This profile has been claimed by the business owner or representative.
1820 N Arlington Heights Rd, Arlington Heights, IL, 60004, United States
Get directions| Weekday | Schedule | Status |
|---|---|---|
| Mon | 8:00 a.m. to 5:30 p.m. | |
| Tue | 8:00 a.m. to 5:30 p.m. | |
| Wed | 8:00 a.m. to 5:30 p.m. | |
| Thu | 8:00 a.m. to 5:30 p.m. | |
| Fri | 8:00 a.m. to 5:30 p.m. | |
| Sat | 8:00 a.m. to 4:00 p.m. | |
| Sun | 9:00 a.m. to 2:00 p.m. |
I went to Sylvias, after attempting to buy flower form one of the big online places Im not going to mention them besause they dont deserve the hyperlink it will produce. i was ordering Valentines flowers for my wife that were an okay price just 29.00 dollars by the time I checked out they were 67.00 dollars all fees and BS . so I stopped into SYLVIAS and showed them the picture off of the internet arrangement they dropped what they were doing and put togeteher one just like the one from the net ,but Better. they were SUPE... read more
Received this bouquet as a birthday surprise from family who now lives out of town. While the flowers were beautiful, the arrangement could have been better. Placed in a short squat vase that didn't really support them, the color choices of orange roses, yellow lilies and red carnations, as well as the multicolor glass vase and HBD ribbons gave the overall arrangement a definite circus or clown-like vibe vs a celebration. As Sylvia's has been as our family's preferred local florist for decades, my daughter placed the order o... read more
Does the business have good flowers? Yes. What I'm writing about is the fact that they do not accept Apple Pay which is a star off. Not only do they not accept Apple Pay, but whatever payment system they use is so antiquated that they still have to swipe the card and manually enter in the buyers address. As a privacy and information security professional, this method of tender is antiquated and susceptible to "man in the middle attacks" and hacking. I should not have to provide my home address to make a payment. Please u... read more
I ordered roses for a wedding, only 25 of the fifty were usable as they were brown and flattened. I kept emailing and calling back and forth with staff but couldn't reach the manager. They offered me no refund. the situation caused a lot of stress on the day of the wedding, and the issue was not resolved to my satisfaction.
Come in for a wedding consultation with my cousin before Thanksgiving . We talk with one of the designers who's very knowledgeable about churches and wedding protocol. She show us some wonderful photos and show us some rental vase options and which style will work best for our wedding in September 2023 and what's the trend for 2023 . The consultations was fun . I even jog some information down that the designer was giving us. She mention Brenda the manager should get back to us with our quote after Thanksgiving is the late... read more
I hired Sylvia's to do the florals for my wedding after the venue that I was working with highly recommended them. During my intial meeting, I met with Kristina and she was wonderful! She talked through many options with me, provided her input and expertise, and gave me a very reasonable proposal, which I accepted. Months into the planning process, I lost touch with Kristina and learned that she was no longer with Sylvia's. Instead, I was directed to speak with Jerry. Though hard to reach at first, once I got in touch with J... read more
Beautiful arrangement but so strange that not one of the hydrangeas made it 12-24 hours. I've always had great product from Sylvia's, this won't change my purchasing from them but I may steer clear of hydrangeas a while.
Business response:
Jessica, thank you for your review and kind words! I am sorry to hear about the hydrangeas however and I want to make things right. Feel free to reach out to me at kevintheflorist@gmail.com with your order information so we can try to improve this! We have quality checks on our flowers when they arrive and before they leave the shop but sometimes unusual situations can occur that we can't identify including floral bacteria, etc. Hydrangeas are especially sensitive flowers but I'm incredibly sorry this happened and I hope we ... read more
Frustrated! Called to have a sympathy arrangement made for a friend. I shared the circumstances for placing this order. I asked three times if we could discuss flower types and colors and was told that is up to the designer! Then she asked if I wanted patriotic colors! Are you kidding!!! I told her I will be calling another florist, then hung up!
Business response:
Debbie, I am sorry for your experience and the misunderstanding. We have talked with the associate you spoke to over the phone as well as the associate near her who also heard the call. I think there was a bit of a misunderstanding as you had asked about the “healthcare heroes” arrangement which is designer’s choice meaning the designer will create a unique arrangement based on the fresh flowers available for that particular topic. I believe this situation was an unfortunate miscommunication and misunderstanding and for that... read more
Flowers are pretty but I had two separate phone conversations with this store and both times the employees were extremely rude to me. Very uncalled for when I was just asking for information. When my family went to pick them up, they accidentally walked in the store, not realizing the flowers were supposed to be picked up outside, and the employees were also rude again and yelled at my family members. Unnecessary.
Business response:
I’m sorry to hear about your experience. We work very hard to provide an outstanding customer service experience as you can see from our other reviews. I am glad to hear that you enjoyed the flowers however. As you know, this is an unprecedented time and we are doing everything we can to ensure that our customers and stay safe and healthy. For those reasons, we have multiple signs and posters on the front of the building stating how to pickup orders with step by step instructions and to avoid direct contact and coming into t... read more
Sylvia's - Amling's Flowers has a 4.7 star rating with 700 reviews.
Sylvia's - Amling's Flowers is closed now. It will open at 8:00 a.m.