This profile has been claimed by the business owner or representative.
438 S. Ingram Mills Road, Springfield, MO, 65802, United States
Get directions| Weekday | Schedule | Status |
|---|---|---|
| Mon | 8:00 a.m. to 8:00 p.m. | |
| Tue | 8:00 a.m. to 8:00 p.m. | |
| Wed | 8:00 a.m. to 8:00 p.m. | |
| Thu | 8:00 a.m. to 8:00 p.m. | |
| Fri | 8:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Sat | 8:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Sun | Closed |
Our car buying experience was simple and painless...There was no pressure from our salesman, Darin. The folks in the finance department, (Wes and Paul,) were very personable and worked with us to reach a payment we can afford. Of course they really didn’t have to work too hard to get our business because Subarus are awesome!
Thank you Ryan Evarts for my sweet ride! All wheel drive Outback, no sand bags in the trunk this winter :-)
I guess my experience was the exact opposite of the other reviews. They were outstanding during my visit and had no issues whatsoever. Would definitely recommend them to anyone.
Recently purchased my Subaru Outback from here. My last Outback I drove a little over 2 hours to purchase from Frank Fletcher Subaru. This time I decided I’d drive a little over an hour to Reliable Subaru. Next time I’ll drive the 2 hours to Frank Fletcher even for general services , comparing experiences as a whole I enjoyed my business with them so much more than Reliable Subaru.
Business response:
We appreciate you choosing us for your recent Outback purchase and value your candid feedback about your overall experience. Our goal is to build lasting relationships by providing a welcoming, consistent, and positive experience throughout both sales and service. If you would like to share more about your experience, please contact Kassidy Leach, our Sales Manager, at Kassydie.Leach@reliablecars.com, who will be happy to assist.
I have had an extremely disappointing experience with this dealership. When I purchased my vehicle eight months ago, I also purchased interior, exterior, and mechanical warranty coverage. Unfortunately, the services provided have not matched what was explained during the sale. Multiple times I brought my vehicle in for warranty-related concerns and was given different explanations about what was or was not covered. The interior and exterior protection services I was told to bring the vehicle in for every six months were la... read more
Business response:
Thank you for sharing your detailed feedback with us. We are committed to providing clear communication, respectful customer care, and a service experience our customers can rely on, and we appreciate the opportunity to better understand your concerns. Please contact Robert Beverly, our Fixed Operations Director, at rbeverly@reliablecars.com so we can learn more about your experience.
Reliable Subaru is only about profit for themselves. They don’t offer the Subaru Gold extended warranty. They only offer a higher priced 3rd party extended warranty that gives them a higher profit margin. The Subaru warranty is less expensive and basically acts as an extension of the 3 year 36,000 warranty. Reliable pushes the Zaktek interior/exterior protection for $900 but fail to tell you it’s non-cancellable and non-refundable. Which really stinks when your car gets totaled by a hail storm a month after buying it. Lastly... read more
Business response:
We appreciate you taking the time to share your feedback regarding your vehicle purchasing experiences. Our team strives to provide customers with information about available warranty and protection options so they can make decisions that best meet their individual needs and preferences. We understand your concerns regarding coverage options, product disclosures, and the handling of existing protection plans during a subsequent purchase. Please reach out to Joey Floyd, our Sales Manager, at Jfloyd@reliablecars.com so we may ... read more
If I could give Reliable Subaru zero stars, I would. Dealing with this dealership has been an absolute nightmare. I spent nearly three weeks in constant contact with a sales rep named Ace, waiting for a Subaru Outback Limited to arrive. I explicitly told him what I wanted, and he promised me-multiple times -that he would notify me the second it landed so could buy it. Because I trusted his word, I spent three weeks paying out of pocket to Uber to work every single day, just waiting on this car. I called at 10:30 AM today to ... read more
Business response:
We appreciate you sharing your feedback regarding your recent experience with our sales team. Our goal is to provide clear communication and a professional purchasing experience for every customer, and we understand the importance of timely updates when inventory availability is involved. We would welcome the opportunity to review your concerns and discuss the circumstances surrounding your experience. Please reach out to Joey Floyd, our Sales Manager, at Jfloyd@reliablecars.com at your convenience so we may assist further.
To anybody considering any business with Reliable Subaru. Any of the reliable dealerships honestly, they are all 1 umbrella. I may be wrong in my opinion here, but I really don't think I am. We've never had our vehicle serviced there, but I've bought parts before. There are opportunities to create a relationship with a customer that leads to future business. Or you can try to screw them over and they'll never spend another dime there. I'll never spend another dime there. Short version-gave us an estimate for service that ... read more
Business response:
We appreciate you taking the time to provide detailed feedback regarding your recent interaction with our service department. Our team works to provide estimates based on vehicle needs, labor requirements, and manufacturer service procedures while maintaining open communication throughout the process. We understand that customers may compare pricing and repair recommendations between facilities when making service decisions. For additional discussion regarding your estimate or experience with our team, please reach out to Ro... read more
went in the week befor last and financed a 2020 subaru Forrester. we put 7000 down and financed 8 thru USAA. we had to have them replace Hood because while preparing the car for us to take home an employee backed into our car in there personal car wash, no problem, they gave us a loaner and said our car would be fixed by Friday the following week. Call today and are told our car is available but they don't know when they can bring to us so we told them we would come get and they said they would have ready when we got there. ... read more
Business response:
We appreciate you taking the time to share your experience regarding your recent purchase process. Our team strives to provide clear communication, timely coordination, and professional support throughout every transaction, and feedback like yours helps us evaluate areas for improvement. We remain committed to delivering a more consistent and customer-focused experience. For any further questions or to discuss your concerns, please reach out to Joey Floyd, our Sales Manager, at Jfloyd@reliablecars.com.
Reliable Subaru has a 4.3 star rating with 1,877 reviews.
Reliable Subaru is closed now. It will open tomorrow at 8:00 a.m.