Coastal Moving Services's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Coastal Moving Services

4.2

About this business

Location details

5455 N Federal Hwy O, Boca Raton, FL, 33487, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Tue9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Wed9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Thu9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Fri9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Sat10:00 a.m. to 3:00 p.m.
SunClosed
4.23,319 reviews
Select a rating
Christina G's profile image
Christina G 
2 years ago

Absolute sheisters from the first phone call. Said what she needed to get the job. All lies and misinformation. Never given the same arrival time twice and then threatening to add 500 dollar fees if you DARE to not be there when they decide to pop over. Hidden fees you would not believe damaged items not insured unless you count their .60 a lb. For reference if you have a 65 inch flat screen and they break it youll get approximately $15. And thats only if you allow them to charge you for all the extra wrapping They didnt tel... read more

Business response:

Thank you for reaching out. Your review is a surprise considering that, upon reviewing your account, there are no records of you calling in with any issues. Our last communication with you was on 7/18/24 when we confirmed your pick-up time frame with you. When you booked services, the pick-up dates were for 7/18 or 7/19. The logistics team creates the schedule based on the other relocations set up for the same dates, and once completed, the client is notified of their timeslot.Due to logistics, if a client needs to adjust th... read more

Brian C's profile image
Brian C 
2 years ago

I booked a move through Coastal Moving Services with ******************* March 2024 who promised they will the best moving company with the lowest rate with everything included: they would break down and reassemble furniture, and if we add packing they will pack and unpack our things. He assured me he would be a point of contact for me the entire process and that if we move more items than initially estimated, the rate per cubic feet would remain the same. We were quoted around 889 cubic feet for a total cost of 4880, which ... read more

Andrea C's profile image
Andrea C 
2 years ago

My initial experience with the sales rep was great and I thought I could trust this company. He quoted me a price and then discounted it by about $400. 3 days before the move, the price went up because he had left off some items from the quote. I added the items back and paid an additional roughly $170. Fine. I should've realized he missed a couple things. But then, the company called me to say my move was scheduled for the Sunday of the weekend and not the Saturday. The sales guy said he was booking both days in case I need... read more

Business response:

We appreciate you taking the time to share your experience, and we sincerely regret any inconvenience you've encountered. We strive to provide exceptional service, and it's disheartening to hear about your negative encounter. We take all customer feedback seriously and investigate each case thoroughly.Upon further review of your file, it appears there were scheduling issues due to other moves that were scheduled prior to yours, which also grew in size and caused the schedule to be pushed out. We are glad to hear that the car... read more

Chris G's profile image
Chris G 
2 years ago

Read the Yelp reviews! All are consistent with the "bait and switch" we experienced. They purposely underquote to get your business, then make you pay more at the last minute when you can't arrange an alternative. I think all the people they scammed should pursue a class action suit.They are a broker (middle man), not an actual moving company. They took advantage of my 79 year old mother. They originally quoted her for 600 cubic feet when she told them she was moving a 3 bedroom house. Then 4 days before the move they called... read more

Business response:

We sincerely apologize for any inconvenience you experienced during your move. We take customer feedback seriously and strive to address concerns promptly. We are committed to resolving this matter.To assist you further, we need the necessary information from your mother's file to investigate what occurred. Without this information, we are unable to look up the details of the move.Please provide your mother's information, and feel free to contact our office promptly so we can address your concerns.Thank you for your cooperat... read more

Harry H's profile image
Harry H 
2 years ago

A complete horrible disaster of a move. They lied about the price, charged an extra $1000, didn't pack my belonging in the truck well, was 1 week late for delivery, added more charges, and to round it all off, the damaged a table, cracked a dresser, and busted my tv to h*** The customer service is rude and very unhelpful and Unprofessional, the staff/movers were obsolete at best, and I WARN ANYONE SEEING THIS, DO NOT HIRE THIS COMPANY, I'm willing to bet that the good reviews they do have were conjured up by friends and fami... read more

Michael J's profile image
Michael J 
2 years ago

Scheduled my move and car transport with this company. Sales guy was great. Consistent, knowledgeable and flexible. Explained to him I have an unusually large amount of sneakers and they require special care. He told me to rest assured it would all be taken care of. But as soon as I paid my deposit I couldnt get a hold of him. They upped my price by 20% 3 days before the move. The day the movers arrived they upped it 50% or threatened to leave all of my sneakers. I paid the extra and still had to get rid of shoeboxes, which ... read more

Business response:

Thank you for reaching out. After reviewing your file, I see that you were picked up in April of this year, and we have not had any communication from you since then. It is surprising to see this review, as none of the concerns you addressed were brought to our attention at the time.Regarding vehicle transportation, we do not facilitate this service in our office and direct our clients to a third-party auto transporter. Any issues you may have experienced with them need to be addressed directly with the auto transporter, as ... read more

Michael D's profile image
Michael D 
2 years ago

I had a horrible experience with Coastal Moving Services. Moved from the west coast to the east coast. The first thing the "movers" did when they showed up was tell us we needed an entire 1700 cubic foot box truck and tried to triple the price. They then proceeded to load the truck leaving the front 1/4 of the truck empty and stacked boxes to block the view. When I caught them and asked for an explanation it was every excuse under the sun. Zero accountability and customer service from the company. When the movers showed up t... read more

Business response:

We appreciate you taking the time to share your experience, and we sincerely regret any inconvenience you've encountered. We strive to provide exceptional service, and it's disheartening to hear about your negative encounter. We take all customer feedback seriously and investigate each case thoroughly. However, it's important to note that we do not condone any unprofessional behavior by our third-party movers.After you informed us about the way the truck was loaded, we made sure you were only charged for the cubic footage yo... read more

Kaitlin P's profile image
Kaitlin P 
2 years ago

Incredibly disappointed in this company. They have given no notice at all to when they will show up. Literally no date no time. They tell you one time and then dont show up. Again no notice. Nothing. They will pack you up one day and then show up whenever they want to, again without notice. Pretty slow too 

Business response:

Thank you for reaching out. We are confused by your review considering we accommodated your requests and maintained communication with you throughout the process.You were picked up on 6/27 and requested to be delivered by 6/29. However, due to the 160-mile distance of your move and the fact that you were not immediately ready for delivery, your shipment had to be offloaded and then reloaded. Despite these logistical challenges, you were delivered on 7/1.Please note that your relocation occurred during the busiest time of the... read more

Monika M's profile image
Monika M 
2 years ago

Coastal Moving Services is a horrible company that is purposefully trying to scam their customers:1. Delayed delivery of items to extract storage fees: The movers informed the "office" will call me next day, measure exactly how much space I am using and inform me of the arrival time. None of this happened. On the day of pick up I have expressed that I am ready to receive the things ASAP, I asked for the delivery date, followed up on e-mails and nobody flagged to me that the first available delivery date was missing. I clearl... read more

Business response:

Thank you for reaching out and allowing us to clarify the situation regarding your recent move from ************* to **************Our records indicate that the team was scheduled to arrive between 12-3 p.m. on Tuesday, May 21. They contacted you to inform you about an issue with the lift gate on the truck, which unfortunately delayed their arrival to the following day. While such unexpected issues are unintentional and unavoidable, we appreciate your understanding as the crew communicated this promptly.The price difference ... read more

Frequently asked questions about Coastal Moving Services

How is Coastal Moving Services rated?

Coastal Moving Services has a 4.2 star rating with 3,319 reviews. 

When is Coastal Moving Services open?

Coastal Moving Services is open now. It will close at 5:00 p.m.