This profile has been claimed by the business owner or representative.
2030 N Broadway, Walnut Creek, CA, 94596, United States
Get directions| Weekday | Schedule | Status |
|---|---|---|
| Mon | 8:00 a.m. to 5:30 p.m. | |
| Tue | 8:00 a.m. to 8:00 p.m. | |
| Wed | 8:00 a.m. to 5:30 p.m. | |
| Thu | 8:00 a.m. to 8:00 p.m. | |
| Fri | 8:00 a.m. to 5:30 p.m. | |
| Sat | 8:00 a.m. to 2:00 p.m. | |
| Sun | Closed |
we have a special situation. we have managed to tame a feral kitty with a litter of kittens. now that the kittens are old enough to be adopted out, we wanted to have the momma kitty spayed. Civic Feline Clinic is not willing to treat Momma kitty with special actions. I requested that they allow us to be present and hold her while they sedate her for her spay surgery because she is SUPER timid and scared of humans. They were not willing to make special accommodations for our special situation. I am disappointed in Civic Feli... read more
Business response:
Brigid, we appreciate your feedback and understand how frustrating it can be to be separated from your kitty at the vet. We also know there may be other "open-plan" clinics out there that do allow owners to hold their pets for various sedated procedures, but our hospital is not setup like this. All of our surgical drop-offs are taken in at the beginning of the day and triaged with other procedures that may be going on in the hospital. It's hard to say exactly when we would be getting to your kitty, but our highly trained and... read more
MANAGEMENT THERE IS NOT WORTH YOUR TIME AND MONEY, DESPITE HOW GREAT THE DOCTORS ARE: Update on my unfortunate experience with the Civic Felinie vet clinic: So on April 11, 2024, at 8:35 AM, I dropped off my cat for spaying, INFORMED the staff that I could NOT pick her up between 4:00 PM - 5:00 PM. None the less, At 12:40 PM, I was told to pick her up between 4:00 PM - 5:30 PM I called the clinic at 4:45 PM and explained my situation. The receptionist was very rude and misleading. She cut me off multiple times and just ... read more
Business response:
We understand that everyone has a busy schedule, but also expect our clients to respect our business hours and plan pickups accordingly. When you called at approximately 4:50pm, our front desk tried to work with your arrival time, but you indicated that you couldn't be here until 6pm. One of our doctors offered to stay until 6pm to meet you and provide discharge instructions. You then called back just before we closed at 5:30pm and said that you couldn't arrive until 6:20pm. Our doctor was unable to stay that late. We told y... read more
My experience was unanswered questions and a constant sales presentation of their paws plan, coupled with perfunctory answers and rudeness from reception. The staff who actually looked at my cat were pleasant enough but when it came to my questions the actual vet seemed exhausted and stayed in presentation mode. She, too, was very nice but my questions remained unaddressed. I'm sure their plans are beneficial to some, but the attention my cat gets based on my direct questions is more important to me. Something has changed ... read more
Business response:
We are sorry to hear that you had a less than satisfactory experience at Civic Feline Clinic. We strive to provide excellent care and customer service to all our clients and their furry friends. If you feel like your questions weren't answered, our clients are always welcome to follow-up via email or phone to get more clarification as we do understand that a 30 minute appointment can sometimes not be enough time for everything on your mind. In regards to our Paw Plans, they are designed to ease the cost of vet visits and/or ... read more
Terrible Customer Service and Booked Many Weeks Out. Just read the other reviews, not just this one and you will see. It looks like the reviews for this Clinic are not good anymore as of late. I thought I found a good clinic a few years ago but they have completely changed for the worse and changed staff. The Dr. that gave the best impression is no longer there. The girls in the front have a high turnover. Whenever I have tried to make an appointment with them, they are booked several weeks out. They do not care about ... read more
Business response:
Darlene, We understand how frustrating it is to wait longer than anticipated for a wellness appointment. Our front staff is trained to triage the urgency of different kinds of appointments and based on your own limited availability and non-emergent concerns with your cat, the soonest availability was in 2 weeks. In expressing your dissatisfaction, you were given the option to either keep your appointment or cancel your appointment. You chose to keep your appointment but said that you would leave a negative review. It is co... read more
The worse customer service. If they treat people like this imagine how they treat your furball when you're not looking. My issue came on a Monday after waiting 2 weeks for my cat to seen for a possible skin allergy. I got a text in the afternoon that they had to reschedule my appointment that was at 2 PM (an hour and 30 mins from the time) because their vet called out sick. So the vet had called out and this establishment waited until the last minute and cancel and yet they CHARGE u if you don't cancel or reschedule within... read more
Business response:
Ivonne, we understand how frustrating it is to have an appointment rescheduled same day, but the doctor you were booked with became very ill and had to go home abruptly in the middle of their shift. We appreciate everyone's understanding and flexibility when this happens as it is rare, but with a completely booked schedule, we are forced to move appointments to another day with openings. When we couldn't see you same day, you became very inappropriate and disrespectful with our receptionist and called her a variety of vulgar... read more
I would give zero stars if it were not for Vet Tech Kim and Vet Roach who are absolutely wonderful with cats. The rest of the staff is childish, cruel and petty. My 20 year old cat was scheduled to get his Solensia injection for his arthritis and they cancelled his appointment. How cruel. PLEASE DO NOT USE CIVIC FELINE CLINIC. They were being petty because I questioned their policy and their staff was beyond rude. I have been taking my cats here for over 20 years. The business is garbage without Vet Blaine and Vet Ellis.
