Coastal Moving Services's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Coastal Moving Services

4.2

About this business

Location details

5455 N Federal Hwy O, Boca Raton, FL, 33487, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Tue9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Wed9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Thu9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Fri9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Sat10:00 a.m. to 3:00 p.m.
SunClosed
4.23,319 reviews
Select a rating
chuck b's profile image
chuck b 
a year ago

THE WORST, LYING, DECEPTIVE moving company I have ever used. THese people are crooks and should not be allowed to advertise. THey mislead you as if they are the moving company they are merely a broker and then take a HUGE chunk of the cost. I called them 3 times to increase my materials. I asked them several times to come to look, that should have been the red flag. **** insisted he has been doing this for years and they are the moving company which was a lie. I specifcially asked if they are a broker and he said no. THen th... read more

Business response:

We are sorry to hear of your continued frustration. Our records reflect that this matter was resolved with you on 05/27/2025, when we offered a partial refund to assist with the packing charge incurred onsite at pickup. You agreed to this resolution, signed a settlement agreement, and the refund was processed. The last time we spoke with you was also on 05/27 where you expressed the partial refund eased the pain of the move and you were happy with that. We apologize for any continued frustration you've experienced since then... read more

Jeremey C's profile image
Jeremey C 
a year ago

This is not moving company, this is an organization worthy of a **** investigation judging from all the reviews. My story is no different and unfortunately, I didn't check here first. I got a low quote over the phone, where you give the caller a rough idea of what your moving(because who completely inventories their life?) ************ claims that I failed to mention MY BED and the only accounted for my mattress stating "some people only move there mattress" WHO DOES THAT? Any that and my adding a 5 piece dinette set nearly ... read more

Business response:

We are sorry to hear that your experience left you so dissatisfied, and we would like to clarify how your file was handled and the purpose of the deposit you paid.Your initial estimate was prepared on 08/23 and reflected an inventory of 103 items with an estimated space reservation of 528 cubic feet. A few days prior to pickup, you contacted us to make adjustments and added 15 items to the inventory. This increased your estimated space reservation by an additional 168 cubic feet. You reviewed and agreed to these adjustments,... read more

Fernando G's profile image
Fernando G 
a year ago

Buyer beware! I decided to ignore all the negative complaints i heard about the company,and devided to go with Coastal moving services and unfortunately, it cost me lots of time and money. I reserved the date, gave them a down payment of $1,300, on a estimate of a $3,400 move. Gave them the list of items, which i did not add a thing to, and waited for the moving day. I did not know, they are brokers snd sub contract other companies to do moves, thats problem number 1, problem 2 is the UPCHARGE. if i added things, I get it, b... read more

Business response:

We are sorry to hear about your experience and the frustration this situation has caused you. We take feedback like yours seriously and are reviewing your file internally. While our role as a licensed broker is to provide estimates based on the inventory provided and then coordinate with a carrier to complete the move, we understand your concern about how the process felt and the outcome you described.To help bring this matter to a fair resolution, we will be reaching out to you directly to discuss and offer a partial refund... read more

Patricia M's profile image
Patricia M 
a year ago

My experience was horrible. First of all, I was quoted a price of $2700. My move was from ********** to ****. Then the day that they came to pick up my items, they increase the price to $3100 and then after they picked up, they increased the price to $4500. I am a senior citizen and I feel they took advantage also they took two months to deliver it so they went over their 21 day Delivery by nine days so they owed me $270. It took me since the end of July and the first week of September before, I was finally repaid my money a... read more

Business response:

We are very sorry to hear about your experience. To clarify, compensation for delivery delays is required by the carrier only if items are delivered more than ************************************************************* your case, delivery took place within that timeframe, and the carrier did provide compensation.We understand the process was frustrating and regret that it caused you stress. Your feedback is important and will be reviewed internally. 

