La Quinta Inn & Suites Alvin's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

La Quinta Inn & Suites Alvin

4.0

About this business

Location details

880 TX-35 Loop, Alvin, TX, 77511, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon12:00 p.m. to 12:00 p.m.
Tue12:00 p.m. to 12:00 p.m.
Wed12:00 p.m. to 12:00 p.m.
Thu12:00 p.m. to 12:00 p.m.
Fri12:00 p.m. to 12:00 p.m.
Sat12:00 p.m. to 12:00 p.m.
Sun12:00 p.m. to 12:00 p.m.
4.01,530 reviews
Select a rating
Johnny's profile image
Johnny 
5 years ago

My unpleasant stay I did not like the fact that my room was on clean they still had dog food all over the floor I took a picture of it it was a very unpleasant feeling they did not vacuum up the floor I asked for it to be confiscated and they said that they can do nothing but just take taxes out for my stay I will not be staying there again and I would not recommend it because the housekeeping doesn’t do the job how do I know if my sheets were even clean with Covid going on they need to be thoroughly clean 

James's profile image
James 
5 years ago

Worst hotel I have ever stayed at, stay away! The La Quinta in Alvin is filthy. Third floor smells so foul that we immediately went to the front desk to request a different room. The second room smelled better, but was filthy. Filthy walls, filthy carpet, hair in the bathtub. At this point we were not going to request another change of room. Luckily we are close to our house and got cleaning supplies. The water from the shampoo vacuum was black. the surfaces and appliances turned the cloth we wiped it with black. Manager jus... read more

Michael's profile image
Michael 
5 years ago

Room was Musky, had portable Dehumidifier in it, kept having to empty the water some room wouldn’t become humid The room Lovation 

Business response:

Thank you for the review and we apologize about the inconvenience. We are in a very humid area and therefore have installed de-humidifiers in all rooms to increase guest comfort. We apologize for the need to empty it often but this is the indication that the de-humidifier is working as intended. We hope you stay with us again. 

Cynthia's profile image
Cynthia 
5 years ago

Too many dogs barking. More selection 

Redman's profile image
Redman 
5 years ago

Fair 

Amber's profile image
Amber 
6 years ago

I’ll never stay here again. The curtains don’t completely close so there is lots of light coming through in the mornings. They charged me $20 a day for my dog when it clearly said online there were no pet fees. The toilet wasn’t flushing all the time. There is a line down the center of the tv. There is a dehumidifier in the room for some reason so that extra noise drowns out the noise of the hotel. 

Anonymous's profile image
Anonymous 
6 years ago

Bad I looked at pictures of 13 rooms and the 1 I chose showed a Jacuzzi in the room however at check in there was no jaccuzi in the room. 

Business response:

We do not have any pictures of Jacuzzi tubs on any website. We do not have jacuzzi listed as an amenity anywhere. We allowed you check out of your room without a charge after you were in there for an hour even though this room could not be rented to another guest. 

Margaret's profile image
Margaret 
6 years ago

There was jelly on the lamp stand dusty also carpet was dirty the pool granite was breaking off from pool no mark off No vending machines at all The beds were comfortable 

Business response:

I am sorry you had issues when you stayed with us our property. Please know that when you came in the morning of your check out I did note all the issues and had them addressed immediately. I did also notify the GM of the issues with the pool where the tiles needed to be replace. We do appreciate when guest let us know of these things. Thank you for your feedback and helping us to grow as a property. and, for future reference, we do not have vending machines on property but we do have a mini mart with snacks for purchase on ... read more

John's profile image
John 
6 years ago

Fair better breakfast The eggs wear not good at all and sausage was cold. 

Business response:

I do apologize that breakfast was not to your liking. Thank you so much for the honest feedback and letting us know the issues we need to work on. Hopefully on your next stay with us you will have a better culinary experience with us in the morning. 

Frequently asked questions about La Quinta Inn & Suites Alvin

How is La Quinta Inn & Suites Alvin rated?

La Quinta Inn & Suites Alvin has a 4 star rating with 1,530 reviews. 

When is La Quinta Inn & Suites Alvin open?

La Quinta Inn & Suites Alvin is closed now. It will open at 12:00 p.m.