Business response:
Christine, Your future appointment was cancelled because you bullied our staff about our same-day urgent care fee and stated that you would not be coming back to our clinic. It did not make sense to keep your future appointment if you already stated you were not coming back. Our policy around same-day urgent care appointments applies to all clients. Due to the extra pressure these same-day appointments put on our staff, our urgent care fee applies. This nominal $16 increase is meant to compensate our staff for the extra tim... read more
i went in thinking they would be reasonable and super cat oriented. half of my expectations were met. we brought 2 cats for vaccines and to be wormed. we were there for about 30 minutes. they charged for 2 office visits, fancy worming liquid that absorbs through skin. the cats are strictly indoors, but didn't ask before giving rabies vaccines. when i questioned it, the vet came up with this crazy story about the possibility of a rabid bat flying into the home that could be attacked by a cat. in my 30 years in contra costa, i... read more
Business response:
Patricia, we understand that veterinary care can be costly - we do our best to try and accommodate our clients where possible. We offer a variety of treatment options so that you may select a less costly alternative, if possible, so please don't hesitate to voice your concerns to your veterinarian during your next visit. We also aim to provide you with the information and educational resources to make the most informed decision for your cats. You are your kitties' greatest advocate - it is always recommended to ask questions... read more
Wow, talk about bad bad service. Where is the compassion for animals? Got an appointment for 3 pm. We arrived 15 minutes early so she said come inside fill out the form - we went inside fill out one page form, and then just sitting in the lobby for 25 minutes. Finally, they let us in the room but waited another 25 minutes before Dr. Textor come in the room. She looks so exhausted and I could tell immediately she either over booked or just hates her job. She didn't even smile and not talking to me about anything. I told her ... read more
Business response:
Annie, we understand that veterinary care can be costly, which is why we always try to accommodate our clients to the best of our ability and make recommendations that prioritize the health and well-being of your cat. We also know your time is valuable and can assure you we make every effort to see clients in a timely manner. However, we also cannot always predict the wait-time as the doctor may be dealing with an emergency or urgent case right before your scheduled appointment - we appreciate our clients' flexibility and un... read more
DO NOT GO HERE! DANGER! Took my female kitten here to get spayed. Few days pasted and I noticed she had a golf ball sized lump on her stomach. I called the office and they said it was likely just edema and swelling and will go away. They told me to wait. So I waited and waited and waited. It got BIGGER and WORST! Now the size of a baseball! I finally took her to another vet, who told me she has a hernia in her stomach and when they opened her up & spayed her, they didn't suture her up all the way and now her intestines/orga... read more
Business response:
Kayla, At the time of the spay (October 2021), we were in touch with your kitten's previous owner as your name was not on the account at that time. This is why we worked with him only. When concerns arose about a swelling at the incision we recommended he bring in the kitten for observation, which he declined. You reached out to us in June of 2022, eight months after the spay, to inform us you were now the sole owner and suggested that her spay caused a massive lump in her belly and demanded we pay for further treatment and ... read more
Civic Feline Clinic has a 4.6 star rating with 946 reviews.
Civic Feline Clinic is closed now. It will open at 8:00 a.m.