This profile has been claimed by the business owner or representative.
6300 Grand Avenue, Gurnee, IL, 60031, United States
Get directions| Weekday | Schedule | Status |
|---|---|---|
| Mon | 07:00 a.m. to 5:00 p.m. | |
| Tue | 07:00 a.m. to 5:00 p.m. | |
| Wed | 07:00 a.m. to 5:00 p.m. | |
| Thu | 07:00 a.m. to 5:00 p.m. | |
| Fri | 07:00 a.m. to 12:00 p.m. | |
| Sat | Closed | |
| Sun | Closed |
I had a terrible experience at Aspen Dental in Gurnee. I came in for severe tooth pain and, after a long wait and confusion, was told I needed to come back for treatment. I requested antibiotics, but the prescription was never sent. I also had major issues getting my x-rays transferred to another office--despite being told it would be quick, it still wasn't done days later. I wasted time, money, and stayed in pain because of their poor communication and service. I do not recommend this place.
Patient 2nd...money first! I informed them of having tooth pain long before the appointment. I have high dental coverage ince they were aware of that they only saw dollar signs. The appointment was not scheduled without informing me that professional that I needed would not be there. Not only did I experience poor patient care . I experienced needless long wait times while in pain.
Business response:
We are really sorry to hear this and can understand your frustrations, Esmerelda. We appreciate you for taking a moment to share your feedback. We wanted to let you know that we have read your review and will address concerns with the team in Gurnee, with an eye to improving future patient experiences.
From October 2019 until May 9th, 2024, Aspen Dental really took a nose dive as far as all the things that I had reviewed back in 2019. Because of many of my autoimmune disorders being detrimental to my oral cavity, sinuses, ears and eyes, everything dries up. I will need to be going for spinal surgery. But my teeth have gotten so bad that all of them need to come out. My voice is so gravelly that I sound like "Uncle Joe" from "Petticoat Junction"! After I had five extractions I could not believe how crappy I felt. It kno... read more
Business response:
I’m glad the team helped you have a 5-star experience, Christine! We appreciate the feedback. – Courtney, ADMI
DONT WASTE YOUR TIME! My appt was for an estimate on a full upper implant. I spoke to the receptionist about this. Xrays: I told the young lady I was there for an implant for my upper teeth, did she have to do my lower teeth too? To which she replied yes. Now this is two people I've told, that I was there for implants. Now I'm in the chair, I have to see the hygienist? Okay, I hear this man talking real LOUD using slang, just real unprofessional so I ask, is that the consultant? She says no, he's the dentist..lol! Oh HELL NO... read more
Business response:
I'm sorry that you didn't have a positive experience, Lisa. Thanks for taking a moment to let us know about your experience and sharing your feedback with us. We will share your thoughts with our teams with an eye to always doing what we can to improve the patient experience. -Dawn
These people will just not let me move on and forget them. They have once again sent me a bill from months ago. Then I realized that the charges looked familiar. So I pull out previous bills and sure enough I had already paid the billed items. So I go and scan the QR to pay and they realized it had been paid also because balance due was 0. But why do they not check things before they send a bill out and get a person mad. Their continued incompetence from the dental chair to the billing department and everything in between is... read more
Business response:
I am very sorry to hear this, Dennis. I wanted to let you know that I did pass your feedback along to our Customer Service team so that they could address concerns with the team in Gurnee. If you would like to speak with them in the future, please let us know. - Michelle
This facility first refused to believe that I, a woman, was the primary subscriber to my insurance. The receptionist kept asking me if my insurance was under my fathers name or my husbands name, even after multiple times saying it's under my name. Secondly, I stated multiple times when scheduling my appt AND checking in for my appt that I'm pregnant. The first thing they do when I get called in is try to get me to do X-rays and I said no and they asked if I was pregnant, even though I said multiple times I am. They also had ... read more
Business response:
I'm sorry that your visit didn't live up to expectations, Tristan. I'd be happy to make sure that the team in Gurnee, is aware of your feedback. If you would also like to call Customer Service, you can reach us directly at 1-866-767-0890. – Heather, ADMI
I agree with Lizette B's review. If you are inclined to go with Aspen Dental - get a second opinion. Aspen told me that I had significant bone loss and really didn't even exam my mouth or do measurements at the gum line. I left without getting anything done but the xrays. Then went to a Periodontist and he said that was nonsense and all I needed was a cleaning - not deep cleaning or scraping, etc. They were estimating $1,000 OVER what my insurance was going to pay. Sad.
Business response:
I'm sorry that your experience didn't live up to expectations. We value your feedback, and I will pass your message along to the team so they can address concerns. - Michelle, ADMI
If I could give "0" stars I would. This was the single worst experience of my life. I get there 5 mins early for my appointment, and don't get back to the room for xrays and scan until 8:20- Mind you, I'm the first person of the day. Then, the sweet dentist comes in after looking at my x-rays, even shows me the x-rays and tells me everything looks great, only concern is a partially erupted wisdom tooth that is showing signs of decay. Reasonable. Then the hygienist comes in and measures my gums and proceeds to go on and on ab... read more
Business response:
I am very sorry to hear this, Teresa. I wanted to let you know that I did pass your feedback along to our Customer Service team so that they could address concerns with the team in Gurnee. If you would like to speak with them in the future, please let us know. Thank you. - Garlen, ADMI
After 3 months I finally got a refund for a crown I cancelled that I paid for. I received a bill in the mail for crown work that I never had done I called aspen dental and was told they'd fix that bill since I never had that done by them. A month later and I've received another bill telling me that bill for work I never had done is past due and to pay immediately. It never stops with them they have to put everything through "corporate" these are things that they should be able to take care of immediately for example my refun... read more
Business response:
Hi Tracy, We really appreciate you for taking a moment to share your feedback. I'm sorry that your experience didn't live up to expectations. I wanted to let you know that your review has been passed along to our Customer Service team. They will be best able to address concerns with the team in Gurnee with an eye to improving experiences for others. Thank you. - Dawn, ADMI
Aspen Dental - Gurnee, IL has a 4.1 star rating with 918 reviews.
Aspen Dental - Gurnee, IL is closed now. It will open tomorrow at 7:00 a.m.