SHARON R's profile image
SHARON R 
a year ago

I believe these people are a *****, as I have seen that you all charged me $913.19 on August 14, 2024, on my American Express. When I spoke with your company, you mentioned that there would be no change, as the two foreigners, one African and one Mexican, stated they needed more money to load my daughter's one-bedroom apartment onto their truck because my daughter had too many containers. After I complained to the company about the untrustworthy characters, I looked at my bill and found that they had not changed it. A year l... read more

Business response:

First and foremost, we want to address your concerns directly and clarify how our services work. Coastal Moving Services is a booking agent that provides estimated pricing based on the inventory provided and services requested. This is explicitly stated in the documentation you received and signed. Because we coordinate services nationwide over the phone, our estimates are based on industry averages and standard item sizes. Final charges and any service adjustments are confirmed onsite by the professional movers after they p... read more

Chris S's profile image
Chris S 
a year ago

This company and the outsourced company Cross Country Long Distance Movers have made my move out of state a regrettable experience. There is no accountability or urgency to any of my issues, despite my making all efforts to meet my responsibility as a consumer including payments. There is no way I would recommend this company to any one. 

Business response:

Due to it currently being peak moving season, truck availability is limited. In order to optimize routes and resources, trucks must return to the warehouse and be fully loaded with multiple clients' shipments that are heading along similar delivery routes. If a truck is not at full capacity, it will not be dispatched, which sometimes causes unexpected delays in scheduling. Unfortunately, these logistics can take a bit more time than anticipated.As outlined in your moving estimate, you were moving approximately 445 miles, the... read more

Camille M's profile image
Camille M 
a year ago

I would leave zero stars if I could. They charge you more than the original quote once they are at your house packing up, and they quoted 7 to 10 business days. I am waiting at my new house in a different state with no delivery truck. They can not tell me when my stuff will arrive. The customer service is terrible. DO NOT USE THIS COMPANY 

Business response:

We regret to hear that your experience has left you disappointed and we want to address your concerns directly. At booking, your estimate reflected an inventory of 35 items with an estimated 367 cubic feet reserved. On the day of pickup, our team recorded and collected 72 items, nearly double the original list, requiring an additional ****************************************************************************************************** items not included on your original inventory.Regarding delivery, your pickup documents re... read more

Rachael V's profile image
Rachael V 
a year ago

DO NOT USE THIS COMPANY. Long story short I was moving from **** to *******. I was under the impression that this company would be the ones actually moving my stuff. They failed to tell me there were only brokers. The day before my move I got a call from another moving company to confirm pick up. I went ahead and confirmed only to have this company Moving Solutions Van Lines not show up. I tried calling Coastal moving MULTIPLE TIMES only to be told Ill be getting calls back (I never received any calls). About two hours after... read more

Business response:

We want to thank you for your feedback and take the opportunity to clarify the details of your file. On 07/26, when booking services, you were provided and signed a moving estimate that clearly explains throughout that Coastal Moving Services operates as a licensed moving broker and not a motor carrier, along with our role in your move. Additionally, on 08/29 you were emailed our Important Details and Payment Options document, which specifically outlined the carrier assigned to service your relocation and the accepted forms ... read more

carol w's profile image
carol w 
a year ago

So far, it's been a nightmare. Got charged $2560 for deposit. Then another $2700 when I had to change date and add items they said were not on the original list, although most of them were, apparently he just didn't write them down. Then they refuse to lock in a delivery date until they are within 24 hours of your latest possible pickup date - not allowing you time to schedule a real estate closing, or cleaners, or a place to stay. THEN they don't show up after sending a text with arrival time. Neither do they call to let yo... read more

Business response:

We are sorry to hear about the frustrations you experienced during your move. Your initial estimate was based on the inventory provided, and as noted in the estimate, any added or bulky items required additional space and charges. ****** times are confirmed the day prior to avoid last-minute carrier changes, and the paperwork also advises not to schedule closings or appointments during the pickup window. We regret the delay you encountered and agree communication should have been better.While our services and the carriers we... read more

Frequently asked questions about Coastal Moving Services

How is Coastal Moving Services rated?

Coastal Moving Services has a 4.2 star rating with 3,319 reviews. 

When is Coastal Moving Services open?

Coastal Moving Services is open now. It will close at 5:00 p.m.