This profile has been claimed by the business owner or representative.
3484 Shelby Ray Ct, Charleston, SC, 29414, United States
Get directionsI took my Aussie here 2 weeks ago with vomiting blood and rectal bleeding at 5 in the morning. I parked and called the number posted outside the building. The staff including the vet felt it was not an emergency a d told me to take him home and watch him. I was so upset I called my daughter and she told me there was an emergency vet in Summerville on 3rd street. I took him there and he was seen immediately. Given IV fluids medications for vomiting and stomach meds. Sent home with meds as well. I will never use the Charleston... read more
Business response:
We're glad that the emergency clinic in Summerville was able to see your pup in a timely manner. With tremendous caseload and limited capacity at times, we unfortunately are not able to see all patients all the time, and are forced to prioritize the care of hospitalized patients and those with life-threatening conditions. We wish we did not have to guide pet owners to wait to be seen at their primary vets, go to urgent care, try another ER, or monitor at home and pursue care if symptoms do not resolve. We genuinely hope your... read more
My cat lost his footing on a guardrail and fell to the first floor. My heart sickened when I realized that Neffy fell. I immediately called CvR center told them what happened and told the I was taking him in. When I arrived I parked in #9. They came out with a carrier and took him to the back. When the vet came in at first Je said my cat was a tough cat. So I felt I he was going to be okay. Then he said leg was shattered we can amputate. I started to cry because if the knew him that wasn't an option. They came Back and sai... read more
Business response:
Hi Cathleen-- We are sincerely sorry for your loss and having to experience the first holiday without your precious boy. We are also sorry to hear that your impression of us is unfavorable. During your visit, we cared very much about you and your cat. We were sincerely trying to help by providing as many financial resources as possible to assist you in pursuing your preferred option of medical treatment. If you would like to talk further about your visit, please give us a call: 843.614.8387. Take good care of yourself.
These people should be ashamed of themselves!!! They won't give my dying dog medicine unless I pay them $500 every 2 weeks for exams!!! What a scam!!!! They want you pay for tests and fees when the dog will die anyway. They want you to pay approximately $6000 just to maybe give your dog 4weeks if it even works. Which your dog will suffer the whole time!! These jerks are letting my dog die now unless I pay them $500 a visit every 2 weeks. They refuse to provide medicine for a dying dog unless I pay for their Over-priced test... read more
Business response:
We are very sorry about Violet's disease and the prognosis it carries. The drug you are asking us to dispense without an exam or follow up is a chemotherapeutic drug that can be associated with serious adverse effects including liver toxicity and decreased platelets causing bleeding. Veterinarians are not legally permitted to dispense medication without a veterinarian-client-patient relationship, which is why a consult fee with an oncologist is required. Providing chemotherapy without an initial exam or follow-up monitoring ... read more
The only thing this group seems to be adept at is letting you know how much they want to charge you. While giving an efficient wallet biopsy they had no one who was willing to discuss what was going on. By the receptionist response the Doctor who examined our cat was off duty, and despite this being a kitty ER, no other doctor could discuss this case. These people cannot be recommended. Suggest you find a different emergency animal clinic.
Charged me $800+ and lost the blood sample they needed to get a definite diagnosis of what is wrong with my dog. It's already so stressful when your pet is sick. I didn't need any more stress.
Our cat was sick and vomiting. We came here at 8 am and we we're the only ones in the parking lot We signed in and they took our cat and we waited and waited and waited and waited. After two hours we were told it would be another hour until our cat was seen by the doctor and we could not go back in to be with our pet. We were not happy and our wanting to take our pet els was met with snide eye rolling by the rude and uncaring staff. All they seemed to care about was that we knew it would be expensive and willing to pay. ... read more
If you ever want to see your pet again, do not take it here. We brought our dog in the day before her surgery to have prep for a polyp removal and never saw her alive again. Our happy, sweet, friendly doggie had many years of life ahead of her, which she will never see because the staff at Charleston Veterinary Referral Center do not know the difference between an esophagus and a trachea. In what should have been a simple procedure for a competent, experienced hospital, it took THREE TRIES for a tube to finally be inserted i... read more
Just an update! For some reason it would not let me update my original review but... I had my Dixie girls surgery done professionally for $200 back in Alabama and come out happier than she was when she went in for surgery. The most expensive vet in Tuscaloosa would've been $800 for removal of the tumors(SHOULD NOT BE ANYWHERE CLOSE TO $9,000‼) So that just tells me you guys are charging WAY to much for your services. A business lasts by thinking of their customers first not lining your pockets with their money... Hopefully... read more
Business response:
Hi Matthew. We are glad to know you were impressed by the friendliness of our team. We want everyone who visits our hospital, human and animal, to feel welcome. As far as the consult fee, we're sorry to hear that you didn't find it to have value. A consultation with one of our board certified clinicians involves medical record review, full physical examination, and recommendations. Often times, additional diagnostic tests and treatments are recommended, and we do our best to work with each pet owner and their individual situ... read more
For the sake of your animal, your fur baby, the love of your life! DO NOT GO HERE!!! We were told if we didn't pay the extra fees that if our dog went in to cardiac arrest they would not do CPR! They then charged almost $500 for a evaluation of our puppy and suggested if we weren't going to do a MRI and surgery $10000 we should put our dog down. We were there for 5 hrs waiting, and no comfort care or treatment was done. They said per the paperwork we were only there 2 hrs. He sat in that cold cage with no pain medications f... read more
Business response:
Thank you for your review. We genuinely care about the feedback from pet owners who utilize our services. The medical notes that we have in your pet's chart differ greatly from your written account and what took place during your visit. Our records indicate prompt quality care and communication that we stand behind. Should you wish to review this further, we would welcome a discussion with you via phone. Out of respect for the confidentiality of each pet's medical history, we do not engage in detailed online correspondence.... read more
Charleston Veterinary Referral Center (CVRC) has a 4.6 star rating with 2,023 reviews.
Charleston Veterinary Referral Center (CVRC) is open now. It is open 24/7.