina Y.'s profile image
Tina Y. 
rating
2 years ago

Extremely weird and off putting experience at this salon not to mention awful results that were not at all what I went in for. My stylist, although a very nice individual to myself and his coworkers, was a very odd person who was saying very nonsensical things from the moment he started working on my hair. I'm talking almost incoherent things that bordered on insane(saying my bf whom he's never met and knows 0 about likes to carry loose candy in his pockets??, is very young at heart, and has a spiritual connection with foo... read more

Business response:

Hi Tina, We're very sorry to hear about your experience but are grateful for your feedback so that we can address the issue. We're going to send you a direct message to get more information and take care of you. 

Patricia D.'s profile image
Patricia D. 
rating
2 years ago

I've been using Madison Reed salons post covid. The Newport Beach location is really frustrating. You book your appointment in the app and three times in a row they canceled me without my consent. I have a favorite stylist who has done a beautiful job with my color, and the manager Emma switched me to someone else and told me that I could not request anyone in particular. Emma said she was happy to cancel my membership and made no effort to rectify the situation to make her customer happy. This is the worst customer service ... read more

Business response:

Hi Patricia, thank you for taking the time to send us this feedback. We would like to apologize for this experience, while we are not able to schedule with specific stylists as we book by chair rather than stylist, we should be giving the best experience possible at each visit and should be helping where we can. We’re unable to locate your account so please reach out to us directly at colorcrew@Madison-Reed.com so we can take care of you. 

Stephanie Z.'s profile image
Stephanie Z. 
rating
2 years ago

If you have blonde in your hair don't come here. Worst experience I've had in any hair salon I've ever been to. Tried to show the stylist what I wanted and she disregarded it & proceeded to tell me to chose what toner I wanted ?!? How should I know?!? I told her I wanted my hair to just be a chocolate brown no more highlights blend my hair. Once we finished rinsing she left me in the chair for 30 minutes I thought she was gonna come back and do something and then said okay, you can blow dry your hair in the station over ther... read more

Business response:

Hi Stephanie, we're concerned about your recent experience at the Hair Color Bar and would love the opportunity to make this right. Based on the information provided here, we are unable to locate your account with us. Would you please reply with your name or email so we can reach out to connect and take care of you?. Thank you for taking the time to share your experience with us and we hope to get a chance to ensure your next experience is 5-star. 

Michelle F.'s profile image
Michelle F. 
rating
2 years ago

I had a very poor experience at the Fashion Island location of Madison Reed. They were significantly behind schedule, left the color product on my hair for 15 minutes too long, rushed through the shampoo, and when halfway through blowdrying my hair I discover they didn't rinse out all the color product. They offered to wash my hair again, however I chose to go home to wash and dry my hair. The whole process was dragging out so long. The staff member still wanted to photo my hair which I declined and she did charge me for the... read more

Business response:

Hi Michelle, thank you for taking the time to send us this feedback. We would like to apologize for being kept waiting and for the shampoo not being thorough, we want to make this right. Our team will be reaching out to you shortly to take care of you. 

Frequently asked questions about Madison Reed Hair Color Bar Newport Beach

How is Madison Reed Hair Color Bar Newport Beach rated?

Madison Reed Hair Color Bar Newport Beach has a 4 star rating with 175 reviews. 

When is Madison Reed Hair Color Bar Newport Beach open?

Madison Reed Hair Color Bar Newport Beach is closed now. It will open at 10:00 a.m.