Smart AutoCare's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Smart AutoCare

3.6

About this business

Location details

1900 Firman Dr, Suite 700, Richardson, TX, 75081, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon6:00 a.m. to Midnight
Tue6:00 a.m. to Midnight
Wed6:00 a.m. to Midnight
Thu6:00 a.m. to Midnight
Fri6:00 a.m. to Midnight
Sat6:00 a.m. to Midnight
Sun6:00 a.m. to Midnight
3.61,530 reviews
Select a rating
JENNIFER G's profile image
JENNIFER G 
a year ago

I would give 0 stars if possible. This warranty company decided to send an investigator out after computer diagnostics revealed the issue was the vvt solenoids. The car was towed to the mechanic on a Wednesday. Thursday afternoon the investigator appears and stated in his report 4 days later computer diagnostics is wrong. He states the issue is a bad crankshaft sensor. This sensor is replaced, and unsurprising the car is still not fixed diagnostics reveal again the same code bad vvt solenoids. This company actually wanted to... read more

Nicole C's profile image
Nicole C 
2 years ago

Would leave a 0 if possible. The worst run around and unprofessional place I have ever dealt with. I have been without a vehicle for a month, it took over 2 weeks for them to get back to me for repairs, and then another two weeks of ghosting calls from myself and the dealership with no approval for repairs. They approved the timing chain and according to the dealership it needs a new oil pump otherwise it will break again in a matter of weeks due to not lining up. They will not cover a new oil pump because there is nothing w... read more

RICHARD P's profile image
RICHARD P 
2 years ago

Terrible service, exploitative and even fraudulent. Unnecessary delays, while the company attempted to avoid paying for repairs specifically spelled out in the contract. I will think twice about purchasing another warranty policy with this firm. I thought I was purchasing the warranty from AAA, but apparently not.... Something is not right here. The Maryland State's ************************* should be apprised of this arrangement--it's almost like dealing with a bunch of Nigerian fraudsters! The entire experience was horribl... read more

Courtney B's profile image
Courtney B 
2 years ago

My name is ***************************. I'm from *********. I purchased a service agreement contract with the Obligor being Ownershield. I received many marketing letters for an extended service agreement from the dealership I purchased my vehicle from in Nov. 2020. I went ahead and gave them a call and purchased an agreement because it appeared to be a great idea. I had no issues with my vehicle at the time and it was functioning properly. Even though my contract was still new, I had unexpected vehicle issues. They have den... read more

Business response:

We understand your frustration and apologize for any inconvenience, ********. We will thoroughly review your claim to ensure that all steps and inspections were conducted correctly and efficiently. If you have any questions, please contact our claims department at ************. 

Derrick P's profile image
Derrick P 
2 years ago

I would give this warranty service a zero star I could I purchased a warranty with the dealership that I bought the truck from, but the warranty they provide doesnt cover the current hourly rate for a service technician. If you get this warranty expect to have to pay out-of-pocket for the difference. Fortunately, for me the dealership honored the warranty and took care of the difference for me, but I have to drive an hour and a half to stewardship to get this discount. Most hourly rates at a certified diesel mechanic is over... read more

Business response:

We apologize you arent satisfied with your claim, *******. We understand your frustration and want to clarify how our coverage works. We utilize a local area average for labor rates and a nationally recognized labor guide for labor time. While we strive to cover as much as possible, it's important to note that when a repair facility charges above these allotted amounts, any additional charges would be the customer's responsibility. If you have any further questions or concerns, please feel free to reach out to our claims dep... read more

joe r's profile image
joe r 
2 years ago

Absolutely the worst organization I have ever had to deal with. Would love to leave a - 5 stars. They don't have to honor a legitimate claim if they leave repair facilities on hold for 45 minutes and they give up. They have lied to me on several occasions, and are refusing to honor portions of their rental car contract, even though it is their incompetence and lack of customer service that extended the time a rental was required. Their claim to be the " Best in ***************** is an absolute Joke. I am a disabled veteran, ... read more

Michael M's profile image
Michael M 
2 years ago

This place is ridiculous. Blown out tire. Late Friday afternoon. Two places I called (my car dealership and a well known discount tire chain) flat out refused to work with them. Refused. I finally found a place that was willing to try AND had my tire. They were told it could take a few hours to get approval. It is now 5pm on a Friday, the tire shop closes at 6pm. I'm supposed to drive around all night and into the the weekend on a donut? Nope. I proceeded like anyone else would.I get pictures, DOT #, tread depth.... everythi... read more

Business response:

We apologize for the inconvenience you experienced with your blown-out tire. We understand the frustration of the situation. We appreciate your efforts in seeking prompt assistance and providing the necessary details for your reimbursement request. However, in reviewing your claim and considering the context of your previous one-time courtesy reimbursement, we would like to emphasize that our policy requires prior authorization, a detail communicated to you both before and after the work was completed. We acknowledge the cha... read more

Guy G's profile image
Guy G 
2 years ago

I wish I could give this company -5 stars! This is by far the worst extended warranty company my repair shop has ever worked it. Took 45 minutes to get through on the phone only for them to have me call another number to start a claim. After starting the claim they said they will only pay cost on parts(I own a the business so I can't do the work at cost), they they said they needed to send an inspector out. It took 2 weeks to have an inspector come out and then he didn't even show up when he said he was going to. Once he was... read more

Business response:

We apologize for the difficulties you've faced with the claim, and we empathize with your frustration. We acknowledge the delay in the inspection process, which was due to the unavailability of an inspector in your area, and we sincerely regret any inconvenience this may have caused. Concerning the request for a teardown to the point of failure, we understand the impact; however, this step is necessary to verify the failure and ensure an accurate repair for the specific part in question. We maintain ongoing communication wit... read more

Jennifer L's profile image
Jennifer L 
4 years ago

I had a warranty through smart auto care and needed to replace the engine on a 2010 Chevy Silverado. The amount of time to get through or to get a reply from a representative with smart auto care, was extremely difficult. I was in verbal contact with a representative named Gay M****, she was rude, unhelpful & completely unprofessional. What we agreed on with replacing the engine was not what showed up at the shop. They lied! The entire process to get my truck fixed, took 6 months and left me with NO vehicle! I WOULD NOT RECO... read more

Business response:

********, we have reviewed your claim understand and apologize for the frustration. In today's market, some parts are delayed industry-wide, and shipping does take some time. Due to this, we were able to extend your rental coverage to the maximum allowed under your coverage. We worked with multiple vendors and suppliers to alleviate your wait and try to get parts to the repair facility quickly. We are here to provide assistance and verified Gay ***** handled your claim professionally. If you would like to discuss your claim ... read more

Frequently asked questions about Smart AutoCare

How is Smart AutoCare rated?

Smart AutoCare has a 3.6 star rating with 1,530 reviews. 

When is Smart AutoCare open?

Smart AutoCare is open now. It will close tomorrow at 12:00 a.m.