eleras group's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

eleras group

2.4

About this business

Location details

1708 S 5th St, St Charles, MO, 63303, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon8:00 a.m. to 7:00 p.m.
Tue8:00 a.m. to 7:00 p.m.
Wed8:00 a.m. to 7:00 p.m.
Thu8:00 a.m. to 7:00 p.m.
Fri8:00 a.m. to 7:00 p.m.
Sat10:00 a.m. to 2:00 p.m.
SunClosed
2.4842 reviews
Select a rating
Stacy R's profile image
Stacy R 
3 months ago

Got letter stating that I had a warranty on a car that I do not own and asked if they can give me some information on how they were able to obtain this information. They put me on hold and then hung up on me. I called back the representative told me he updated my information and then hung up on me to have a nice day. I called back trying to see if they can tell me how they were able to obtain this information with my name and my address and he said that he updated it to have a nice day and hung up on me. First of all very un... read more

Business response:

Hello, Thank you for bringing this matter to our attention. We apologize if your experience with our customer service team did not meet your expectations. The information used for our mailings is obtained from third-party data providers and publicly available sources. Occasionally, the information we receive may be inaccurate, outdated, or associated with a vehicle that is not owned by the recipient. We have updated our records to remove your information from future mailings. We appreciate your feedback and regret any frustr... read more

Prysylla R.'s profile image
Prysylla R. 
4 months ago

How can I leave zero stars?They sent me a letter with ****** letterhead telling me I would be fined if I didnt get a vehicle warranty.I called and the guy literally told me he represented ******. He lied so well that I paid for one month. Then I called ****** that told me not only do they not have anything to do with this scam group but also I do already have a two year warranty- with them!I immediately contacted my credit card company who proceeded with an investigation and sided with me- that same day.I sent Elaris a lette... read more

Business response:

Dear Prysylla,We are sorry to hear about your experience and appreciate you taking the time to share your concerns.At this time, we are unable to locate your account based on the information provided in this review, so we cannot verify the details regarding your cancellation or communications with our company.We take customer concerns seriously and would like the opportunity to review this matter further. Please contact our **************** team at ************ so we can locate your account, confirm its status, and address a... read more

betty s's profile image
betty s 
4 months ago

Took me some investigation to find out who I bought insurance from,.I Receive Final notices with my vehicle name and year on the Final Notices saying failure to call them by a certain date, they have the right to revoke my eligibility for coverage. Which I did buy from them. I called my dealership and I. already had insurance through my dealership .So I called the numbers listed on their final notices only to have the people tell me I didnt have insurance with them. Fortunately Eleras had charged my credit card and I was abl... read more

Business response:

To Whom It May Concern:We appreciate the customers feedback and apologize for the frustration experienced. Our records confirm the policy was canceled when the customer contacted us. We understand there was confusion regarding coverage purchased through the dealership and regret that the interaction did not meet expectations. We value all customer feedback and will use it to improve our service moving forward. 

Ken C's profile image
Ken C 
4 months ago

Tried to tell me that my CVT transmission for my 2013 Infiniti G37X was endanger of needing to be replaced. Made me laugh because my vehicle doesn't have a CVT transmission. Then he proceeded to act like I was the one who doesn't know anything about my own vehicle. I told them to never contact me again and they continue to harass me. 

Business response:

Dear ***,Were sorry to hear about your experience and appreciate you bringing this to our attention. Based on the information provided, we are not able to locate an active policy or customer record in our system under this name. We also want to clarify that we only communicate directly with existing customers regarding active coverage.We take concerns about unwanted contact seriously and will ensure this information is reviewed so your number is not contacted again. If you believe you are still receiving outreach in error, w... read more

Megan M's profile image
Megan M 
5 months ago

This company is a complete scam. Sent us multiple letters. When my husband called the *** was extremely rude and said my husband didnt know what he was talking about because we have an extended warranty through our dealership and the *** kept saying that was incorrect. After talking over my husband and saying he would cancel for non payment when we have nothing through them my husband kept asking for a supervisor and the *** refused and hung up. I dont know where youre hiring ***resentatives or what you training them to do b... read more

Business response:

Dear *****,Thank you for sharing your feedback. We take concerns like this very seriously, and we are sorry to hear about your experience on the call.We want to be clear that we are not a scam, and we are committed to operating transparently and handling all customer interactions appropriately. That said, we also do not tolerate rude or unprofessional behavior from any representative, and we will be reviewing this interaction internally.We understand how frustrating this must have felt, especially when you were trying to get... read more

Carol B's profile image
Carol B 
5 months ago

Mail and phone call stalkers! This company has sent me 45 letters stating I own a ***** Malibu and to call for extended warranty. I have NEVER owned a ***** Malibu, have called them 3 times to take me off their mailing list and they continue to send mail. It is really harassment at this point and they need to be stopped or honor a consumer when they ask a business to STOP bothering them! 

Business response:

Dear *****,Thank you for bringing this to our attention. Were sorry for the frustration this situation has caused.We want to clarify that we do not make outbound calls or generate outreach based on individual targeting. Our contact information comes from publicly available third-party data sources, which can sometimes contain outdated or incorrect vehicle ownership records.That said, once you request removal, your information should be suppressed, and we have now confirmed your details have been removed from our mailing list... read more

Jonathan R's profile image
Jonathan R 
6 months ago

Review: Extremely Dissatisfied - Predatory Tactics and ***************************** Name: ********************** (also known as Eleras Automotive Group/Eleras LLC)Issues: Fraudulent representation, failure to cancel, refusal of refund, aggressive/unprofessional customer service, unauthorized bank ***************** Amount in Dispute: $660.00 ******************************* is a total scam and should be avoided at all costs. I have had a nightmare experience trying to cancel a vehicle service contract. Despite requesting canc... read more

Business response:

Dear ********,We regret any frustration this situation has caused.Our records indicate that the referenced policy has been canceled and all payments associated with the account have been reversed. Please note that cancellation requests were received and processed in accordance with the terms of the service contract, and no further billing activity remains on this account.We take all customer concerns seriously, including feedback regarding service interactions, and we will review the concerns raised internally.If there are a... read more

Leiah K.'s profile image
Leiah K. 
6 months ago

I have received a letter with no letterhead, no business name on it, and it states very clearly that their records indicate that we have not contacted us regarding the vehicle service contract on your vehicle. First of all, I do not have a vehicle service contract with them, second the only way I know who this is is to call them. Predatory and deceptive. Further down in the letter it states, this may be our only attempt to contact you about activating your vehicle service contract. Again, I have no vehicle service contract w... read more

Business response:

Dear *****,We appreciate the opportunity to respond and take concerns like this seriously.We want to clarify that we are not claiming the recipient has an existing vehicle service contract with our company. Our mailings are solicitations for optional coverage and are not bills or notices of existing policies. The statements in the letter are intended to explain the process for considering enrollment and do not imply that coverage is currently in place.We have confirmed that the recipients information has been removed from ou... read more

Jessica S's profile image
Jessica S 
6 months ago

If I could leave 0 stars I would! They sent a letter to my elderly mother with the words "Time Sensitive" on the top in big red letters. She called them and asked what they were and if they were her insurance company and they said yes, we need to set you up with a contract. She agreed and gave them her credit card into over. They set a fixed income senior citizen up on a reoccurring monthly charge of $169. This isn't the worst though. When my mom and I called them to cancel ******* was extremely rude. Taked over both of us a... read more

Frequently asked questions about eleras group

How is eleras group rated?

eleras group has a 2.4 star rating with 842 reviews. 

When is eleras group open?

eleras group is closed now. It will open on Monday at 8:00 a.m.