This profile has been claimed by the business owner or representative.
1708 S 5th St, St Charles, MO, 63303, United States
Get directions| Weekday | Schedule | Status |
|---|---|---|
| Mon | 8:00 a.m. to 7:00 p.m. | |
| Tue | 8:00 a.m. to 7:00 p.m. | |
| Wed | 8:00 a.m. to 7:00 p.m. | |
| Thu | 8:00 a.m. to 7:00 p.m. | |
| Fri | 8:00 a.m. to 7:00 p.m. | |
| Sat | 10:00 a.m. to 2:00 p.m. | |
| Sun | Closed |
This business engages in dishonest commercial activities. In an attempt to offer you their services, they send you a letter presenting an official look from ****** and stating the specifications of your vehicle. The name of the company is never mentioned in the letter. They inquire about your no longer having manufacturer warranty servicing when you phone this number on the letter. The caller misrepresents the price and offers a five-year warranty. I had no idea that was a monthly expense. But the card never arrived in the m... read more
Business response:
To Whom This May ********** do apologize that you did not receive your paperwork for you vehicle warranty. This does happen sometimes as we have no control over the ***** We see where you chargedback the down payment and the monthly payment. So no money is owed to you. I want to assure you this account has been cancelled effectively 9/21/2023.We apologize for any inconvenience.
Terrible rip off company. Do not trust. They don't pick up the phone when you call to make a claim. ***********************
Business response:
Hello ******-We apologize for the trouble you had trying to call the claims department. I hope you understand that is a different company than The Eleras Group. If you had called our customer service department, we would of helped getting you transferred over to the claims department.We certainly apologize for the inconvenience.
I've been receiving mailed notices that my auto warranty was expiring on a Dodge Journey, that I have never bought. I called The Eleras Auto group to notify that I do not own the vehicle, the gentleman said that he would take me off the list. A few weeks go by and I am starting to receive the same notices, so I've called and a different guy just started telling me how warranty is important. I've told him i didn't want a warranty with my current vehicle. He kept telling me how I needed it and I would rather spend thousands of... read more
Business response:
To Whom This May ***************** do apologize that you felt you were not being heard when you requested to have your name removed from our advertising campaign. If you would call our customer support team @ ************ they will gladly assist you with removing your name from our mailing campaign.We are sorry for any inconvenience this has caused you.Thank you.
BEWARE!!! These guys are crooks! Just bought a used vehicle and purchased a warranty from the dealership. The I receive a very official looking notice from this company saying I had 5 days to act or lose coverage. Nothing but a scam! They prey on people to make money by scaring you into thinking you have no coverage. Always check with your dealership! Shame on this awful company. Go out and earn an honest living and stop taking advantage of hard working people.
Business response:
Good morning-we obtain consumer information from a variety of sources, including but not limited to, public and freely available records and data bases, online form submissions, web advertisements, and referral partners. Please call our customer service department @ ************ and they will gladly assist you with removing your name from our mailing campaign.Thank you.
Eleras Group is a predatory, dishonest and deceitful company with shady business practices. They made it see like they work with your manufacturer when they do not. I called to cancel my policy within the 30 day window and cited their horrible reviews to which I was told "the company that I'm signed up with has great reviews". And ************** has some bad reviews". That in itself was dishonest because I was referring to the reviews about ELERAS GROUP. NOT whoever they played the middle man for. I was told I would receive ... read more
I am not impressed at all , and was told my warranty with Eleras Group for my 2010 Chevrolet Impala was canceled in August , and my vehicle was never covered due to the fact that when I had finally received the title from the owner of the vehicle , she took forever in doing so , and by that time the vehicle had already broke down before I could switch the title directly into my name, and it clearly showed that I was the buyer , and so I was instructed to file a letter , due to the fact the 2010 Chevrolet Impala was never cov... read more
Business response:
To Whom This May ****************** calls are recorded for quality assurance. When you originally called in regarding a claim the representative did his due diligence to help you move this claim forward. Advising we would need some maintenance records for the vehicle. Since the vehicle was not registered in your name as you mention above. At The Eleras Group we pride ourselves in great customer service.We needed documents and per the notes, you reached out to the original owner and you were having a some trouble getting the ... read more
This place scammed me also. Can't get ahold of them and their website doesn't work. They took 500 dollars from. Can't even look at the fake policy they gave me, because the policy number doesn't work. Can't get ahold of anyone to sort this out. Going to try to report this as fraud to my bank.
Business response:
Hello ******-This account has been cancelled effective 9/25/2023. We are sorry to hear you were having problems getting a hold of The Eleras Group. There are days when call volume is higher than other days. We want to assure you, we are not a scam and help thousands of people nation wide with costly vehicle repairs.We apologize for any inconvenience.Thank you.
SCAMMMMMM , this is a scam company and they have scammed my grandparents for the last time. False sales tactics to get credit card. A salesman called said they are they are ***** and forced my grandparents to buy an extended warranty that they didn't needed said they work at the dealership and will always be there for them. they are the scum of the earth and need to be stopped
Business response:
Hello ********-The Eleras Group does not make any out bound calls. All our calls are recorded for quality assurance. If you would call our customer service department @ ************ so we can get the ** number we will get to this straightened out for your grandparents and make sure this call gets to the proper department and we will take action. We do not tolerate any bullying tactics.We are not a scam, we sell vehicle service contracts to help consumers with costly repairs in the event of a breakdown.We look forward to your... read more
My son bought his first new car in January of 2023. I was with him when the finance manager sold him a ***** extended warranty at the time of purchase. In August, he got a bill from this 3rd party outfit, stating he owed $184 for a service contract. Thinking this was some type of activation charge, he paid it. When he brought it to my attention, I told him that his ***** extended warranty was already integrated into his payments, and that he best call ***** to clarify his contract with them. They verified his contract, and t... read more
Business response:
To Whom This May ****************** calls are recorded for quality assurance.If you would have your son contact our customer service department @ ************ we will gladly assist him with this matter. We take pride in excellent customer service and would like to get this issue resolved. Without any information for your son it is impossible for us to pull up an account for him.Please have your son call our customer service department so we can get this issue resolved.Thank you.
eleras group has a 2.4 star rating with 842 reviews.
eleras group is closed now. It will open tomorrow at 8:00 a.m.