Aspen Dental - Garner, NC's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Aspen Dental - Garner, NC

4.3

About this business

Location details

1030 US HWY 70 West, Garner, NC, 27529, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon07:30 a.m. to 5:30 p.m.
Tue07:30 a.m. to 5:30 p.m.
Wed07:15 a.m. to 5:30 p.m.
Thu07:15 a.m. to 5:30 p.m.
Fri07:30 a.m. to 12:30 p.m.
Sat07:30 a.m. to 2:00 p.m.
SunClosed
4.3696 reviews
Select a rating
Alicia S.'s profile image
Alicia S. 
rating
a year ago

Called yesterday 2/21/25 and asked questions about getting an extraction and the cost of a consultation. I was told that there was NO cost for a consultation and that I would be able to get my tooth extracted. Arrived today 2/22/25 and was told that my insurance would be charged for the consultation and xray. I agree to the consultation and xray only to be told that the doctor may not be able to complete my extraction due to being in surgery. I'm furious that I have wasted my time, gas, and energy coming here when I could ha... read more

Business response:

Alicia, we are sorry that your experience didn't live up to expectations. When schedules allow, offices do make the effort to offer treatment same day, but it’s not always possible. An offices ability to do same day treatment does depend on the number of staff, patients, procedures they have on a given day as well as the treatment needing to be done. 

Monica S.'s profile image
Monica S. 
rating
a year ago

This place is a rip off. They told me I needed $30,000 worth of dental work done. They were so pushy for me to get financed. They dentist told me I had to remove all of my molars and they could not be saved when another dentist already told me she could do my dental work. I only went to aspen on an emergency basis but I will not be going back ever. They told me the cleaning I needed was $1200 and I had to pay 60% up front. When I told the girl handling the finances I needed to discuss this with my husband she caught a slig... read more

Business response:

We strive to ensure every patient has the best possible experience and apologize for the experience you encountered, Monica. Thanks for taking a moment to share your feedback with us, so we can work to improve future visits. 

Wade-Kelly R.'s profile image
Wade-Kelly R. 
rating
2 years ago

RUN AND GO SOMEWHERE ELSE. Very bad experience. Went for Dentures and it seems that all they do is scan the impressions and digitally make your dentures. The teeth themselves are very big and bulky, compared to my old set of dentures. None of them fit correctly and when im went back for adjustments, i was placed with very inexperienced acting young people. Everyone i came in contact with there was very inexperienced or acted very un confident in what they were doing. They assumed that i wanted the most expensive dentures th... read more

Business response:

We are very sorry to hear this. We wanted to let you know that we did pass your feedback along to our Customer Service team so that they could address concerns with the team. If you would like to speak with them in the future, please let us know. 

Megan M.'s profile image
Megan M. 
rating
2 years ago

I hope leaving this helps some people out before booking with this place. I first made an appointment and called for a quote for just a regular cleaning without insurance, a woman on the phone let me know it would only be $108 which sounds good so i booked an appointment for a cleaning or so i thought. Once they called me back to confirm a few days before I just asked again just to confirm what was included and what i was getting done a man told me on the phone it was just for a consultation not a cleaning and they do not gi... read more

Business response:

We are sorry for any trouble you're having, Megan. We will pass your message along to the team, so they can address concerns. 

Jeff H.'s profile image
Jeff H. 
rating
2 years ago

Terrible service, the office staff is very good at covering up their incompetence. I had to reschedule 4 times. Run! 

Business response:

I am very sorry to hear this, Jeff. I wanted to let you know that I did pass your feedback along to our Customer Service team so that they could address concerns with the team in Garner. If you would like to speak with them in the future, please let us know. - Garlen 

Pearl F.'s profile image
Pearl F. 
rating
2 years ago

Do not go here they have horrible customer service, attitude over the phone and the worse service I ever received. Aspen Dental are Scammer they open up a credit card without my Knowledge and I have insurance, 

Brittany A.'s profile image
Brittany A. 
rating
2 years ago

I loved being able to make an appointment right away and being able to do so online. I think I made it a week out. And then they emailed and called you and texted you to remind you of your appointment. But my appointment was at 4 PM and I got there 15 minutes early because I was a new patient and had to fill out forms and I waited an hour and 15 minutes and still did not get seen. There were people waiting ahead of me for that amount of time or longer. When I left, they asked if I wanted to reschedule and I said hell no I'm ... read more

Business response:

I'm sorry that you didn't have a positive experience, Brittany. Thanks for taking a moment to let us know about your experience and sharing your feedback with us. We will share your thoughts with our teams with an eye to always doing what we can to improve the patient experience. -Dawn 

Marona K.'s profile image
Marona K. 
rating
2 years ago

My first visit I went in due to chipping two teeth everything went smoothly they let me know I would need a cleaning before I could get the filling which was cool however prior to leaving the systems were dow I did not receive a follow up I waited hours before I decided to call once I called I was giving a "Guesstimate" due to the systems being down but nothing was followed up with a full break down my second scheduled appointment I came in to get my cleaning and filling for the two teeth I chipped the cleaning went really w... read more

Jill C.'s profile image
Jill C. 
rating
2 years ago

I arrived a few minutes early for my appointment yesterday and was told to just sit in the waiting area until the staff were back from lunch. At 1:30 when my appointment was scheduled the friendly receptionist began calling people up to the desk. After a few others were called up it was my turn and I gave my insurance information and filled out the iPad questionnaire and returned it. I then waited until 2:40 PM to get called back. Once I followed the tech into the room she said "I see you're here to get a partial." I was sho... read more

Business response:

I'm sorry that you didn't have a positive experience, Jill. Thanks for taking a moment to let us know about your experience and sharing your feedback with us. We will share your thoughts with our teams with an eye to always doing what we can to improve the patient experience. - Heather 

Frequently asked questions about Aspen Dental - Garner, NC

How is Aspen Dental - Garner, NC rated?

Aspen Dental - Garner, NC has a 4.3 star rating with 696 reviews. 

When is Aspen Dental - Garner, NC open?

Aspen Dental - Garner, NC is open now. It will close at 5:30 p.m.