Artika For Living, Inc.'s cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Artika For Living, Inc.

4.7

About this business

Location details

800 boulevard Hymus, Saint-Laurent, QC, H4S 0B5, Canada

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon8:30 a.m. to 5:00 p.m.
Tue8:30 a.m. to 5:00 p.m.
Wed8:30 a.m. to 5:00 p.m.
Thu8:30 a.m. to 5:00 p.m.
Fri8:30 a.m. to 5:00 p.m.
SatClosed
SunClosed
4.73,503 reviews
Select a rating
Kimberly Michelson's profile image
Kimberly Michelson 
3 years ago

Customer service hasn’t responded regarding wanting to return my lights that didn’t work out. It’s been 6 days and multiple emails and voice mails left. No one has responded and their ‘inbox is full’ apparently 

Business response:

Hello, please note that I will call you shortly 

Rene Tessier's profile image
Rene Tessier 
3 years ago

Service à la clientèle déficient, aucun retour d’appel et de textos… 

Business response:

Bonjour, désolé d'entendre cela, comment puis-je vous aider? 

Anonymous's profile image
Anonymous 
3 years ago

Very attractive sinks, but I've had 3 customer return their sinks because of the frustration they have while installing them. If it is a NEW sink & counter install, no problem, as an after-market install into an existing counter top; forget it. As an installer, I never recommend your sinks with the "Slotted rail" system to an existing counter. The engineer who designed the hold-down clips obviously never tried to install them. Where was the "usability/quality assurance testing" team in the design of these clips? The... read more

Danny Napasney's profile image
Danny Napasney 
3 years ago

Nice light, terrible customer service. Basically was told yes, the instructions don’t tell you much on how to adjust the wiring on the pendent ring light, but if you damaged the cable trying to get it through the collar, the light is now damaged and we can’t help you. Guy says I should have called CS if I couldn’t get it through without damaging the plastic covering over the cables. Well, it got damaged when I tried or I wouldn’t have had to call. I guess they don’t care about their customers. Ex customer in this case 

Alison Dutton's profile image
Alison Dutton 
3 years ago

We bought an Artika fixture from Wayfair. Two years in, well within the warranty, it failed. When I contacted Artika,, they denied that the unit was manufactured by them. I confirmed with Wayfair that it was indeed manufactured by them. When I re-contacted them, they insisted that I provide proof, by way of a receipt or a instruction booklet. Luckily I had both. They finally conceded that it was their unit and have agreed to replace it under warranty. But boy, did they make me jump through hoops to get there. The customer se... read more

Business response:

Thank you for your review. Sorry, you had to go through this for your warranty. 

Ben Liu's profile image
Ben Liu 
3 years ago

The lights are beautiful and easy to install, but don't last! We had ours for 2 years only and the light stopped working... of course the warranty is only 1 year! Unfortunately, the bulbs cannot be changed and the whole light fixture gets sent to the landfill. How is this environmentally "friendly"? Their customer service agent told me there is no other option than throwing it out and buying a new one. 

Business response:

You can email support@artika.com, call 1-866-661-9606 or chat with us live on our website. Please ask for Hanna 

Aysun Senyaz's profile image
Aysun Senyaz 
4 years ago

I received my order and saw some scratches on the pendant light. Also, didn’t like the quality of it. I called them the next day to return. They said I have to wait for the return label for 3-5 business days to receive it in an e mail. I said that I’m leaving the country in 2 days and asked if they would speed the process of creating return label. They say there is no way and I have to wait as their policy says 3-5 business days. Why they cannot create a return label in 2 days? Why they cannot help me to return these items? ... read more

Business response:

Hello, very sorry you are disappointed. What we said was we would try and we put the request in to rush. The warehouse is the one who generates these as we need customs documents and we do not prepare those in customer service. We do offer fully prepaid labels but there is a few days to wait as the warehouse has many tasks to attend to. We are sorry to inconvenience you however, we will send the prepaid labels as soon as we get them. We never said there is no way, we said we would try and we have but we are still waitin... read more

Harry Meyer's profile image
Harry Meyer 
4 years ago

We purchased a ceiling light with a remote control for color, dimming and switching. It all works, except you can’t turn off the night light via the remote control. It seems to be a common problem. Very disappointing for the price. 

Business response:

Sorry to hear that you are disappointed. You can reach out to our customer care for assistance. 

Israel Salas's profile image
Israel Salas 
4 years ago

My pendant stopped working after 1.5 year. Call customer support and they didint provide any help or spare parts. DONT BUY IT! 

Business response:

Hello, we are sorry to hear this but Costco Mexico is supposed to assist you with this as we do not have what you need here in Canada at this time. As explained we do not carry every single part that goes into this light to build it, it is manufactured & assembled at the plant. This is why we asked you to return to where you bought it for an exchange and we would honor the warranty through them. So we did give you a viable option to assist you with this issue. 

Frequently asked questions about Artika For Living, Inc.

How is Artika For Living, Inc. rated?

Artika For Living, Inc. has a 4.7 star rating with 3,503 reviews. 

When is Artika For Living, Inc. open?

Artika For Living, Inc. is open now. It will close at 5:00 p.m.