Nationwide's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Nationwide

1.1

About this business

Location details

1 Nationwide Plz, 1st Floor, Columbus, OH, 43215, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Tue9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Wed9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Thu9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Fri9:00 a.m. to 6:00 p.m.
SatClosed
SunClosed
1.1607 reviews
Select a rating
Tammy R's profile image
Tammy R 
6 years ago

If I could give them a zero I would! I have a truck that has a lien on it my boyfriend was driving and covering on his policy. He wrecked the truck and they wrote him a check for over $5400 he has since left, my truck is in the body shop with these damages and he's sitting with $5480 that was suppose to be to fix my truck that has a lien on it. And I can't get any answers from Nationwide, I've called everyone I've been told to call and no one has answers as to why he received the check and not the body shop 

Business response:

We have received notification of your consumer review on the Better Business Bureau website. Nationwide has the appropriate parties involved to address your concerns. 

BR's profile image
BR 
6 years ago

I have Nationwide pet insurance policies for both my dog and my cat. I submitted a claim for my cat on February 27. Nationwide denied the claim, requesting additional medical records, on March 4. I supplied the additional records on March 4. On or around March 6, I called Nationwide to confirm that they had received the additional records. I explicitly asked if they needed anything else, and was told that they did not. Today (April 1), I called to check on the status of the claim. I was told that they needed yet more records... read more

Business response:

We have received notification of your consumer review on the Better Business Bureau website. Nationwide has the appropriate parties involved to address your concerns. 

Tatiana S's profile image
Tatiana S 
6 years ago

If you ever need life insurance for yourself or loved ones please look elsewhere . In my 40 years in customer service I’ve never came across company that has representatives so il -mannerd, insolent, discourteous and completely detached to the job that they are supposed to do. There are so many Life Insurance companies around that have strong business ethics and integrity. This is not the one and it does not deserves your business. 

Business response:

We have received notification of your consumer review on the Better Business Bureau website. Nationwide has the appropriate parties involved to address your concerns. 

Chirstopher H's profile image
Chirstopher H 
6 years ago

Nationwide insurance is the worst insurance company I have ever had. I have been a customer since August 2019. I received a letter stating that my policy would be canceled because I drive a Ford F-350. When I got my policy I told them that I own a ranch and haul cattle and horses to and from one ranch to another as well as the vet. I was told that since I do this I am a business. I called Nationwide and told them that I am not business I am a family ranch owner and a full time Police Officer not a cattle business. I was stil... read more

DellaB's profile image
DellaB 
6 years ago

I have the Nationwide Pet Insurance & every time I file a claim they always have some excuse not to reimburse me. I pay $58/mo for 90% coverage on my cat. I've recently be told my cat needs surgery & I sent the breakdown of the cost to Nationwide to find out exactly what they'll cover. I've never heard back from the. I'm very disappointed with this company. 

Business response:

We have received notification of your consumer review on the Better Business Bureau website. Nationwide has the appropriate parties involved to address your concerns. 

David S's profile image
David S 
6 years ago

Way to many "per state law" gargan that was never disclosed to me 

Business response:

We have received notification of your consumer review on the Better Business Bureau website. Nationwide has the appropriate parties involved to address your concerns. 

CS's profile image
CS 
6 years ago

I began my homeowners policy with Nationwide on 12/2019 at a home replacement value little higher than I expected, but in the fair range. As a customer, Nationwide sent an inspector to visit and assess my home contents and building structure on 01/2020. Six weeks later, I received a bill for an extra $1k on top of the $2,300 (paid based on original valuation) with a new replacement value exceeding 68% from the original value! There is no way my replacement value is that high! I immediately contacted Nationwide and after talk... read more

Arianna D's profile image
Arianna D 
6 years ago

Terrible customer service! I’ve been waiting for a month to receive a refund that was only suppose to take 1-3 business days to put back on my debit card just to find out I have to wait 2 more weeks to receive a paper check they mailed to me. Such an inconvenience!!! I’m pretty livid about this. 

Business response:

We have received notification of your consumer review on the Better Business Bureau website. Nationwide has the appropriate parties involved to address your concerns. 

Tim W's profile image
Tim W 
6 years ago

This review is of Nationwide Retirement "Solutions Center" During my father's hospitalizations for a cardiac event on 1/2/2020 and his subsequent nursing home and ER visits and my mom's placement in a memory care facility for her dementia, Nationwide has been slow, uncommunicative and unhelpful in accepting the Power of Attorney and disbursement documents my family needs to use my fathers' retirement money for their very expensive care. Consumer service directed us to send documents by fax starting in mid-January which were ... read more

Business response:

For processing Power of Attorney (PoA) requests, we will normally require a certified copy or the original PoA document to approve the request. We may accept PoA documents by fax or email if the document allows for copies to be accepted. Some of our newer Customer Service Representatives may not be aware of the requirement that we need to obtain an original or certified copy. We have sent a reminder to our CSRs of the above guidelines. When returning the documents, we will normally mail the documents to the address on file (... read more

Frequently asked questions about Nationwide

How is Nationwide rated?

Nationwide has a 1.1 star rating with 607 reviews. 

When is Nationwide open?

Nationwide is open now. It will close at 6:00 p.m.