This profile has been claimed by the business owner or representative.
431 New Karner Rd, Suite #170, Albany, NY, 12205, United States
Get directionsAvoid Fox Pest Control. I contracted for a year long program in July of 2021. The contract cost close to $70 per month, which was taken promptly every month from my bank account. Unfortunately, Fox repeatedly scheduled service and then never arrived. I would reschedule the service, and they would not show again. When I did get a statement that they provided service, the statement clearly showed that they did not even spray for all of the insects that I had contracted service. We continued to have the same amount of insects a... read more
Business response:
Hi Gary, we apologize for the frustration you've experienced. It was not our intent to be malicious in any way. We came by your home on 6/10/22 to do a free treatment, however, no one was home. We would love to get your situation all sorted out, so if you wouldn't mind giving us a call or sending us an email we would really appreciate it. Sincerely, Abby V. Customer Success Team
I had a very bizarre experience with Fox Pest Control. An employee came to my door telling me I could get a service discount since Fox was working all over my neighborhood, yet there were no vehicles with a Fox logo anywhere, and no evidence of work being done. I took down their phone number in case I wanted to hire them and asked that they not come back to the door. It took three tries to simply get a phone number, as this person was very determined to come back the next day. Sure enough, the next day the same kid came to m... read more
Business response:
Hi Sean, we apologize for the off-putting experience you had. We do have some new team members in our office, so that could account for the nervousness. Our sales manager would be happy to talk to you and clear things up, so if you wouldn't mind emailing us your contact information at albany@fox-pest.com we will have him call you. Sincerely, Abby V. Customer Success Team
Four years ago a nice young man knocked on my door and told me all the benefits of Fox and offered me a special "deal". I have to say that I put up with them way too long s they have been terrible and I have them on speed dial as I have had to call them so much with all sorts of problems and pests they have not taken care of. And beware they charge your credit card without asking you first! Stay away from Fox!
Business response:
Hi Dan, we regret that you have not been satisfied with our services. Our technicians are dedicated to figuring out the best solution to reduce pest activity in our customer's homes. It sounds like we have not met the goals you have for your pest activity, but if you would be willing to give us another chance we would love to try again. Unfortunately I cannot locate your account using your first name and last initial, so if you wouldn't mind giving our office a call to further discuss your situation, we would appreciate it. ... read more
in April 2021 Fox Pest Control completed a total exclusion for mice in my home. As part of the contract there was a warranty to address any issues of "re-entry of the target animal". Starting in September I saw evidence of mice in the home and could hear mice in the walls in several different locations. I have also caught a total of six mice in the traps I have set since mid September. I have contacted the company on three different occasions and each time was told "management would reach out to me". I have not heard back fr... read more
Business response:
Hi Kathi, we apologize for our lack of follow up to your situation. We have made our branch leadership aware of your experience, and our Office Manager, Tyler, will be reaching out to you shortly. At Fox, we are committed to providing quality service and guaranteeing our work. We are sorry that we dropped the ball with you, and we will work to set things right. Sincerely, Michelle B. Customer Success Team
(5 Stars)David was a pleasure to work with. He's friendly, knowledgeable and meticulously gets the job done. Thanks for the return visit to be sure the wasps were doomed and our home safe.
Business response:
Jo Z, thank you for your positive review. David is dedicated to keeping his customers homes pest-free. We are happy that you were impressed with him. Thank you for choosing Fox! Sincerely, Rachel J. Customer Success Team
If I could give them zero stars I would. Their "salesman" came to my house at dinner time and told my 6 year old child who was outside with his brothers to go get his parents. I told him we were not interested at least three times. I then shut the door. About two seconds later said "salesman" knocked on my door again and stated "I think there has been a disruption in our communication". He was persistent, made me uncomfortable as my children were still outside and would not leave even after I told him to get off of my proper... read more
Business response:
Hi Stacy, we apologize for this uncomfortable interaction. Thank you for letting us know so that we can work to address it on our end. At Fox, we strive to cultivate good relationships with everyone we come in contact with. We are sorry this was not your experience. If there is anything we can do for you, please call our office. We will be happy to help. Sincerely, Michelle B. Customer Success Team
It's July, and you still have people peddling the same tired pitch door-to-door in the evening. You might want to rewrite your script by the way, "we were in the neighborhood so here's a big discount!" is the same thing scammers say. This is an irritating practice and how I learned of your business. Joy.
Business response:
Hi Shawn, we are sorry for any inconvenience we caused you. It is still peak pest season, so our team members are working tirelessly to help more customers improve the safety and health of their homes. If you have any pests pop up this summer, we would love to help. If you prefer to not work with a door rep, you can call our office directly, and we can go over everything by phone, including a free estimate. Best Regards, Michelle B. Customer Success Team
Extremely unprofessional salespeople. They're well known in my neighborhood for soliciting door to door whether they have a solicitor's license or not. They use the excuse that they "were working in the neighborhood" and thus get to go door to door (no they don't). They do NOT take no for an answer. They repeatedly come back despite me saying NO. Every salesperson is disrespectful. It's obvious they train them to do the following things. They never use the doorbell. I have a chime that is calm so my dog doesn't get upset and... read more
Business response:
Hi John, we are sorry that you have had a negative experience with our company. We take the time to ensure that we have all the appropriate licenses, but we will inform our Branch Office Manager so they can double check. We are sorry that we interrupted your zoom meeting and that our sales reps did not leave after being told no multiple times. Again, I'll pass along your review to our Managers so we can use your review as a learning experience. Sincerely, Abby V. Customer Success Team
After spending 45 minutes looking at my yard, talking to me about how they would be able to help me with an ant infestation in the lawn, the tech arrived to provide the first service, only to tell me they only do household services and not lawns. So they sold me the service knowing it was not what I needed, and they don't do what I was asking for. The treatment was very basic, I usually do the same thing for myself every year for under $30, only it cost me $267.50 with Fox Pest. Eager to sell me something to gouge me with a ... read more
Business response:
Hi Garret, we apologize for the miscommunication and incorrect expectations that were set by our initial representative. We have worked to clarify our treatment procedure so this issue does not happen again. We are sorry for the frustration and inconvenience you no doubt experienced. We hope that, at the very least, you have been able to enjoy the benefits of having your home professionally treated for pests. Your account has been closed as requested, but if you later decide you would like to have us back, we will be happy t... read more
Fox Pest Control Albany has a 4.6 star rating with 2,177 reviews.
Fox Pest Control Albany is open now. It is open 24/7.