LBS Financial Credit Union's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

LBS Financial Credit Union

4.3

About this business

Location details

Shopping Center, 4436 Atlantic Ave, Long Beach, CA, 90807, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon9:30 a.m. to 6:00 p.m.
Tue9:30 a.m. to 6:00 p.m.
Wed9:30 a.m. to 6:00 p.m.
Thu9:30 a.m. to 6:00 p.m.
Fri9:30 a.m. to 6:00 p.m.
Sat9:00 a.m. to 2:00 p.m.
SunClosed
4.3446 reviews
Select a rating
Tori S.'s profile image
Tori S. 
rating
4 years ago

It must be a joke for them to brag about being voted the "best" local credit union. This credit union is so behind with the times. The call center representative I spoke with was lovely, but that's where my satisfaction ends. Save yourself time and a headache and open an account elsewhere! 

Business response:

Hi Tori, we are sorry your recent experience didn’t match your expectations and have shared it with our leadership team. If you are willing to share more about your experience, please feel free to reach out to our Call Center VP, Kristin Smith, at Kmsmith@lbsfcu.org. 

Giovanni F.'s profile image
Giovanni F. 
rating
4 years ago

avoid opening an account with this bank. The call center is probably worst than the DMV, takes an average time to talk to someone 20-36 minutes, the excuse is always " unusual high volume of calls " customer service is a joke, employees hate working there, therefore, customer service it's out the window... Response below.. That is the same answer they would give you regardless of what day of the month it is. Another answer is " we working on spreading employees ( different shifts hours) in order to better assist members... read more

Business response:

Hi Giovanni, we are sorry to hear about your experience. The priority of all of our employees is to provide our Members with excellent and friendly service in a timely manner. Our wait time in the call center has been longer than we find acceptable due to current staffing issues, and is especially long on paydays like the 15th of the month. We are working hard to hire friendly call center representatives to serve our Members faster over the phone. We currently have several newly hired employees who are actively in training a... read more

Angela M.'s profile image
Angela M. 
rating
4 years ago

It's really difficult to get any kind of help here--I've tried in person, over the phone and via their website!!! When you walk in, NO ONE greets you or even makes eye contact and you wind up standing around for a while. On the phone, they don't have enough tellers to help, so you leave your info for a call back--and they call back several days later (still waiting for that to happen). As for online, their website hasn't been working for your own banking services or for loan applications! It's just really irritating when you... read more

Business response:

We are sorry to hear about your service experiences with our Bixby Knolls branch, call center and website. The priority of all of our employees is to provide our Members with excellent and friendly service in a timely manner. Our Members are our absolute focus and we would never want a Member to feel like they are not welcomed. Unfortunately, Friday was a very busy day for both our call center and branches due to the Juneteenth holiday weekend, and we were having intermittent issues with Online and Mobile Banking. We have sh... read more

Paulina R.'s profile image
Paulina R. 
rating
4 years ago

I went into this bank because it is a shared branch with my current credit union. I had such a horrible and unfriendly experience with the teller Stina, she immediately racially profiled me because my ID card did not meet her expectations, even though other tellers have never done this before (I have been there like four times before with no issue). I was literally just getting a roll of quarters and they did not allow it even with my valid ID. To make matters even worse, one of the supervisors Alejandra, did not attempt t... read more

Business response:

Felicia, thank you for sharing your concerns. When members of another credit union are transacting inside one of our branches (and vice versa) we are obligated to follow the operating rules of the CO-OP Shared Branching network. From our team’s perspective they had concerns with the condition of the ID that was presented. Granted, we can understand that you felt there should not be any concerns with the ID. We can see how this was upsetting to you and it certainly wasn’t our intent to upset you nor was it our intent to not p... read more

Beck Y.'s profile image
Beck Y. 
rating
5 years ago

This branch is the closest to my house, otherwise I wouldn't come here. Cars are always parked at the red curb, making it dangerous for us to step off the curb. Also, one doesn't feel safe going to and from a bank with cars just sitting there idling or parked with hazards on. Today, a red vehicle parked in the red in front of the credit union and her passenger went into Rite-Aid. She blocked the accessibility driveway for almost ten minutes. The security guard does NOTHING about this during business hours. He lets anyon... read more

Business response:

Beck, we apologize for the frustration in trying to access entry at our Bixby branch. Our priority is to provide Members with excellent and accessible service. The Bixby Management has escalated this situation to the Bixby Knolls Parking Association to further prevent this from occurring. Please feel free to reach out to our Bixby Knolls Branch Manager, Patty Mendiola, at pmendiola@lbsfcu.org to share your most recent experience. 

Marie B.'s profile image
Marie B. 
rating
5 years ago

Omg went in just to get a freaking check and it took the guy (Kolby) forever!!!!something that should of taken 10 minutes took almost 25 minutes. Ridiculous Won't be coming back to this branch!!!!!!!!!!!!! 

Business response:

Marie, our priority is to provide Members with excellent service. Our new teller that was serving you experienced a system issue and should have sought additional assistance in a more timely manner. We apologize that the experience at the branch fell short and have shared your feedback with our leadership team. We hope you will give us another opportunity at our Bixby Knolls location. You may also reach out to our Bixby Knolls Branch Manager, Patty Mendiola at pmendiola@lbsfcu.org. 

Jeff K.'s profile image
Jeff K. 
rating
5 years ago

app stop showing the deposited checks. Their phone app is far from helpful. Brought my kids in to open a bank account and they wanted to charge me $50.00 also the lady at the front was super rude so we just walked out. They need to get some friendlier people working there for sure. 

Business response:

Jeff, our priority is to provide Members with excellent and friendly service. We apologize that your experience at our Bixby Knolls branch fell short and have shared your feedback with our leadership team. Our Youth Accounts require a $1 one-time Membership fee per account holder and $5 minimum balance for Youth or Teen Savings. To add a Teen Checking account there is a $20 minimum deposit required. Maybe you were opening two Teen Checking accounts and two Teen Savings? The deposit upfront would not be a charge to you but w... read more

Dee J.'s profile image
Dee J. 
rating
6 years ago

It's the beginning of October when people pay bills and there is only 2 tellers working. 

Business response:

We're extremely sorry that your experience with us was not up to par. We pride ourselves in providing quality Member service. Due to COVID-19, there have been certain limitations placed on our business, and our team has had to adapt to many changes. We hope that you will give us another opportunity. Please reach out to us at pmendiola@lbsfcu.org if you would like additional discussion. We'd love to make it up to you. 

Lyndie A.'s profile image
Lyndie A. 
rating
6 years ago

First time coming here. The reviews are bad, but thought just for one transaction how bad could it be. Well the branch is supposed to open at 9:30am. They're not opening until 10am today due to a Holiday Breakfast. What kind of crap is that for a banking institution??? Glad it's not my credit union...only here to cash a member check. Utterly ridiculous! 

Business response:

Dear Lyndie, We are so sorry for your experience this morning. We had our annual holiday staff event this morning which is the one time a year we take our staff offsite and open the branches and call center a half hour late. We had signage at the branch for the last week and on our website about us opening later. Unfortunately, we didn't catch you before you came out. We do appreciate the feedback and will share with our leadership team. 

Frequently asked questions about LBS Financial Credit Union

How is LBS Financial Credit Union rated?

LBS Financial Credit Union has a 4.3 star rating with 446 reviews. 

When is LBS Financial Credit Union open?

LBS Financial Credit Union is closed now. It will open at 9:30 a.m.