Gentle Dental Del Lago's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Gentle Dental Del Lago

4.5

About this business

Location details

3440 Del Lago Boulevard, Suite C, Escondido, CA, 92029, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Tue10:30 a.m. to 6:00 p.m.
Wed9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Thu8:00 a.m. to 5:00 p.m.
Fri8:00 a.m. to 5:00 p.m.
SatClosed
SunClosed
4.51,298 reviews
Select a rating
BB L.'s profile image
BB L. 
rating
4 years ago

Awful terrible terrible staffing! Their periodontist gave me a mouthwash and asked for a follow up within a month. That month hit and because I moved and tried to reschedule to a location closer to me, Jackie got me booked with Grossmont's location and because their staffing is awful, they failed to tell me they didn't take my insurance so they canceled my appointment. It is now February 14th and I still don't have a follow up appointment after 3 months and my gums are still swollen and bleeding. I just spoke with the manage... read more

Katie S.'s profile image
Katie S. 
rating
4 years ago

Most horrible office ever! I was there for a teeth cleaning and to repair a chipped tooth. I spent almost 3 hours there to get the services done. They tried, from the beginning to the end, to add more treatments (not cover by insurance), not required and not needed, to grab more money. They did the same with my husband. We also had the worse teeth cleaning experience ever. The hygienist was rude and unprofessional beyond words. She totally shamed me and she force me to have extra services not covered by the insurance. She... read more

Sandra G.'s profile image
Sandra G. 
rating
5 years ago

I don't recommend this place at all! Stay away! They will try to scam you. I went here even after reading all the reviews because it was close to home! Stay away They charge outrages prices! And I have 2 great dental insurances. 

Denise G.'s profile image
Denise G. 
rating
5 years ago

Their technique is fine. No problems there. My issues stem from having uncapped insurance and the resulting pressure to do more procedures. It makes me very uncomfortable. I already have anxiety when I go, and this makes it worse. Also, when I went in for my 1st post COVID appointment I got numbing shots for the deep quadrant cleaning on the side we did. When I went back for the other side, I was told I hadn't received numbing, but that was a lie. Whether it was intentional or not, I cannot say. The thing is everything is c... read more

Tami B.'s profile image
Tami B. 
rating
5 years ago

This is absolutely the worst place!!! They over charge you and lie! They are absolutely horrible!!! NEVER GO THERE!!! My family and I had the worst experience there and when you confront them they deny everything! They take no responsibility. If I could give them no stars I would!!! They don't even deserve one star! So Chris, That is a joke I have no records there, my whole family went there. We were over charged and treated horribly. My daughter had braces on for four years cause the roots of her teeth to be shor... read more

Business response:

Tami, We have reviewed your comments with our local team and researched your account. We cannot find anyone matching your name as a patient. Please give us a call and ask for the Practice Manager at (760) 746-8777. If you have made a mistake and reviewed the wrong dental office, we would appreciate it if you will update or remove this review. Thanks. 

Jessica M.'s profile image
Jessica M. 
rating
5 years ago

I came here to get fillings and had a great experience.... I was told I needed a root canal but my insurance doesn't cover it so I needed an extraction and every time I called for an extraction appointment they promised to call me back to schedule it and I called them 5x and NOTHING I was in pain for a week waiting on a call back to make an appointment and when I finally got one they told me the dentist could not see me bc she was going on her lunch but I could reschedule an appointment again! I live clear out in Oceanside a... read more

Wolfgang B.'s profile image
Wolfgang B. 
rating
5 years ago

This is the worst dentist I have ever been to. They try to pressure unnecessary, expensive procedures (luckily I have a friend who is a dentist overseas and I can ask for a second opinion) and they they are untruthful when asked about studies showing advantages. They also messed up several appointment times and then tried to blame me or my wife for it. Finally the reception staff gets very rude very quickly. 

Maya T.'s profile image
Maya T. 
rating
5 years ago

Okay so I typically don't leave reviews, but I thought I would warn other people about their billing practices and basically outright scamming folks. I have great dental insurance, it covers basically everything, however I'm pretty new to using it so I was not totally aware of my schedule of benefits. I came to Gentle Dental because I was having a dental emergency, the staff was nice and they didn't fix all of my issues but that's fine. They definitely tried and I appreciate that. What I have an issue with, is the fact t... read more

K C.'s profile image
K C. 
rating
6 years ago

As if this place couldn't get any worse, this will just be the icing on the cake. I went to this dentist about 8 or 9 years ago to get my regular cleanings. I had a cavity filled by the dentist, which a few years later turned into needing a root canal because the dentist did not fill the cavity correctly. I also got my first root canal done at this office, which has now turned into needing either a bone graft and implant or the root canal redone. The crown that they did for this root canal was poorly put in, and every dentis... read more

Frequently asked questions about Gentle Dental Del Lago

How is Gentle Dental Del Lago rated?

Gentle Dental Del Lago has a 4.5 star rating with 1,298 reviews. 

When is Gentle Dental Del Lago open?

Gentle Dental Del Lago is closed now. It will open tomorrow at 9:00 a.m.