This profile has been claimed by the business owner or representative.
431 New Karner Rd, Suite #170, Albany, NY, 12205, United States
Get directionsDo not give this company your information, they are pushy and annoying also will not return any phone calls or emails.
Business response:
Hi Chelsea, We are sorry you have had such a negative experience. We would love to make this right. Please reach out immediately and we can discuss this further. Sincerely, Kacie E. Customer Relations Team
This company is obnoxious. I clearly have a DO NOT SOLICIT sign on my front door of my home. A representative from Fox Pest Control (who cannot read a sign) came to my home loudly knocking on my door at 9am on a Saturday. He woke me up I answered the door and asked him to leave and showed him the sign. So, at 3pm he again came to my home knocking on my door! I was not as courteous as I was the first time. I told him FIRMLY this time to leave and not come back again. These people are ridiculous and sending out employees for u... read more
Business response:
Hi Rebecca, I am very sorry for this encounter that you have had with our sales representative. We also apologize that they did not adhere to your no soliciting sign. I have notified our sales manager and they will be discussing this with their team to ensure this issue is resolved. Sincerely, Kacie E. Customer Relations Team
Everything was going well until they told me I had to pay $150 cancellation fee. I do not recall it being a three-year contract. But I do not have any of the paperwork. All the texts were nice but this just really turned my stomach.
Business response:
Hi Andrea, we typically don't have contracts lasting that long, so it's possible the person you spoke to before was mistaken. Please call or email our office at your earliest convenience, and ask to speak with Josh. He is our Office Manager and can review your original Service Agreement as well as address any concerns with your service. Sincerely, Michelle B. Customer Relations Team
Stay away from this company. They seem very nice in their response to social media reviews... but they are not nice or honest. I don't think their product works and I don't think they show up when they say they will. I had them for about a year and I was not happy with the service. I called for a manager several times and nobody ever called back. This was also someone going door to door to sell their product when the company is actually an hour away. I should have known better and I regret using this company. Again.... This ... read more
Business response:
Hi Jacqueline, we are sorry for disappointing you. Your feedback has been shared with our Office Manager and Customer Service Supervisor. In persistent cases like yours, we typically recommend doing some Target Treatments. These are additional services between your regular quarterly treatments, and they are free of charge as part of our warranty. It looks like you never received any of these Target Treatments, so we apologize if you were not aware they were an option. Sincerely, Abby V. Customer Success Team
We had about a year contract with Fox. It was fine at first. However when our contract was up they automatically signed us up for year without notice. More recently they billed us and indicated they provided service when they hadn't. We knew this as we were home that day and they never showed. When we called them to advise they said we had to prove no one had come and they believe their employee over the customer. We ended up having to pay over $100 for a service we never received. We also asked to have the service cancelled... read more
Business response:
Hi Holly, we are sorry to hear that you have been unsatisfied as of late. It is stated in your contract that you would continue to receive services after the initial 12 months was up. Since you sent us your cancellation notice in August, your account has been cancelled. As for the technician not servicing your home, you told us that you have footage proving that the technician did not come. If you would be willing to share that footage with us, we would be happy to discuss the situation with you some more. Sincerely, Abby V.... read more
Kevin Wells the branch manager is among the top relationship focused leaders I have ever worked with. He cares about his staff and customers like they are family. Fox deserves 5 stars for him alone.
Business response:
Hi Brent, thank you for your kind words about Kevin. We agree with you, he is a phenomenal leader, and we consider ourselves lucky to have him as a part of the Fox Family. Sincerely, Abby V. Customer Success Team
The people at Fox are absolutely amazing! And the technicians are fantastic and very personable! Thanks Fox!
Business response:
Hi Ethan, we are so glad you were impressed with our team members. They work hard to make sure our customers feel included in the Fox Family. Thank you for your 5 star review. Sincerely, Abby V. Customer Success Team
Consider yourself warned: do not do business with this company. I signed up for an annual contract in July 2021 and emailed them in May 2022, informing them I did not intend to renew. I was told to call back and cancel on 7/7/2022 as they had no way of canceling a contract early. Really? Called on 7/7/22 and was assured my annual service was cancelled. Was told, "but we'll keep your account open just in case you need us in the future." When I specifically asked if I was going to be charged, I was told "no." Imagine my surpri... read more
Business response:
Hi Angela, we apologize for the misunderstanding, you should not have been told that you wouldn't be charged anything in July. Your contract ended in July, which is why you were charged one last time on 7/8/22. You also received your last service in July. We require our customers to call to discuss their contract in order to prevent fraud, however, we do keep a recording of all phone calls. Again we apologize for the misscommunication. Sincerely, Abby V. Customer Success Team
I write this review with a very heavy heart as I am so upset and disappointed in the handling and outcome of my experience with the Administration of Fox Pest Control. First let me say the Technicians were very polite and tried to be helpful and do a good job. Second let me say that from the start of my (what was suppose to be a 1 year contract) there was double talk on Ticks!! The most important reasons for joining them was to have the yard sprayed for ticks and to keep mice out of the lawn tractor shed. I was definitely to... read more
Business response:
Hi Evelyn, we are very sorry that you are down with Lyme disease, and we are sorry for all the confusion with your service. Our branch office manager let me know that your home was treated for ticks and fleas. However, we understand your frustration and again, we apologize for the misunderstanding. In terms of your contract cancellation, on the second page of your contract it states, "The initial Service Term of this Agreement is 12 months. After the Service Term, this Agreement will automatically renew monthly for another S... read more
Fox Pest Control Albany has a 4.6 star rating with 2,177 reviews.
Fox Pest Control Albany is open now. It is open 24/7.