Stress-Free Auto Care /Tires Unlimited's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Stress-Free Auto Care /Tires Unlimited

4.7
  • San Jose, CA

About this business

Location details

3744 Stevens Creek Blvd, San Jose, CA, 95117, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Tue8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Wed8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Thu8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Fri8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Sat8:00 a.m. to 4:00 p.m.
Sun8:00 a.m. to 4:00 p.m.
4.72,107 reviews
Select a rating
Limin Y.'s profile image
Limin Y. 
rating
4 months ago

Why there is no 0 star!!! I had a terrible experience with "Stress Free." Don't let the name fool you--it was pure stress. Looks like Gemini was fooled as well and recommend the shop to me. The Bait: My Tesla AC was out. They told me over the phone it likely just needed a $299 refrigerant recharge, not likely a compressor failure. The Scam Quote: After "inspection," they claimed my Control Arm was broken and quoted me $4,000+. I later went to Tesla Service, and the actual cost for the same repair was only $700. Contradi... read more

Business response:

Sorry you had this experience, Limin. We can understand why you’d be frustrated, especially after getting a different outcome at Tesla. From our review, it looks like the service authorized and performed was an A/C evacuate and recharge, and our team did not have the Tesla software access needed to perform the reset that appears to have resolved the concern. We also want to clarify that we did not find any record of a $20,000 repair quote in the visit documentation. That said, we do see an opportunity for us to communicate ... read more

Sebastian W.'s profile image
Sebastian W. 
rating
5 months ago

I had an extremely frustrating and disappointing experience with this auto shop. From the moment I walked in, it felt like my concerns weren't taken seriously. I explained the issue with my car in detail, but instead of listening and trying to diagnose the actual problem, they seemed more focused on pushing unnecessary services and inflating the bill. What really stood out was how little transparency there was throughout the process. Costs kept adding up with vague explanations, and when I asked for clarification, I was met... read more

Business response:

Hi Sebastian, we’re really sorry you had this experience. What you described — feeling unheard, unclear on pricing, and leaving without confidence in the repair — is not the kind of experience we want anyone to have. We take concerns about communication and transparency very seriously, and we understand why this would be so frustrating. Customers should always feel listened to, clearly informed about recommended services, and understand the difference between the original concern and any additional items found during inspec... read more

Mark F.'s profile image
Mark F. 
rating
7 months ago

Customer service is great. My issue was the extremely large quote. It was more like free stress at this auto shop! Found a way cheaper price at a local mom & pop mechanic for 75% cheaper! Now I'm Stress-Free! If money is no issue then go here- 

Business response:

Hi Mark, Sorry you had this experience, Mark. We really appreciate you pointing this out, and we’re glad to hear our customer service left a positive impression even though the estimate process clearly did not. We understand how frustrating it is to receive a large quote without enough explanation, especially when you were focused on one main concern. We should have done a better job walking you through what was related to your original issue, what was recommended, and what the priorities were instead of just sending over... read more

Andrew C.'s profile image
Andrew C. 
rating
7 months ago

This place seemed good at first. I liked the report about all my cars problems with photos they sent me via text. The problem came when Brian the service guy called me. He kept trying to upsell me services like buy six fuel injectors when I only needed one and unfortunately I caved in and got some kind of Compression Cylinder Balance Leak test which cost over $100. When I got my car back all the report said was "Compression Cylinder five is normal." He said this test was to see how healthy my engine is. Feel like I got scam... read more

Business response:

Hi Andrew, Sorry you had this experience, Andrew. We can understand how frustrating it must have been to feel unclear about what was actually needed and why a test was being recommended. What you described points to a communication issue on our end, and we’re sorry the explanation you received did not set clear expectations about the diagnostic process or help you feel confident in your decision. We never want anyone to leave feeling pressured or confused about recommended services. We have addressed this internally with... read more

miles p ..'s profile image
miles p .. 
rating
7 months ago

As a person who has been through the highest and the lowest of repair costs for an older vehicle, I have the most understanding of the general cost for certain repairs and services. Coming in to get my car repaired people are extremely kind and very nice as they should be in customer service. Unfortunately, the flaws lie deep within the cost for repairs and also inspections are absurd. The services provided do not justify nor are they what they should be priced at for the repairs I was quoted at it was almost $2300-$3000 an... read more

