This profile has been claimed by the business owner or representative.
661 Glenn Ave, Wheeling, IL, 60090, United States
Get directions| Weekday | Schedule | Status |
|---|---|---|
| Mon | 12:00 a.m. to Midnight | |
| Tue | 12:00 a.m. to Midnight | |
| Wed | 12:00 a.m. to Midnight | |
| Thu | 12:00 a.m. to Midnight | |
| Fri | 12:00 a.m. to Midnight | |
| Sat | 12:00 a.m. to Midnight | |
| Sun | 12:00 a.m. to Midnight |
Hounded me and acted like I was a bad person for not getting back to them in a timely fashion. I found out that companies like this overcharge for everything, then the customer service goes out the window once you're done paying them. Easier to find a good plumber and develop a working ongoing relationship, rather than get ripped off by fly by nighters like Excel Plumbing.
Business response:
I'm sorry you feel that way, Sir. It doesn't look like we've ever serviced you so I don't understand what you're basing your complaints on other than a generalized perception of the industry. I can understand thinking a licensed plumbing company is expensive, but we are reliable and stand by our work - The farthest from "Fly-By-Night" you can be. There's a cost for that and we're up front about it. I wish you the best of luck.
I had a leak problem and they came and didn't fix it. Charged me $200 without fixing anything. The plumber couldn't even find the shut off valve for the outside faucet. Worst service
Business response:
Hello Rosa, I am very sorry that you were disappointed and no resolution was found with us but unfortunately the leak was from a sprinkler system and we do not service or repair those. We do wish you luck with the repairs and hope it gets resolved quickly.
Here is my advice for everyone. If you're calling the plumber out to fix something, you're usually desperate for a resolution. They surely know how to work the system to get the most $$$ out of you. Have a camera filming everything on site and time everything. I won't even get into my story but long story short, they basically pretended to do something but did absolutely minimal and charged me up the a%%. I got another plumber to come out and confirmed that they didn't do any of the work they wrote up. Not worth suing f... read more
Business response:
Hello, I am sorry but I am unable to find any information about you or the scenario you are speaking about as you were very vague. If you can contact us at 847-509-9330 with more information we can hopefully find a resolution.
Excel defines a repair as coming out and performing work, even if they make it worse. Be very careful of their up selling. $550, becomes $925, becomes $1475. Then they want you to think its a bargain when they offer to reduce to $1125. Definition of repair - fix or mend a thing suffering from damage or a fault. 1. Called Excel to fix a faucet leak. We were told the job couldn't be scheduled yet and couldn't give a date, because they didn't have the part. I asked for part information, so I could supply the part and the pa... read more
Business response:
We are sorry that you feel this way, Steven. Our communication prior to proceeding with this work was to provide two reasonable options. Either to attempt the faucet repair by rebuilding the existing 2-valve shower faucet or completely replacing the existing shower faucet with a single handle faucet. Those were the only 2 options for your scenario. There was no way of knowing beforehand whether the leak was from the body or the rebuildable/replaceable parts. We can only offer the possible solutions based on our investigation... read more
y expensive. I just needed a flapper replaced iand nothing else and it ended up costing over $150
Extremely unprofessional. Quote given beforehand was $250. When the plumber showed up the quote was suddenly $550. When we declined that quote we were asked to pay the $49 show-up fee. We also declined to pay that because they breached the deal. Furthermore the plumber showed up without a mask and didn't even take his shoes of. Extremely unprofessional. Update: The office manager called us after an hour or so to apologize for the behavior of his colleagues. He assured us that we would not have to pay the $49 show-up fee. To... read more
Excel has been used by our condo management company, for issues in our building, so I gave them a call to try and schedule an appointment for a leaky bathtub. Although there is plenty of street parking on my block, I was told they needed a guaranteed parking spot or they wouldn't come out. What kind of bougie nonsense is that?
DO NOT USE EXCEL PLUMBING! FIND ANYONE ELSE! I am sure everyone has good experiences and negative experiences with a plumber but here is my experience and you can decide if you want to risk this with your home: They did all the plumbing on my new construction home in 2018. In 2020, the water stopped coming to my top floor. They sent a plumber out to "inspect"...he just starred at pipes while I asked him if he wanted to actually look deeper and said "No, you need new everything on this floor". Next thing you know I get a CR... read more
I will start this review by saying that the technicians that came to install my new water heater were SUPERB. They needed towels to clean up after themselves and I provided ( should those have been brought? -I'll let you answer that) Now, to the meat of the reason why this review has only 2 stars. The angry person in me wants to give one but based on PRINCIPLE AND RESPECT I'm not going to give a trash rating just because I'm livid. I purchased the water heater for $1750. My old water heater which needed to be lit by lo... read more
Business response:
Thanks Matthew! We appreciate your business and we look forward to being of help in the future. Best, Maureen
Excel Plumbing has a 4.7 star rating with 977 reviews.
Excel Plumbing is open now. It will close tomorrow at 12:00 a.m.