Stress-Free Auto Care's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Stress-Free Auto Care

4.5

About this business

Location details

180 State Hwy 205, Terrell, TX, 75160, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Tue8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Wed8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Thu8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Fri8:00 a.m. to 6:00 p.m.
SatClosed
SunClosed
4.5505 reviews
Select a rating
Steve S.'s profile image
Steve S. 
rating
12 years ago

Highly recommend for both courteous service and good advice. Over the last 90 days have purchased tires and added a level kit my truck, and had my motorhome tires serviced. Very pleased. 

Kenneth P.'s profile image
Kenneth P. 
rating
13 years ago

I've been coming to this particular Discount Tire & Service ever since I moved to the Terrell area. Family owned and operated, this location offers some of the BEST service I have ever received regarding tires and tire rotations. HIGHLY recommended! 

Donnie B.'s profile image
Donnie B. 
rating
2 months ago

We brought our vehicle in for Ac work I get a text first for everything they looked at before what I brought it for. I get it back and it was still not working brought it back and again I get a text for everything but the Ac go and ask them why would the do another inspection when it was brought back for the same thing told them they are wasting time. Then get a text saying it's ready to only get a follow up text saying they need to take out the dash so what is it this was brought in for the Ac Compressor it seems like no e... read more

Business response:

Donnie, sorry you had this experience. You brought your vehicle in for AC work, and it’s understandable to be frustrated by inspection updates that didn’t address the AC, especially when it still wasn’t working after your first visit. Getting a “ready” text followed by a message that the dash might need to come out would be confusing, too. We should have communicated more clearly about what was being checked and where things stood. We appreciate you bringing this to our attention and are eager to help make this right for yo... read more

Corey B.'s profile image
Corey B. 
rating
9 months ago

Don't go here, scam! I never had a light come on in my car. They come to me with a CVS receipt of things I need done. I just went in for a simple oil change from them, two days later oil light and maintenance light comes on. I call them set up an appointment, they tell me there is a diagnostic fee of $100 plus. I told them it was something they didn't do correctly. I took my car Jiffy Lube, was told the wrong filter was used and cap wasn't on tight. They corrected it. Redid my oil and haven't had a problem or light come on s... read more

Business response:

Hi Corey, Sorry you had this experience, Corey. We understand how frustrating it would be to come in for a simple oil change and then see warning lights shortly after. After looking into this, it does appear the oil life monitor was not reset after your service, and we’ve addressed that with our team as part of our quality control process. We also understand how the information you were given elsewhere would add to your concern, and we can see why this left you upset. We never want anyone to feel confused or pressured af... read more

Rudy P.'s profile image
Rudy P. 
rating
11 months ago

Took my old truck for alignment, to correct the issue I received an estimate of over $3500. Allen and James reviewed the estimate with me. I told them I was going to do the work and they said if you do the work, we'll align the truck for free, to which i said put in writting. On the back of the invoice, it is written "IF YOU DO THE WHOLE JOB I WILL GIVE YOU A FREE ALIGNMENT". Mr james will not honor what they said. 

Business response:

We reviewed the video conversation that was sent to you, which clearly stated that the alignment would be provided at no charge if the recommended repairs were completed with us. Since those repairs were not performed at our facility and were instead completed elsewhere, the complimentary alignment offer is no longer applicable. 

Christa W.'s profile image
Christa W. 
rating
a year ago

my car was there for a month. went to finally pick up my car and there was TAPE holding up the window! what a joke. 

Robert S.'s profile image
Robert S. 
rating
a year ago

Made an appointment for tire rotation, balance, and will alignment 8 o'clock in the morning. Drop the car off: 8am and explain to them that we would need it back in 3 to 4 hours, Was told no problem we wI'll have it ready. Returned at 11:30 to find they had not even started our car and was told too many other people were ahead of me. Why they made the appointment for 8 o'clock and not when they could get to it quickly.??? What's the purpose of an appointment? After waiting another hour and a half sitting out in the parking ... read more

Business response:

What you experienced is a complete failure on our part, and I sincerely apologize for the unacceptable service you received. Your time is valuable, and we showed a blatant disregard for it. The purpose of an 8 a.m. appointment is to ensure we are ready to work on your vehicle at the scheduled time, not to have it sit untouched for hours. We made a promise we couldn't keep and then compounded that mistake by not communicating honestly with you. The situation you faced—first being told the tires were rotated and then that the... read more

Kirk C.'s profile image
Kirk C. 
rating
a year ago

The guy at the counter was not very helpful. The amount charged was $30 dollars more than I was quoted over the phone. The girl that scheduled appointment stated Cooper tire had $50 rebate. When I inquired about it while paying, the guy was clueless. I had to insist he call someone. At least that person knew about the rebate. I did not receive any paperwork about my warranty. The guy kept repeating he was having a stressful day. Ironic the company is Stress Free Auto Care! 

Business response:

Kirk, we are very sorry for any confusion this may have caused. Cooper was offering a manufacturer's mail in rebate that the associate was to provide to you. If you need any assistance with the mail in rebate process, we are happy to help 

Joseph B.'s profile image
Joseph B. 
rating
a year ago

Trash manager doesn't know what there doing. Go to kwik kar instead These people are retards. 

Frequently asked questions about Stress-Free Auto Care

How is Stress-Free Auto Care rated?

Stress-Free Auto Care has a 4.5 star rating with 505 reviews. 

When is Stress-Free Auto Care open?

Stress-Free Auto Care is closed now. It will open at 8:00 a.m.