Smart AutoCare's cover image
Claimed

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Smart AutoCare

4.8

About this business

WHAT WE DO How often do you use your car? Every day? Us, too. We know how important your vehicle is to you, and we know how costly it can get. That is why we offer a comprehensive choice of coverages and terms to meet your ownership needs. We offer protection that saves you money over the long-term. 

Location details

1900 Firman Dr, Suite 700, Richardson, TX, 75081, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon6:00 a.m. to Midnight
Tue6:00 a.m. to Midnight
Wed6:00 a.m. to Midnight
Thu6:00 a.m. to Midnight
Fri6:00 a.m. to Midnight
Sat6:00 a.m. to Midnight
Sun6:00 a.m. to Midnight
4.8786 reviews
Select a rating
Billie C's profile image
Billie C 
a year ago

So far they have covered almost everything my mechanic has requested. I bought a used 2015 cherokee unlimited and 1 week after buying it I started having small things go wrong. They covered what the dealer wouldn't. I've had my jeep 10 months now and I've already had it in the shop 5 times, this company paid for just about every thing minus my $100.00 copay each time. Honestly they saved me over $9,000.00. I would give them 5 stars However when 3 fuel injectors went out at 3 different times they would not agree to replace th... read more

Penny H's profile image
Penny H 
a year ago

Easy process, my dealer took care of everything, no issues at all. 

Barbara W's profile image
Barbara W 
a year ago

**************** was great. I called them and they took care of everything. Thanks. 

Nilesh K's profile image
Nilesh K 
a year ago

Very easy process of the claim and no issues - was all done by my dealer and with the insurance company and i had to do nothing literally- great experience 

Patricia M's profile image
Patricia M 
a year ago

I nver buy extended warranty's but I am glad I did, this company has been nothing but awesome since owning the said car under coverage. Appreciate all that they do! 

ki j's profile image
ki j 
2 years ago

First I want to say thank you for taking care of the repair on my Cadillac CT6. I had a nice experience and they paid the day my car was fixed because the dealer was not going to allow me to take my car until payment was in full. Its hard when you are trying to take care of your car and dealers are expensive and going up on their rates due to their taxes going up among other things. I did have to pay additional for the Cadillac part because I was told Smart **** care would not pay for gm parts if other parts are available. S... read more

Business response:

We are grateful that you shared your positive experience with Smart AutoCare and that we were able to assist you with repair. Our aim is to offer our customers efficient and stress-free service, especially as dealership rates increase and car repairs become more challenging. We appreciate your feedback and understand your preference for genuine Cadillac parts. We strive to utilize the most cost-effective pricing on replacement parts and prioritize authorizing OEM parts whenever possible. However, depending on factors such as... read more

Clifford W's profile image
Clifford W 
2 years ago

Had an ac issue on a used car. They found the leak and replaced the hose same day. No cost . 

Business response:

********, we appreciate the kind words and are glad we could provide you with a positive experience! We will be here for you in the future if you need us, thank you for being a valued customer. 

Troy M's profile image
Troy M 
2 years ago

I had no issues with this company, the repair shop handled all communication. All I had to do is pay my deductible. 

Business response:

Thanks for taking the time to share your experience, ****. We will be here for you in the future if you need us. 

Manuel R's profile image
Manuel R 
2 years ago

It was surprising to read all the reviews; I bought the warranty for my *** which was having issues with the hydraulic suspension; the owner of the shop was taking care of my car; he confirmed the extended warranty paid for everything; I saved $600 just paid the deductible; the only thing is that Smart auto care took Two days responding; that would be my only complain; they're slow 

Business response:

Thanks for the review, ******. We reviewed your claim and processed the payment once we received the invoice on the same day. We apologize the process took longer than expected. We process payments immediately once we receive the invoice from the repair facility. If you have any additional questions or would like to review your claim in more detail, please contact us at ************* 

Frequently asked questions about Smart AutoCare

How is Smart AutoCare rated?

Smart AutoCare has a 4.8 star rating with 786 reviews. 

When is Smart AutoCare open?

Smart AutoCare is open now. It will close tomorrow at 12:00 a.m.