Coastal Moving Services's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Coastal Moving Services

4.2

About this business

Location details

5455 N Federal Hwy O, Boca Raton, FL, 33487, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Tue9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Wed9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Thu9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Fri9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Sat10:00 a.m. to 3:00 p.m.
SunClosed
4.23,319 reviews
Select a rating
Ryan H's profile image
Ryan H 
2 years ago

Do not use this company. I was quoted $1126 to move 488 cu ft of house hold goods. The quote was based on 2 queen ***** 3 recliners that they labeled as chairs, 1 end table, dresser, vanity with mirror, 2 night stands, large screen TV, and 30 medium boxes, as well as "platinum moving package" which was supposed to include materials and packing of goods. When the mover showed up he stated I required and extra 360 cu ft and would be an extra $800. I said we would like to see how much they would be able to get into the truck fi... read more

Business response:

Thank you for reaching out and giving us the opportunity to clarify the chain of events that occurred during your recent move.On the day of pick-up, our crew faced an initial challenge with the two narrow flights of stairs at your residence. However, we promptly addressed this by waiving any associated fees. The next issue that arose was the space required to accommodate all your belongings.After a detailed breakdown of the charges, you chose to stick with your original space reservation of 488 cubic feet and were charged ac... read more

Betty O's profile image
Betty O 
2 years ago

***** Was very unhappy with your service had a hard time reaching anyone to call me back 18 days to receive my furniture I was quoted over $2100 by a guy named ******* who never answered the phone when the movers came. I had a few extra items so he quoted me around $3900 once I got everything in the truck, I had to sign something else which was 5900something I wrote them a check for $3000. Also my son paid 2000 something in the very beginning at the end I had to pay $2000 in cash or they wouldnt bring in my stuff, total came... read more

Damien D's profile image
Damien D 
2 years ago

This company should be shut down! Scam scam scam and full of lies. ****, one of the sales reps is a POS! Rushed through the process to make it seem fast and easy. He even checked boxes on contract after I signed them that created nothing but problems. Promised dates times after time when asking and confirming. After deal was done he just disappeared. Even after telling me that he will be my person of contact from start to finish. Nope! Company they hired are thieves! Both are just a flat out scam! 

Business response:

Thank you for sharing your concerns with us. We were surprised to read your review, especially given our consistent communication with both you and your wife throughout the moving process.Our records indicate that we maintained contact from the time of pick-up through to delivery. We understand that there was an issue with the delivery timeframe, and we regret any inconvenience this may have caused.Your first available date for delivery was noted as 7/17. Based on the mileage of roughly 800 miles, the estimated delivery wind... read more

Colleen O's profile image
Colleen O 
2 years ago

DO NOT USE. The sales rep was very nice and gave us a quote. Then we had our final inventory review and the price went up another $835, what?? It gets worse, when they came to move our stuff, after they had packed all of it they charged us an additional $435! Too late to stop them. When it was delivered they told my daughter it was an additional $400! Her boyfriend complained so they knocked it down to $150 but still an additional cost. Plus they were supposed to put the bed together as part of the service we paid for and he... read more

Business response:

Thank you for reaching out to us. Upon further review of your file, it appears that additional space was required at the time of pickup to accommodate your full shipment. A total of 81 cubic feet was needed beyond the original estimate, which, at your rate of $4.75 per cubic foot, amounts to an extra $384.75, along with an additional $50 for fuel.We have sent copies of your paperwork to your email, detailing the breakdown of these charges. The remaining balance due at delivery was $872.64. This amount reflects the remaining ... read more

Jesse R's profile image
Jesse R 
2 years ago

DO NOT USE THIS COMPANY! If I could put zero stars I would. Coastal Moving Company is a SCAM!!! We were quoted $2,500 to move from ** to **, by ***************************** one of their customer service representatives. When the third party movers showed up an additional $2,000 was added onto our price unexpectedly, even though we gave a very detailed itemized break down in our call with Coastal Moving the previous day. Surprise fees were also added & we did not receive our hub to hub discount as promised. When calling to s... read more

Business response:

We respectful ask that this review be removed. What this client is stating is false and we actually settled with this customer whom signed a settlement letter and was refunded. 

