This profile has been claimed by the business owner or representative.
16719 Huebner Rd Bld. 2, Ste. 201, San Antonio, TX, 78248, United States
Get directions| Weekday | Schedule | Status |
|---|---|---|
| Mon | 9:00 a.m. to 5:00 p.m. | |
| Tue | 9:00 a.m. to 5:00 p.m. | |
| Wed | 9:00 a.m. to 5:00 p.m. | |
| Thu | 9:00 a.m. to 5:00 p.m. | |
| Fri | 9:00 a.m. to 3:00 p.m. | |
| Sat | Closed | |
| Sun | Closed |
Service or Repair Issues My family and myself were tenants of Red Wagon since 2019. They taken over from a previous property management company that we were with since 2017. I had no issues with Red Wagon they fixed things as noted to them. We renewed our lease every year with them except for this last year. We received notice on 3/29/23 that the owners were moving back and we had to be out the house on 5/30. I understand in the lease a *************************************************************************************** M... read more
Business response:
The former tenant reached out to rebuttal their security deposit claiming they should not be charged for carpets, damaged door, and light switch - we asked for any proof of the status of the home at move in as this was a transfer property to us. The tenant was unable to provide any evidence supporting the damage was preexisting. The previous management company supplied move in photos and per the tenant's lease they are responsible for a full cleaning and carpet cleaning at move out. These items did not happen at move out - a... read more
Product Issues I used the services of Red Wagon Properties to rent my house. The tenant signed a lease from November 2022 - March 31, ****. In May 2023, Red Wagon Properties notified the tenant vacated the property. In early May, the pool maintenance company notified me that the pool water was low, I requested Red Wagon Properties to request the tenant to add water to the optimal level. Red Wagon advised the tenants had vacated the property. I had planned to again use Red Wagon to rent the house if it did not sell. I decided... read more
Business response:
The owner's tenants terminated and moved out of the residence 4/30/23. In the ************** the landlord and property manager only have 30 days to process a security deposit. Red Wagon Process the security deposit on 5/30/23. The owner was supplied with the move out inspection and at no point brought any concerns to us nor did his real estate agent until after the 30 day period. Unfortunately, the damage the owner is claiming was found to be present prior to both Red Wagon taking on management and the tenants moving in (att... read more
Billing Issues I received a message in April that my lease will not be renewed. The email stated to be on the lookout for further communication via Docusign and I will receive further information regarding the move out process. On 6/26 I sent a message stating I havent received further instructions yet. I received a nasty response from ********************* on 6/27 which was a screen shot of the email and said I was notified back in April and I must vacate the property 6/30. I immediately responded that yes I received that e... read more
Business response:
The owner of this property is taking the home back as they are moving back to ***********. The Tenant was notified on April 30th of the Notice of Non-renewal (Attached). Following this notice she was also sent move out information the same day (attached). On June 26th, after-hours the tenant commented through her portal stating she has not heard from anyone regarding the renewal. Our Property Manager responded the next day, June 27th reminding the tenant that she was sent a notice of nonrenewal - attaching the notice for ref... read more
Service or Repair Issues Nature of problem is with Move out charges. We were renting a home from Red Wagon Property management, we had renewed our lease August ********************************************************************************************************* before Nov 30th 2022. On Oct 13th 2022 we received an email stating we needed to pay a Early Termination fee (equal to 1 month's rent) up front. This fee is not used for rent, it is used to cover the marketing/admin costs of securing, processing and placing anothe... read more
Business response:
***** and ********************* asked to terminate their lease early. We require tenants to pay an Early Termination Fee as outlined in their lease to begin marketing for a new tenant. In the meantime, the current tenants, the Burtons, are responsible for rent, utilities, and landscaping until a new tenant is procured. The Burtons did not let Red Wagon know they were vacating immediately and it was only upon our marketing agent reaching out to reschedule a walk through that we were notified they had vacated - The Burtons did... read more
Product Issues My partner and I were interested in a home that was managed by Red Wagon Properties I hired a realtor who began to work with the Red Wagon Properties listing agent to help get the application process started We visited the house and loved it. We confirmed with the listing agent that pets were allowed and got a response three days later. On that same day, the listing agent contacted my agent and encouraged us to apply that day. I filled out the application that night and provided all the necessary documentation... read more
Business response:
Tenant applied for a property we already had an approved applicant on and very upset that his agent advised him to apply.He wanted us to electronically send funds to him - which we can not do which upset him.Finally, he gave us a mailing address in the beginningof February and then 2 days after I cut the orignal check ******** gave us a new address - which I then recut on the 21st. Assuming he received the check in the mail- this should be resolved
Service or Repair Issues We moved into the rental property on 9/15/2022. We were told upon pick-up of the keys that the broken fence and hazardous piles of wood in the backyard would be cleaned out within two days of move-in. As of 9/29 the fence has yet to be fixed. On 9/20 the hazardous wood was removed, however there still remained rusty screws and rebar in the backyard, along with concrete blocks and broken pieces of stone for a “path” to a shed that is not present at the property. Upon move-in the entirety of the house ... read more
Business response:
There are a few items we agree with and have since been corrected such as the HVAC Thermostat issue.It is unfortunateit did not work upon moving in, we understand this is frustrating especially in Texas during record high heat. Thermostat issue has since been fixed and the tenant has A/C. This was corrected within 3 days from the time the tenant notified us (Tuesday September 20th). Completion date 9/23/22. Red Wagon was not aware of this issue prior to move in. At the time of walk through prior to the tenant moving in, the ... read more
Service or Repair Issues Inaccurate charges over security deposit of $1875. Most of what is listed here is completely incorrect to the best of my knowledge and I believe I took very good care of this property for the past 3 years as if it was mine and I handed over the house in good condition. Half of the stuff listed is is not necessarily and not accurate as before I move in the house was experiencing some damages before it was handed to me. I left the house in good condition and clean. The only thing I will say i did was n... read more
Business response:
As a company managing property we do not make any money from the security deposit. We do not make any money from the repairs that are completed. We have zero incentive to keep any of the deposit at all. The funds charged against the deposit are for the invoices we must pay according to the rule of the lease. We sent an itemized breakdown of these charges to the tenant. In this complaint the tenant has not indicated which of these items is erroneously charged. If we charged something in error we will be happy to address it. P... read more
Red Wagon Properties has a 4.1 star rating with 798 reviews.
Red Wagon Properties is closed now. It will open tomorrow at 9:00 a.m.