Business response:

Hi Miles, Sorry you had this experience, Miles. We really appreciate you taking the time to share this feedback. We’re glad to hear our team was kind and courteous, but we’re sorry the pricing and repair recommendations left you feeling offended and unheard. We never want anyone to leave with the impression that we were pushing work that wasn’t necessary or that we weren’t mindful of budget concerns. It sounds like we may not have done a good enough job explaining the different repair options and what was most urgent ver... read more

Phongrawit T.'s profile image
Phongrawit T. 
rating
8 months ago

Made an appointment at 1:30pm, came in at 1pm and was told it would be done in 2 hours (just for an oil change). Went to valley fair for 2 hrs and a half and came all the way back just for them to say they forgot to assign someone to work on my vehicle. Didn't even get any apologies or partial refunds for wasting 2 hours and a half of my time... So I have to wait 1 hour and 45 minutes more.. 

Business response:

Hi Phongrawit, Sorry you had this experience, and we completely understand why you’d be frustrated. You trusted us with your time, and we fell short. After looking into this, it’s clear your appointment was not handled correctly on our end, which caused a long delay and poor communication while your vehicle sat waiting to be assigned. That is not the level of service we want anyone to receive. We’re also sorry that you did not receive a sincere apology in the moment. We know that made an already frustrating situation even... read more

Edward R.'s profile image
Edward R. 
rating
8 months ago

Made an appointment. They set it as 1hr total time. Arrived a few min early. 1hr scheduled tire changed started 3 hours later and still not ready 4 hours later. 

Business response:

Thank you for sharing your concerns. We apologize for any inconvenience caused during your visit. We take your feedback very seriously and will use it to improve our customer service. Please feel free to reach out to us at (408) 418-2111 to discuss this further. 

Himanshu D.'s profile image
Himanshu D. 
rating
8 months ago

I had a very disappointing experience with this shop due to misleading pricing practices. Before booking, I did my due diligence and spoke with two different employees who both quoted me a range of $470-$510 (pre-tax) for a battery replacement. Based on those confirmations, I booked the appointment. However, upon arrival, the price suddenly jumped to over $750. They claimed estimates are based on average costs, and additional programming was required on my vehicle--details that should have been mentioned during the two prev... read more

Business response:

Hi Himanshu, Thank you for taking the time to share your experience. We're very sorry to hear your visit left you feeling disappointed. Reading through your review, it's clear the biggest issue wasn't simply the final price—it was that you made your decision based on information you were given in advance, only to arrive and learn the cost would be significantly higher. We understand why that would feel frustrating and why it caused you to question the transparency of the process. Our customers should never be left wonderi... read more

Dutta V.'s profile image
Dutta V. 
rating
10 months ago

Over estimated prices and Labour charge. Provide my Merc Benz for power issue and they did not diagnose that and came up with other fixes for $500+. Car brake change labour charge is costlier than the original parts it seems. 

Business response:

A diagnosis was completed, and we advised that the computer needs to be reprogrammed as the necessary next step. The supplementary issue identified was the critical, metal-to-metal brake condition. I apologize for any lack of clarity in our initial communication regarding these two separate matters. Flashing the computer, most likely at the dealership, is the current required course of action. In this instance, we acknowledge that we could have more effectively communicated the complete repair process.. Please contact us at ... read more

Frequently asked questions about Stress-Free Auto Care /Tires Unlimited

How is Stress-Free Auto Care /Tires Unlimited rated?

Stress-Free Auto Care /Tires Unlimited has a 4.7 star rating with 2,107 reviews. 

When is Stress-Free Auto Care /Tires Unlimited open?

Stress-Free Auto Care /Tires Unlimited is closed now. It will open at 8:00 a.m.