This profile has been claimed by the business owner or representative.
2300 Dixwell Ave, Hamden, CT, 06514, United States
Get directions| Weekday | Schedule | Status |
|---|---|---|
| Mon | 4:00 a.m. to Midnight | |
| Tue | 4:00 a.m. to Midnight | |
| Wed | 4:00 a.m. to Midnight | |
| Thu | 4:00 a.m. to Midnight | |
| Fri | 4:00 a.m. to 9:00 p.m. | |
| Sat | 7:00 a.m. to 7:00 p.m. | |
| Sun | 7:00 a.m. to 6:00 p.m. |
It's always super clean, the staff is welcoming and helpful. Sometimes there's no wipe downs and machines go out of order...but what place doesn't. I've seen a bird flying around in there, security is terrible . No, but really they have cameras. That doesn't mean don't bring a lock. One downfall is this faculty doesn't have a sauna. Other than that it has everything you need. Check it out, ask for a free trail or just pm me and I'll send you a referral code for a free week trail.
Business response:
Thank you for the 5 star review Tristan! We appreciate the feedback and will address accordingly.
Update: After several calls and emails the center canceled my membership without any charges. So that's a positive thing! The gym itself is nice, so give it a try!
Business response:
Wow Yana, we are so sorry to hear you had a difficult experience cancelling your membership. Per our records, due to your reason for canceling being move, we did not charge you a monthly invoice (in October) nor an enhancement fee (in November). The charges were waived after your Yelp review was submitted. We wish you the very best.
J.D is my favorite employee, so helpful, caring and gave the best customer service The gym as a whole is good nice place, nice staff, good equipment and does what it can to help it's customers
Business response:
Hi Vanessa and thank you for the positive feedback! We appreciate you taking the time to post and would love to know what we need to do to get your 3 stars, up to 5 :-) Please feel free to reach out to us directly at edgecares@theedgefitnessclubs.com with your review.
1) People should be aware that almost ALL gyms lie. They bring you in with low down payments and monthly costs. In my experience, there is also a 200-300% one time payments in the form of an "account maintenance " fee and another , sometimes 300%-400% cost for "Equipment maintenance". Shocker: there is a market out there for a gym that charges maybe 34.99 per month (400/year). and doesn't BS you with a $150 annual rate and then another $150 in extra charges. This gym, for all it's worth, only has a single $60 'hidden charge'... read more
Business response:
Thank you for the 5 star review Craig. We appreciate you taking the time to post. Keep up the great work!
I enjoyed my time at this gym. I love working out. I appreciate physical fitness and being in good shape. I enjoy challenging my body to become stronger, all in having fun, in exercise that's right for me, and this gym offered me a variety of work outs. It's fun, healthy, and I am an active person, who maintains being the best version of thy genetics. I enjoyed doing some free weights and the bike.
Business response:
Hi Nancy and thank you for the 5 star review! We value our members and are so thrilled to see that you are taking advantage of all we have to offer. Keep up the great work and thanks for sharing the pics too!
One of my favorite Edge locations to work out. Locker room, showers and fitness area is clean and spacious. The only complaint I have about this particular location is the attitude of some of the staff. When you walk in some staff are too busy looking down at their cell phones texting and could not be bothered. The girl who is in charge of membership is not very welcoming and needs to develop some people skills. I will say hi to her and she just stares back at me. Same with some of the other staff. Not a very welcoming a... read more
Business response:
Hello Robert and thank you for taking the time to share your review. We apologize for anything less than a positive all around experience and will absolutely address your concerns. Please feel free to reach out to us directly at edgecares@theedgefitnessclubs.com with your review.
I've used this gym for three years and didn't have issues with it until I had to cancel my annual membership (~$20/month with classes) since I was not in town. I knew ahead of time from others that it's hard to get the staff to cancel it. I had to provide proof of non-residence by asking the school staff to send in a copy of my schedule to corporate. If you ever sign up for annual membership, make sure you ask about the cancelling process way in advance! Anyway, I've had a good three years here as I needed a place to relieve... read more
Business response:
Hi Sarah, thank you for your review and feedback, we wish you the best and hope you have found a new place to continue your fitness journey!
Really enjoy this club. It is clean, friendly and professional. I love the movie theater. I have been a member of several area clubs and The Edge is by far the best experience. The whole staff is friendly and helpful. Great place!
Variety of different machines. Love the movie room.. it really helps you workout bc you forget your working out when your watching a movie. However, in my opinion the speakers in the movie room are way to loud. The smoothies at the smoothie bar taste great but they could be a few dollars cheaper. And there are a bunch of people who go so it's kind of hard to go to a certain machine. And it's such an inconvenience to buy a lock just for a gym locker I wish I could just put my stuff in a locker with out worrying if my stuff m... read more
Business response:
Abby, thank you for your feedback and suggestions. We will definitely pass them along! =)
The Edge Fitness Clubs has a 3.9 star rating with 836 reviews.
The Edge Fitness Clubs is closed now. It will open at 7:00 a.m.