Brian C's profile image
Brian C 
2 years ago

Very misleading with prices and service. They just keep adding more fees as you go. I do not recommend this company to anyone unless you want to be bamboozled. Very poor customer service my bill went from $4853 up to $7860 and we're still not done yet. They were supposed to be he on Monday and still no word yet when they're going to deliver. They said there still may be additional charges when delivering. 

Business response:

Thank you for reaching out. Your review comes as a surprise, as our records show that the last communication we had with you was on 7/24, when your pick-up details were confirmed. If there had been an issue at the time of pick-up, we would have needed to be informed in order to help resolve the situation.We have requested your paperwork from the carrier to review the charges and see if any discounts can be applied. Additionally, we have inquired about the delivery status of your shipment.Please note that direct delivery incu... read more

Sheba E's profile image
Sheba E 
2 years ago

Scheduled a move from ******** to *********** Tx 07/14 with *************************. Original estimate ******* my friend put down at $1500 deposit. I had listed 9 furniture and 45 bin's and a tv that was to come with a free box. . **** called me to go over items. I had dropped 6 furniture items. still had the tv, 1 dresser full bed, front headboard , jewelry box, file cabinet, 30 additional bins and an oscillating fan. After this **** said I need an additional $1500. I was floored and told him I dont have that today. His r... read more

Business response:

Thank you for reaching out. Your file shows that you booked services on 5/28 for a pick-up of goods on 7/13 or 7/14 with a total of 54 pieces on the estimate. During your follow-up call prior to pick-up, you adjusted your inventory to 75 pieces. We do not see any pre-ordered packing material on the estimate. On 7/12, an additional stop at delivery was added.The next communication from you was on 7/20 when you requested a copy of your bill, with no mention of the concerns stated in this review. We take customer feedback serio... read more

Lucia I's profile image
Lucia I 
2 years ago

The WORST experience ever! SCAM SCAM SCAM!!! Get away from this people!!! I recently contacted them, as I am moving from ******* to *****, and I paid more than $1,800 for a deposit, everything looked good until a few weeks before my moving date, I reviewed all details with them and asked if the delivery date for my stuff was guaranteed and they said no, even though they ask you 100 times the ***************** date you need, they do not guarantee anything and they NEVER tell you that when you first contact them, they just wan... read more

Business response:

Thank you for reaching out and allowing us to provide the actual chain of events.You booked services on 6/20 for a move scheduled for 8/2-8/3, with a requested delivery date of 8/5. Your relocation from ** to ** covers approximately 1176 miles. *** estimated delivery time frame for this route is between 7-12 days, depending on trailer availability and logistics, based on other moves going in the same direction. This is considered standard shipping.We also offer a ************************** for direct delivery, which incurs a... read more

Shamim B's profile image
Shamim B 
2 years ago

DO NOT MOVE WITH THESE PEOPLE. They are lies and cheats! They increased the price, even though my stuff did jot increase they said my square footage did when it was too lairs!! They said they would pack our styff, then told us no. And they promised we would know when our movers would be here on 4 days before, then told us it would be not until the day before, unless we paid 200 more dollars. Their customer service completely ignored us and the agent that booked us turned off his phone. I am reporting them. We endednup paying... read more

Business response:

Thank you for reaching out and allowing us to provide the actual interaction we had with you.You booked services on 7/12 for a pick-up of goods on 7/26 or 7/27. You spoke to our office, and we explained that pick-up details would be available on 7/25. You were informed that you would be contacted with your pick-up details once provided by the dispatch department.We believe the confusion regarding the 4-day notification is related to our follow-up call to review your file before pick-up, which is completed 3-4 days prior to y... read more

Frequently asked questions about Coastal Moving Services

How is Coastal Moving Services rated?

Coastal Moving Services has a 4.2 star rating with 3,319 reviews. 

When is Coastal Moving Services open?

Coastal Moving Services is open now. It will close at 5:00 p.m.