Excel Plumbing's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Excel Plumbing

4.7

About this business

Location details

661 Glenn Ave, Wheeling, IL, 60090, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon12:00 a.m. to Midnight
Tue12:00 a.m. to Midnight
Wed12:00 a.m. to Midnight
Thu12:00 a.m. to Midnight
Fri12:00 a.m. to Midnight
Sat12:00 a.m. to Midnight
Sun12:00 a.m. to Midnight
4.7977 reviews
Select a rating
Luke H.'s profile image
Luke H. 
rating
2 years ago

Had an ejector pump fail that Excel had installed 6 months prior. They would not warranty the pump because they said it was clogged but could not provide proof or photos. The plumber used our kids you bin lid to protect his knees from sewage and then put it back like it was fine. He "finished" without resealing the ejector pump lid and left the exhaust unconnected to the external line so it reeked like sewage all through the house. We asked Excel to confirm he re-sealed it and they confirmed he did. They sent him back out th... read more

Business response:

I am sorry for your poor experience. I can't excuse our tech not ringing your bell or sealing the pit on the first visit. That was poor behavior and I won't defend it. In regards to the pump I would be glad to send a picture of the pump with the wipes in it. I don't know why it wouldn't have been sent to you already. Unfortunately, wipes or paper towels get wedged inside the impeller and burn out the motor. As much as we pull out there is a high likelihood that the manufacturer will find remnants and reject the warranty. W... read more

Patricia V.'s profile image
Patricia V. 
rating
3 years ago

My management company called Excel out to deal with a clogged soil pipe. They came out at the end of the day which I thought was great as having an unusable toilet is difficult. I gave them my contact info and helped them get things figured out. When I left they were dealing with the unit owner whose toilet was affected. When I came back the next morning there was a literal piece of excrement left on top of the floor drain in the area of the basement where they accessed the clean out. At first I thought it might have ba... read more

Mina H.'s profile image
Mina H. 
rating
3 years ago

Requested a quote on a simple plumbing task (bathroom faucet replacement) and got an auto and ridiculously inflated $250.00 This is not a difficult task. It's doable in an hour. I was feeling lazy, so I just wanted to see if I could outsource this... Do these vendors think Yelp users are not excellent comparative consumers with critical thinking skills? MoG and Jeezus H Christ. 

Adam R.'s profile image
Adam R. 
rating
3 years ago

We've used Excel for a number of projects and have been loyal customers to them, but our recent sump pump line project has been a nightmare. They executed the project in an extremely haphazard way with no pride shown in the work quality. They dug 150' trench through the yard which was expected, but overfilled it with dirt so that it is at least 10-12" higher than the rest of the ground so it cannot be mowed and basically divides the yard in half. It is an embarrassing eye sore that our HOA has asked us to fix. Additionally ... read more

Business response:

Thanks Adam, we appreciate you choosing Excel Plumbing and many thanks for the nice review. Best, Maureen 

Mary R.'s profile image
Mary R. 
rating
3 years ago

Unfortunately did not have the outcome I was hoping for! Called Excel and told them I had antique 1970's American Standard toilets that needed to be repaired. Whoever I spoke to said he knew the exact toilets I was speaking of and told me they would have the parts in the truck. The repair man came told me the toilets needed new valves but did not have the parts and had no idea if they could get them. He told me I'd be getting a quote in a few days. I decided to try to get the parts myself. I was able to find them at a... read more

Business response:

Hi Mary. Unfortunately I was wrong in what toilet I expected them to be. The typical toilets from that time were Cadets, but these weren't them. I'm happy you were able to get your issue resolved and I'm sorry we couldn't offer a solution to your satisfaction. 

Bonnie S.'s profile image
Bonnie S. 
rating
4 years ago

Not sure why they say they're 24 hours when they don't answer early morning emergency calls. Very disappointed. 

Business response:

Hi Bonnie. I apologize that we missed your call. Outside of regular office hours we are limited to a single person. When the weather creates plumbing emergencies we often get a large burst of calls in a short period of time. It makes answering and tracking very difficult and we don't even have the off-hours capacity to handle it during those surges. I hope that you had your issue resolved. 

Lauree R.'s profile image
Lauree R. 
rating
4 years ago

Do NOT recommend! Well they came out promptly and fixed two slow moving bathroom drains, cleaned shower drain, BUT they charged $450.00 for a whole twenty minutes of work. Drains didn't need rodding, he just changed the stopper mechanism on one that had broken and cleaned a hair ball out of another. I was thinking because Union Plumbers run about $50.00 per hour, and he spent less than five minutes in each of three drains that I'd be paying $150.00 at most. Boy was I wrong. He hands me invoice for $450.00 and my heart ... read more

Business response:

Seems like time really does fly when you are having fun. Our GPS shows that our licensed Plumber spent over 2 hours at your home clearing a tub drain, sink drain, and replacing a pop up assembly that we purchased. It is very unfortunate that you did not mention any of your concerns nearly 4 months ago when the service was completed. Furthermore, you were quoted a price and signed the work authorization before we started. Very simply put, your review and claims of our Company are false and misleading in every regard. If you ... read more

Maryam N.'s profile image
Maryam N. 
rating
4 years ago

Came in for a clogged sink in my laundry room. Cut up some pipes without asking me first then told me they have to replace everything. Charged me over $400 for messing up my pipes and quoted me over $5000 to fix it. Do yourself a favor can call Pat from Drain-eez. He's an honest guy and won't try to rip you off. 

John F.'s profile image
John F. 
rating
4 years ago

Initially they were responsive and seemed to follow up. But after they mid-diagnosed a problem with my sump line and $1,900 later they will not get back to me to discuss any solution. All this occurred during the wettest spring we've had in years. My situation is worse before they arrived. 

Frequently asked questions about Excel Plumbing

How is Excel Plumbing rated?

Excel Plumbing has a 4.7 star rating with 977 reviews. 

When is Excel Plumbing open?

Excel Plumbing is open now. It will close tomorrow at 12:00 a.m.