eleras group's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

eleras group

2.2

About this business

Location details

1708 S 5th St, St Charles, MO, 63303, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon8:00 a.m. to 7:00 p.m.
Tue8:00 a.m. to 7:00 p.m.
Wed8:00 a.m. to 7:00 p.m.
Thu8:00 a.m. to 7:00 p.m.
Fri8:00 a.m. to 7:00 p.m.
Sat10:00 a.m. to 2:00 p.m.
SunClosed
2.2753 reviews
Select a rating
Yadira A.'s profile image
Yadira A. 
3 years ago

I'm not sure who tf this company is, but they tried scaring me with a letter about a vehicle I purchased. The only thing I can do is laugh because I haven't purchased a vehicle since almost 10 yrs ago and is paid off already plus I already have a vehicle warranty from a very superb company who I deal with when my vehicle needs fixing. So for them to try and do this to people is a major scam. I hope not many believe the shit they're trying to do because they're false. I've currently filed a complaint and if they keep pushing ... read more

Dinah B.'s profile image
Dinah B. 
3 years ago

Misleading letters saying. “you are receiving this notice because your factory warranty has expired, or may be about to expire, “by neglecting to activate your coverage you will be at risk of being financially liable for any and all repairs after your factory warranty expires”, “we reserve the right to revoke your eligibility for service coverage if you do not meet our criteria” After I agreed and was charged for the first payment, I found that my warranty had not expired. The Eleras representative told me that factory warra... read more

Business response:

To whom this may concern-we obtain consumer information from a variety of sources, including but not limited to, public and freely available records and data bases, online form submissions, web advertisements, and referral partners. We are sorry if you are having trouble reaching our customer service department. I want to assure you we are not avoiding your call. If you would call our customer service department @ ************ we will gladly help you get this issue resolved.Thank you. 

Dan C.'s profile image
Dan C. 
3 years ago

I don't have a coverage with you and will not fall for your tactics. Quote "Our records indicate that you HAVE NOT CONTACTED us yet to get your coverage up to date". This is ** and do not send me anymore correspondence. 

Business response:

To whom this may concern-we obtain consumer information from a variety of sources, including but not limited to, public and freely available records and data bases, online form submissions, web advertisements, and referral partners. If you call us with ID # on the mailer we will gladly remove you from our mailing list.Thank you! 

Kevin S's profile image
Kevin S 
3 years ago

I am on the phone right now with the company ELERAS GROUP to cancel the contract. I already have a 7yr, 100,000 miles warranty so didn’t need it. APMTPY CAR IS A 2022 model with 4000 miles. The woman on the line was so rude and condescending that it made me angry. She hung up on me and accuse me of hanging when I was wearing an earphone and the cell was on a table away from me. She wanted me to know that I am making a foolish decision and this is best for me. ****, I took days to think about and consider and decide, yet she ... read more

Business response:

To whom it may concern-I am sorry you felt like you were not being heard when you called in and spoke to our customer service representative. It is not often we have a customer set up the coverage to turn around and cancel within a couple weeks. It is the representatives job to get to the reason why a consumer wants to cancel a contract so we can better serve other customer's. We do not condone a representative arguing with customers and this has been brought to the customer service managers attention. I want to assure you t... read more

Jimmie S.'s profile image
Jimmie S. 
3 years ago

They Harass you to death you tell them you dont want this anymore they just keep talking to and asking why do you want to cancel this over and over ***** is so rude to you . 

Business response:

Hi *******- we appreciate your concern for the customer in reference. The call was reviewed for quality assurance and our findings were, our representative was just trying to get to the reason why our customer wanted to cancel his vehicle service contract. It is not often we have someone set up the coverage then turn around and want to cancel it four days later. It is our representatives job to get to the reason why a customer wants to cancel so we can better serve other customers. I want to assure you the customer's account... read more

Johnny A's profile image
Johnny A 
3 years ago

Well as of 7 November 2022 the Elena's group call the dealership and ask them did the transmission slip. So the question is if I didn't know what slipping was how would know if it slipping or not. Second as a customer when you spend your money you should not be wait on an adjuster to make a decision on weather the customer need a rental vehicle after the technician state problems is confirmed they shouldn't be a hold up for the customer to get a rental. When I purchased this warranty the person said they was affiliate with G... read more

Business response:

Hello ******- we certainly apologize for the inconvenience you have experienced. We are the seller for the policy and the administrator is the one who approves and or denies all claim. Since we do not visually see the vehicle there is a process to get a claim approved, per the terms and conditions of your contract. We are here to help you out and do not want this to be a burden for you. Please call our customer service department @ ************ so we can help you with this process. Thank you 

James S's profile image
James S 
3 years ago

How can my warranty be out and not activated It's a new vehicle and the dealer activates the factory warranty when the deliver the vehicle. This is a ******** after market warranty that does not do what they say they will And if the car needs repair then I shouldn't have bought it, so this immediate response request is ******** 

K A P's profile image
K A P 
3 years ago

terrible customer service called to get information after receiving a flyer in the mail. fast talking flim flam salesman. never answered my questions about the extended warranty that I already have, except to say his was the best. run away from these clowns. 

George C's profile image
George C 
3 years ago

Need to cancel asap! Have ****** ***! Contact. Signed up today .. already BBB reviewing your organization! Need a $99 refund , cancel my account! Asap ****** ***! 

Frequently asked questions about eleras group

How is eleras group rated?

eleras group has a 2.2 star rating with 753 reviews. 

When is eleras group open?

eleras group is open now. It will close at 7:00 p.m.