This profile has been claimed by the business owner or representative.
1055 Valley River Way, Eugene, OR, 97401, United States
Get directions| Weekday | Schedule | Status |
|---|---|---|
| Mon | 07:00 a.m. to 5:00 p.m. | |
| Tue | 07:00 a.m. to 5:00 p.m. | |
| Wed | 07:00 a.m. to 5:00 p.m. | |
| Thu | 07:00 a.m. to 5:00 p.m. | |
| Fri | 08:00 a.m. to 1:00 p.m. | |
| Sat | Closed | |
| Sun | Closed |
I would definitely NOT recomend Aspen dental. I was a patient years ago, and ended up being recommended unnecessary extra cleanings and treatments, went back again recently after my insurance changed and had a similarly negative experience. The office never seemed to have it together.. either computers are down, the staff is complaining of being short staffed that day, or some other issue pops up. The whole experience felt pushy, unnecessarily painful, and was quoted as needing to pay much more there than when I went elsewhe... read more
This place lies to you and takes advantage of you. DON'T TRUST THEIR RECOMMENDATIONS. They told me that I had moderate periodontitis- where you lose bone density and your teeth start loosening. (They went through each of my teeth and pushed down on them to see if they were loose). The treatment plan they gave me was going to cost $2,160 out of pocket because I am a student and I don't have dental insurance- which I told them at the beginning of the appointment. And again after this diagnoses. They ALSO told me that I needed ... read more
I don't usually leave bad reviews but my experience here was... conflicting. Upon arrival I got there about 20 minutes early, since they made it clear that's what they prefer new patients to do. I was pretty much the only person in the waiting room, and the woman in the front desk had seen me walk in. 30-40 minutes later I still haven't been helped yet, and the staff begin to notice, though they don't help me right away, first they speak audibly about it to one another before calling me up and having me fill out their forms,... read more
Business response:
I am sorry you didn't have a good experience, Haylee. I will certianly notify the management team of this. Thank you. -- Kelsey, ADMI
Be careful all who seek treatment at this dental facility. My wife fell thanksgiving day and broke her front teeth in half, we called aspen dental and got her in there and they said we don't take ohp so we had to pay outta pocket. Well I put $100.00 down as a deposit since they said the only thing is to pull the 2 front teeth and put a retainer with 2 fake teeth in. $6800.00 bill. Well thank god we went to 2 other dentists and both stated, "false you only need 2 fillings and don't ever pull good teeth just because a dent... read more
Wish I could give 0 stars. My wife went here for the first time for a routine catch up and cleaning because they advertised "extra savings potentials" When she got done with her appointment they told her she had gum disease and 5 cavities, worked up a quote for how much all that would cost and even with our insurance it was over 1000$ and on top of all that they immediately pushed a 130$ toothbrush they wanted us to buy from them. It was all very pushy so I was suspicious, we took her to my dentist for a 2nd opinion, she had... read more
I went into Aspen and knew that I had a few cavities from a dentist appointment before. They said that I had many more cavities than the few I knew about and suggested I pay ahead of time. I ended up paying quite a bit of money and scheduled an appointment for a week later. When I came in to get them filled, they said that a few of them wouldn't needed to be filled. Afterwards, I returned to the front desk to ask about getting refunded. They made an error with my billing and said they would give me a call later. When I follo... read more
Business response:
I am sorry to hear this, I would like to pass this information along to management, Please call me at (315) 454-6000 extension 201783 at your convenience to discuss further. — Courtney, ADMI
Disappointed. They kept pushing me to buy this electric toothbrush they have in stock and kept putting off telling me the price until they ran the cars. $135 for a frigging toothbrush!!! They assured me beforehand they had a huge discount on it and it was a great deal, cheaper than amazon. Well amazon had it for $40 cheaper! I will never go back here.
The people at the Aspen Dental call center must have some pretty stringent sales criteria, because when they told me they don't accept Oregon Health Plan, I was encouraged to make an appointment anyway (since they're currently waiving new client's first appointment fees). Then I have to drive all the way down there to find out that they can't give any kind of dental assistance to people on OHP. If the acquisition of a larger clientele is more important than keeping the call center employees informed properly, then I'd say le... read more
Business response:
I am sorry to hear this, Corey. I appreciate the information and will certainly pass your feedback along. Thank you! -- Kelsey, ADMI
Three years ago I went to Aspen Dental for an annual checkup. I generally have good teeth and take good care of them. Aspen dental at that time was offering free xrays, and checking. My teeth were perfect, which apparently means they don't make any money off patients like me with excellent teeth. Towards the end of the examination, the assistant said, "well it looks like your teeth are fine." Then someone behind him said, "...no, there is a cavity in #(such and such) tooth." I remember thinking to myself, the way in which th... read more
Business response:
Hi Jim, I’m so sorry you did not have a positive experience and am sorry to hear this. I will certainly pass this information along to management, Please call me at (315) 454-6000 ext. 201526, at your convenience to discuss further. — Kelly, ADMI
Aspen Dental - Eugene, OR has a 4 star rating with 1,288 reviews.
Aspen Dental - Eugene, OR is closed now. It will open at 7:00 a.m.