Top Flite Home Loans NMLS 4181's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Top Flite Home Loans NMLS 4181

4.3

About this business

Location details

201 School Street, Suite 200, Williamston, MI, 48895, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon8:30 a.m. to 5:30 p.m.
Tue8:30 a.m. to 5:30 p.m.
Wed8:30 a.m. to 5:30 p.m.
Thu8:30 a.m. to 5:30 p.m.
Fri8:30 a.m. to 5:30 p.m.
SatClosed
SunClosed
4.3141 reviews
Select a rating
Joseph N's profile image
Joseph N 
a year ago

Had a terrible experience. The first couple days, they seemed great and informative. As time when on, it was obvious I wasnt the only customer, and was put on the back burner. My credit isn't that great and I was in a good amount of debt, as alot of us are with the economy. Had a refi to take advantage of home equity to pay off some credit card debt.After the initial scurrying to get all the info typically needed to do a mortgage, there was silence for days. I would have to call multiple times to find out the progress. Each ... read more

Rachel N's profile image
Rachel N 
2 years ago

Theyre not truthful about timing, we were told that after paperwork was signed it would take 3 weeks, it has now been over 2 months and nothing. Also unprepared for what papers would be needed every week we have been asked to provide additional documents. They dont return phone calls when saying they would, even told that that agent called in due to vertigo. Would not recommend at all. 

Business response:

We have searched our database and do not see that this person is a customer of ours. 

Richard I's profile image
Richard I 
3 years ago

if i could leave a 0 i would They bounce me around from guy to guy I cannot upload anything on the app I email it and they dont update my account 2 weeks and nothing has been solved 

Business response:

Hi there, ***** reached out to your Loan officer to get more information. From my understanding you started a few applications. The second time it was sent to a different Loan Officer, but once he realized you were already working with someone, he referred your application back to your original Loan officer. It seems like it was mostly due to technical issues. The platform was due for some updates, which we have since done. Therefore, the platform is now compatible with the Apple and Android software updates. You should now ... read more

Nakea H's profile image
Nakea H 
3 years ago

My father and I were contacted by ************** regarding opening a home equity line of credit after submitting an application on Lending Tree online. The agreement that ***** sent to us stated it was for a refinance instead of a *****. Once I saw that, I reiterated to ***** that we wanted a *****, NOT to refinance. He said the agreement was for either option. Well to my surprise... he did a hard pull on our credit report and sent over paperwork for a refinance anyway and made our credit score drop 30 points each. I then in... read more

Business response:

Hello, thank you for reaching out and providing your feedback. I reached out to your sales team to get more insight. They indicated you signed the consent for them to pull your credit. We are not seeing a drop of 30 points in your credit. Also, in order for us to determine your eligibility we need to understand all your liabilities which is found on the credit report. You were offered a better deal than a HELOC. Lower interest rates, as well as a product you qualified for. Hole in One (HoleN1) is Top Flite Financial, **** Th... read more

Tasheema F's profile image
Tasheema F 
3 years ago

Top flite financial is horrible. Worst experience ever. They strung me along for 3 months for a refinance only to be denied. They have no clue how to deal with Army Reservists and Veterans. Everytime I think everything was ok, they would hit me with something else. Why do this to people? I would never recommend top flite to anyone. They even looked for things that were not on my credit report. They made me promises that they surely did not keep. They were no responsive when I reached out. I was not treated fairly at all. 

Business response:

Hello, Ms. ***** I apologize for your bad experience with us at Top Flite Financial, **** I discussed your loan with the Loan officer. He informed me the income stated on your verification of employment was less than the amount stated on your loan application. Therefore, the Underwriter could not qualify you based on the income received. Secondly, when the Loan officer initially submitted your loan to underwriting to get it conditionally approved, they did not have the title report back yet. Once they received the title repo... read more

A. K.'s profile image
A. K. 
3 years ago

I would like to start by stating that I believe that I worked with multiple offices within this company. I shuffled around amongst different people during the nearly one year process of my refinance. I would also like to state that this refinance was on the difficult side as the original loan was from a private trust. Until the closing process I think most of the bumps were more my doing, or not doing, but once the actual closing process began, issues from the company started to really show. First, I think they **** things o... read more

Business response:

Hello, ***************, I am sorry to hear you had a bad experience with us. I reviewed your loan and spoke with your Loan Officer. You were dealing with one team the entire time. However, a different team member tackles each piece of the loan process to ensure efficiency and the best possible customer service. Although, I understand it can be a bit confusing. I did review your insurance policy. The one policy from May 2021 through May 2022 did not include fire coverage. Since fire coverage, like earthquake coverage, is not ... read more

Jo M.'s profile image
Jo M. 
3 years ago

Top Flite Financial are scammers. They strung us along on a refinance for 4 months. Long enough for the interest ratento jump from 2% to ****%. They scammed us and lied to us. They charged us almost $5000 to buy down points from what they said was a 6% interest rate but we were never offered a 6% interest rate nor the opportunity to buy down. They knew what our income was 4 months prior at 2% then said we disnt qualify for the cash out at the 5. 25%. We paid out $20,000 of our hard earned equity in closing costs. They told m... read more

Business response:

Hello, I attempted to look up and research your loan. I also reached out to a few branches, but unfortunately, we were unable to find your loan. If you can provide more information such as the first and last name on the loan we may be able to determine what occurred and work towards a resolution. I do apologize for the inconvenience, and we would love the opportunity to resolve this issue. Thank you! 

David D's profile image
David D 
3 years ago

horrible experience 9 months to get to the underwriter to discover they had been misclassifying my structure. (manufactured vs. modular) you would think they would know the difference especially after being informed by me of the problem early in the process. The misclassification changes everything...in the lending world it's basically the difference between a trailer home and a site built house. *****, ***** and **** all claim to be the manager/owner but clearly are not. The arrogance and stupidity at this company boggles t... read more

Business response:

Thank you, ************, for your review. I spoke with your Loan Officer. He mentioned that your loan was submitted to us as a manufactured home. The appraisal also labeled your home as a manufactured home. Therefore, there was some confusion when later they discovered that the home was not a manufactured home but a mobile home. We do apologize for the confusion. We always strive to do better and be better, and we continue to learn. I am very sorry for the inconvenience this caused you. We hope we can earn your trust and bus... read more

C. C.'s profile image
C. C. 
3 years ago

Don't be fooled by the initial low rates; their criteria is far more strict than literally every other provider out there. They will do a hard pull on your credit and then tell you that you don't meet their criteria. Save your time and the headache! I will be taking my business quite literally anywhere else. 

Business response:

Hello *********************, I am very sorry to hear about your experience with us. After further research, it was determined that you authorized our sales team to pull your credit. Since your inquiry was all done through our application we did not have the opportunity to speak with you in order to better inform you of your options. We do follow the ****** *** and ******* Mac guidelines. We would love the opportunity to continue to work with you. I believe speaking to a live person would be the best option. We are here to as... read more

Frequently asked questions about Top Flite Home Loans NMLS 4181

How is Top Flite Home Loans NMLS 4181 rated?

Top Flite Home Loans NMLS 4181 has a 4.3 star rating with 141 reviews. 

When is Top Flite Home Loans NMLS 4181 open?

Top Flite Home Loans NMLS 4181 is closed now. It will open on Monday at 8:30 a.m.