Polaris 9550 Sport Robotic Cleaner's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Polaris 9550 Sport Robotic Cleaner

4.2

    About this business

    4.2370 reviews
    Select a rating
    DAVID H.'s profile image
    DAVID H. 
    9 years ago

    We now spend far less time cleaning the pool and far more time enjoying pool time with family and friends! And because it does such a thorough job of cleaning we need less chemicals to keep our water perfectly clear and chemically balanced. We now view our robotic helper as a necessity rather than an accessory for excellent pool maintenance. 

    Jody E.'s profile image
    Jody E. 
    3 months ago

    I took my robotic cleaner in for warranty repair, which is a 100 mile drive for me. They took down my information and I showed the person my proof of purchase from my phone. He said that’s was good and that they would contact me when it was ready. Well after 4 weeks I called them and they had to talk to the repair man and get back with me. After 10 more days I called again, this time they did return my call and said that’s they haven’t started working on it yet because they needed proof of purchase. That’s when the shit hit ... read more

    Business response:

    Hi Jody, We apologize for your poor experience at the retailer. If we can help you find another repair center or share your product registration with this one, please let us know at (800) 822-7933. Sincerely, Your Polaris Team 

    William N.'s profile image
    William N. 
    a year ago

    i have had a 9550 for 9 years. It did a great job. Loved it. In the las year are so i have been getting communication errors and have worked around them. Decided to get a new one. Took delivery and started to assemble the caddy. It doesn't work. You need for your product manager try to assemble it. Who ever redesigned the caddy needs a course in mechanical engineering. I have talked to your tech support twice and Lewis has try to help. Good Man. I am using my old caddy which was a good design. My fear is that you might hav... read more

    Business response:

    We are so sorry you've had difficulty with your caddy, William. We want to send you a replacement caddy to see if you have better luck with it. Please email us at customerfeedback@fluidra.com and confirm your address so we can look up your account and place the order. Thank you, Your Polaris Team 

    Tammy S.'s profile image
    Tammy S. 
    2 years ago

    My Polaris stopped working 4 weeks ago and I tried every way I could using the contact information provided on their website but couldn't contact a person to assist me. My Polaris is still under warranty but I can't find a service technician anywhere in my surrounding area. I've begged for help by sending emails to support with no response. I need help to please, my pool has turned deep green and my grandkids haven't gotten to swim this summer at all. 

    Business response:

    We are so sorry you've had difficulty reaching us, Tammy, and understand your frustration. We found a warranty center for you using our dealer locator - https://locator.fluidrausa.com/en?dealerType=cleanerwarranty&search=36420&radius=50&productsTrained=Robotic+Cleaners The warranty center will be able to diagnose the issue and cover any repair or replacement required. If you have any further questions, please email us at customerfeedback@fluidra.com All the best, Your Polaris Team 

    Jill C.'s profile image
    Jill C. 
    3 years ago

    I bought the Polaris 9550 Sport Pool cleaner in March 2022. It worked for just a couple months before it said error 10. Stopped working right in the middle of swimming season. I called the company and they said I had to take it to a Leslie pool supply store which is 1 hour away. They tested it and ended up replacing every single part except for the housing. It took 7 months with travel back and forth to the store to get it fixed. I just got it back in January and used it twice. Third time I'm getting the error 10 agai... read more

    Business response:

    Hi Jill, We understand your frustration and we’re sorry your cleaner has had so many issues. Your trust and satisfaction are our top priority and we want you to have a reliable cleaner that consistently works. If you run into any problems with your replacement cleaner, please email us directly at customerfeedback@fluidra.com so we can assist you. Thank you, Your Polaris Team 

    Rico B.'s profile image
    Rico B. 
    3 years ago

    it breaks down to quickly , again it says error 10 after having it received it last summer after replacing motor because motor was finished tried to follow instruction book but could not fix it , so lasted one season without a problem now there is a problem , ive bought 2 since 2017 , they dont last long and we use them only for one season 

    Business response:

    Hi Rico, We are sorry to hear you’ve had multiple problems issues with your cleaner and understand your frustration. We recommend taking your cleaner to a local service center so they can diagnose the issue and help with a repair. You can find a local center using our dealer locator - https://www.fluidra.ca/en-ca/dealer-locator. If you need additional help, please call our support team at (800) 822-7933. Thank you, Your Polaris Team 

    Jenene A.'s profile image
    Jenene A. 
    4 years ago

    The cleaner works well where it decides to go. However, it doesn’t follow any discernible pattern and doesn’t hit all of the pool’s surface area because of the lack of pattern. Even following the instructions for placement of the cord, there is no set pattern and the cord tends to want to tangle because the unit moves all over the pool, allowing for cord tangling if no one is there to correct. The unit cannot handle steps at all and when cleaning the waterline will turn and go back where it already cleaned as soon as it enco... read more

    Business response:

    Hi Jenene, We are sorry are so dissatisfied with your cleaner and the service you received. We care about you as a customer and want you to be happy with your cleaner. Please respond to the email we sent to you and provide us with your phone number so we can have someone from our team call you to help troubleshoot. Thank you, Your Polaris Team 

    Anthony F.'s profile image
    Anthony F. 
    6 years ago

    Buyer beware I have own two of them I paid $1300 for the first one a Polaris 9300 and $1600 for the second one a Polaris 9300xi they are nothing but trouble I have purchased transmissions, cords, wheels you name it this product is garbage don't be fooled it's too much money for 6 to 8 months of use 

    Business response:

    Hi Anthony, We're sorry you're experiencing issues with your Polaris cleaners! Product quality and customer satisfaction are top priorities to us. We will have a technical support representative reach out to you. Thank you for your patience. Regards, Your Polaris Team 

    Steve D.'s profile image
    Steve D. 
    8 years ago

    DO NOT BUY. Worked well for 1 month, then the control unit stopped working. Some water got into it after a rainy day, even though it is supposed to be water resistant. I would expect something like this to be covered by a warranty, but it's not, and I had to fork over another $300 dollars for another control unit. 

    Business response:

    Dear Steve, Thank you for the opportunity to resolve your concerns with your Polaris 9550. We hope you will continue to choose Polaris for your pool cleaning needs in the future! - Polaris 

    Frequently asked questions about Polaris 9550 Sport Robotic Cleaner

    How is Polaris 9550 Sport Robotic Cleaner rated?

    Polaris 9550 Sport Robotic Cleaner has a 4.2 star rating with 370 reviews. 

    When is Polaris 9550 Sport Robotic Cleaner open?

    Polaris 9550 Sport Robotic Cleaner is closed now. It will open at 9:00 a.m.