uShip's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

uShip

4.7

About this business

Location details

708 Congress Ave, Edward Tips Building, Austin, TX, 78701, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Tue9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Wed9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Thu9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Fri9:00 a.m. to 5:00 p.m.
SatClosed
SunClosed
4.76,393 reviews
Select a rating
Dennis G's profile image
Dennis G 
a year ago

Driver of first contract tried to get a big trip where he bid so low then never pickup can, second contract on 55 ***** was very good. I will never use Uship again too much trouble getting car ship I will fly there or drive and rent a U-Haul. 

Tracy S's profile image
Tracy S 
a year ago

Not picked up when agreed. Not delivered when agreed. Little to none communication. Not a good experience. Not sure Ill use uShip again. Would recommend trying a different delivery service. 

Business response:

We are sorry to hear about the experience with your service provider. Though uShip is a neutral third party that connects consumers with independent carriers, we always try to assist when issues arise. I can absolutely understand your frustration in this situation and do hope you will give us another opportunity to assist you. Please reach out to uShip support via ********************************** if you are in need of any further assistance. 

James R's profile image
James R 
a year ago

Mr. ***** B completely dirtied up the entire experience as I had a small problem, but ***** B decided to go full bat-shit-crazy and threaten me with the deletion of my account. I ordered the customer service to completely remove my account. This guy has no business being in customer service. 

Roman C's profile image
Roman C 
a year ago

Terrible experience! I hired Uship for car transportation services, and the job was assigned to a subcontracting company (***********). I called and emailed them multiple times with specific instructions for the pickup and delivery. They assured me that my requests would be followed. However, when the car was delivered, I discovered that none of my requests had been fulfilled. Additionally, the car was delivered with a dead battery. The driver connected the jumper cables incorrectly, which blew a fuse and damaged some compon... read more

Hayley K's profile image
Hayley K 
a year ago

We booked ******************** through Uship. We provided a list of items to be transported and included on the list multiple large furniture items that we ended up selling prior to transport. We were quoted $5000 by *************** and told a 26ft truck would be provided(we made it clear in our original request that we would need a 26ft truck had we had recently moved with all the same things and knew that is what was needed to fit everything). On moving day, the mover came and inspected all the items in the house prior to ... read more

Rodrick J's profile image
Rodrick J 
a year ago

Before shipping with UShip we called the company because we were concerned about these LTL trucking companies billing questionable additional charges, and they assured us they the side with their clients- they work to fight against bogus charges. We trusted this company with our business, was willing to push all of our LTL freight through Uship. FIRST shipment we were billed and additional charge of $971 but XPO Logistics (we are also leaving a review) for weight discrepancy! We shipped approximately 75 wedding chairs that w... read more

Business response:

Hello Roderick,Please follow up via the open email thread you have with the uShip LTL Support team entitled BOL # 53969142 || PRO # 249079736 Invoice Dispute. Our records show that we are waiting for your response on a resolution. 

Nikolas C's profile image
Nikolas C 
a year ago

I got scammed out of $350 because uship doesn't explain the process when posting a vehicle to be shipped. They gave my contact information to anyone and everyone and I was immediately bombarded with emails, calls, and texts from "carriers" so I went with one and got scammed. Then the legit company they hooked me up with damaged my vehicle and the driver put his hands on my wife in front of our kids. He's extremely lucky I was 1000mi away at the time. uShip refused to take accountability for any of it! 

Grant H's profile image
Grant H 
a year ago

They don't provide any value. 1 of my 3 pallets was lost and another was broken and UShip basically just told me to kick rocks. Use another broker that is committed to providing value and stands behind their insurance (WHICH I PAID EXTRA FOR) 

Hans M's profile image
Hans M 
2 years ago

If you enjoy the circus with football bats and clown shoes, then you will enjoy working with Uship and SGT **** Transport, as this is all they provide youa three-ring circus with endless hours on the phone, emails, and live chat attempting to get the order correct and finding ways to overcharge you. In my case the partner company SGT **** Transport, should rename their company properly to SGT ***** with a Twist of Bait and Switch Transport as Uship sets you up for the fraud, SGT **** Transport finishes you off by holding you... read more

Frequently asked questions about uShip

How is uShip rated?

uShip has a 4.7 star rating with 6,393 reviews. 

When is uShip open?

uShip is closed now. It will open at 9:00 a.m.