Madison Reed Hair Color Bar Newport Beach's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Madison Reed Hair Color Bar Newport Beach

4.0

About this business

Location details

313 Newport Center Drive, Newport Beach, CA, 92660, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon10:00 a.m. to 8:00 p.m.
Tue10:00 a.m. to 8:00 p.m.
Wed10:00 a.m. to 8:00 p.m.
Thu10:00 a.m. to 8:00 p.m.
Fri10:00 a.m. to 8:00 p.m.
Sat10:00 a.m. to 8:00 p.m.
Sun11:00 a.m. to 6:00 p.m.
4.0175 reviews
Select a rating
Nikki M.'s profile image
Nikki M. 
rating
3 years ago

I had the WORST experience at Madison Reed Fashion Island Newport Beach. I was disrespected, ignored, lied to, and humiliated. The District Manager, Ciello, was very rude and EXTREMELY UNPROFESSIONAL!! She apparently fired the specialist who was taking care of my hair IN THE MIDDLE of my waiting for the 45 minute timer before my shampoo rinse!! Who does that?!! Someone should have told me that this occurred and assured me that I will be properly taken care of, however, this did not happen!! Instead, I had to ask someone ... read more

Business response:

Hi Nikki, we are so sorry to hear about the delay in your service and communication with our staff during your recent visit, and appreciate you taking the time to provide feedback. We want to make this right and ensure your next experience is 5-star. A member of our team will be reaching out shortly to take care of you. 

Barbara S.'s profile image
Barbara S. 
rating
3 years ago

I was pleased with the service I received the first time I visited even though my color was way to dark. The technician was personable and very attentive. The second time I went in A different person applied my color even though I asked for The original person. So the color was applied. Never saw that person again. Another rinsed it out. I didn't book a blow dry but decided I wanted one. I went back to my chair and sat for awhile. Another person finally asked if I booked a blow dry. I said if possible I would like one. Two p... read more

Business response:

Hi Barbara, we're saddened to hear this about your recent experience at the Hair Color Bar and appreciate you taking the time to provide feedback. We want to make this right and ensure your next experience is 5-star. A member of our team will be reaching out for assistance. 

Nicole S.'s profile image
Nicole S. 
rating
3 years ago

all of nearby locations i experience same thing. i cannot emphasize enough how much this place and their lack of knowledgable staff and product damaged my hair. you wont notice at first as your hair is healthy like mine was before getting a membership, their color destroyed my scalp and hair health! 

Business response:

Hi Nicole, we're saddened to hear this about your recent experience at the Hair Color Bar and appreciate you taking the time to provide feedback. We want to make this right and ensure your next experience is 5-star. A member of our team will be reaching out for assistance. 

April B.'s profile image
April B. 
rating
3 years ago

I initially liked Madison Reed, but the liking has been diminishing fast! They charge extra for additions you didn't ask for or didn't even know you got, no one answers the main customer service number anymore, and you can't send a message via the app. 

Business response:

Hi April, we're sorry to hear about your recent experience at the Color Bar. Client experience and service are extremely important to us and we want to make this right. Based on the information provided here, we are unable to locate your account with us. Please reach out to us directly at colorcrew@madison-reed.com so that we may assist. Thank you for taking the time to share your experience with us and we hope to get a chance to ensure your next experience is 5-star. 

Mia G.'s profile image
Mia G. 
rating
3 years ago

Fourth visit here, my first visit was the best of all maybe because I wasn't a member yet. The stylist just treat you like a number or a tip. I arrived to my appointment on Sunday and I noticed there were four clients in chairs and three stylist working on them. I walked in and no one greeted me, I waited 10 min at the register to get checked in. Finally someone acknowledged me standing there and asked my name and appointment time then asked me to sit in one of the chairs. Well, an hour went by some one added a last minute s... read more

Business response:

Hi Mia, we're saddened to hear this about your recent experience at the Hair Color Bar. Client experience and service are extremely important to us and we want to make this right. We will reach out to you via message to get more information. Thank you for taking the time to share your experience with us and we hope to get a chance to ensure your next experience is 5-star. 

Jen C.'s profile image
Jen C. 
rating
3 years ago

I decided I would give it a try. I set my appointment for 2pm on a Tuesday. I get there 10 minutes early and was told the stylist who would be helping me was on lunch and should be back soon. I was given a seat to wait. There was only 1 person working the entire salon at this point and she went in the back with her client to wash. As I sat there waiting, a person comes in the store and is waiting at the front for help. By 2:15pm I am still sitting at the chair and the person who walked in is also still waiting up front for h... read more

Business response:

Hi Jen, we're saddened to hear this about your recent experience at the Hair Color Bar. Client experience and service are extremely important to us and we want to make this right. We will reach out to you via message to get more information. Thank you for taking the time to share your experience with us and we hope to get a chance to ensure your next experience is 5-star. 

Leila L.'s profile image
Leila L. 
rating
3 years ago

I must say I love the concept but the customer service doesn't exist. They have no one to greet you or pick up the phone. They are staffed based on appointments from a general call center. I always get forgotten and have to say I need to rinse off. Then I have to wait for a free stylist to check me out. You want rave reviews then up your game!!! 

Business response:

Hi Leila, we're saddened to hear this about your recent experience at the Color Bar. Client experience and service are extremely important to us and we want to make this right. Send us a message here with your contact information and we'll be in touch asap. Thank you for taking the time to share your experience with us and we hope to get a chance to ensure your next experience is 5-star. 

Sommer C.'s profile image
Sommer C. 
rating
3 years ago

I agree with one of the other reviews. It seems they are under staffed. Appointments take nearly double the expected time which is very frustrating. You will wait long beyond your timer runs out to have your wash out. 

Business response:

Hi Sommer, we're saddened to hear this about your recent experience at the Hair Color Bar. Client experience and service are extremely important to us and we want to make this right. Please give us a call at 866-817-0814 and we can assist further. Thank you for taking the time to share your experience with us and we hope to get a chance to ensure your next experience is 5-star. 

katrina g.'s profile image
katrina g. 
rating
3 years ago

Do yourself a favor and do not go here. This is the 3rd Madison Reed location I have been to and the only location where the stylist who was supposed to help me was rude and just did not care about my hair. I left feeling treated like half a human. It's a better choice to go to any other Madison Reed location, or in Newport go next door to Christophe and be pampered and treated like the beautiful person that exists inside of all of us. I hope this review helps to prevent someone from going through what I did. 

Business response:

Hi Katrina, we're saddened to hear this about your recent experience at the Hair Color Bar. Client experience and service are extremely important to us and we want to make this right. Send us a message here with your phone number or email and we'll be in touch asap. Thank you for taking the time to share your experience with us and we hope to get a chance to ensure your next experience is 5-star. 

Frequently asked questions about Madison Reed Hair Color Bar Newport Beach

How is Madison Reed Hair Color Bar Newport Beach rated?

Madison Reed Hair Color Bar Newport Beach has a 4 star rating with 175 reviews. 

When is Madison Reed Hair Color Bar Newport Beach open?

Madison Reed Hair Color Bar Newport Beach is closed now. It will open at 10:00 a.m.