This profile has been claimed by the business owner or representative.
2689 Monument Blvd, Concord, CA, 94520, United States
Get directions| Weekday | Schedule | Status |
|---|---|---|
| Mon | 8:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Tue | 8:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Wed | 8:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Thu | 8:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Fri | 8:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Sat | 8:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Sun | 8:00 a.m. to 6:00 p.m. |
The shop was able to get me in quickly. Service was excellent. The diagnostic fee was 245, but they didnt charge me because they could not order the part. So that was very helpful.
Business response:
Thank you for sharing your experience! We’re so glad we could get you in quickly and provide excellent service. Waiving the diagnostic fee since we couldn’t order the part was our way of doing right by you, and it’s great to hear that it was helpful. We’re here for you anytime—have a wonderful Stress-Free day!
I took my car here recently and when I got the estimate for my repairs I decided to Google the parts. It took me no more than one minute to see that they were way overcharging me for aftermarket parts. I then decided to call the dealer (most expensive parts you can buy) and in fact found out that I could get an original dealer part for less expensive than they were charging me for a cheap aftermarket part I encourage you to Google your estimate and see this for yourself before getting any work done here Another misleading ... read more
Business response:
Hello, Thank you for sharing your feedback. We take concerns regarding our pricing seriously. If you can provide some additional information about what was quoted and when you received the estimate, we would be happy to look into it and discuss the quote with you, including the parts selected and the reasoning behind the pricing. Regarding your interaction with our manager, we’re sorry to hear that the conversation did not leave you feeling confident in the information provided. Our management team works closely with our t... read more
This was my go to repair shop, stress the word was. I have taken my cars here quite a few times in the past. Most recently in March 2026 for brakes. The brakes were squeaking so I called to check it out. I was quoted a free inspection and a 30 minute wait time. Well, I was charged and it was a total of 2 hours from when I arrived to when I left. They did give a discount on the inspection, but a discount on something that should have been a no cost inspection? I paid and told them I will call the same number I used to book ... read more
Business response:
Thank you so much for taking the time to share your positive experience with Stress Free Auto Care! We are thrilled to hear that you had a great experience with our team and that our customer service, follow-up, and diagnostic process met your expectations. At Stress Free Auto Care, we strive to make auto care a stress-free and transparent experience, and it's always rewarding to receive feedback that reflects our commitment to these values. We are pleased that you found our diagnostics helpful, including the detailed photo... read more
Terrible experience, dishonest business practices. They tried to charge $900 to recharge AC and repair AC after they left the valve loose after previous refill. Market price for ac recharge is $350 which I paid at this shop before, when asked why the price increased to $900 they said "Yesterday's price is not today's price my man". Took it to another shop, immediately noticed the loose valve, fixed for free and refilled for $350.
Business response:
Hello Matthew, Thank you for taking the time to share your feedback. We would like to clarify a few details regarding your experience, as we take concerns about our pricing and business practices seriously. The pricing provided during your most recent visit was quoted accurately based on the services and repairs recommended. We also offered, as an additional accommodation, to replace the failed valves at no cost to you. During our conversation, I explained that the lower price you received previously was part of a promoti... read more
This shop is a fucking joke I took my dodge ram to get ac charge and they told me that in order to charge the ac I need a diagnostic Wich I agree and they charge me $308 and month later the ac was throwing hot air so I whent back and they toll me that I need a diagnostic again and that they had to put dye on it to check for leeks so they did that and I was told that I need a condenser is leaking that I'll cost me $1080. Dollars to get it fix so I whent to other shop and they put a new condenser Wich it was alot cheaper and ... read more
Business response:
Hello Engelbert, Thank you for sharing your concerns. We understand how frustrating it can be when an A/C system is not operating properly, and we would like to provide some clarification regarding the services performed and the diagnostic charges. When you originally brought your vehicle to us requesting an A/C recharge, we recommended diagnosing the system because we are legally not allowed to add refrigerant to an A/C system when there is a known or suspected leak. The diagnostic process is necessary to determine where ... read more
INSANE BAIT and SWITCH. Called into call center and described 2 issues. Was quoted $140 for diagnostic. Came in and during check in was told that $140 was to diagnose only 1 issue. The second issue would be charged another $290. They wanted to 3x the diagnostic price - over $400!!! Never coming again.
Business response:
Thank you so much for the great review! We’re thrilled we could get you in quickly and provide the professional, thorough service you deserved. It’s wonderful to hear you had an excellent experience — that’s exactly what we strive for every day. Thank you and have a wonderful Stress-Free day!
I had a very disappointing experience with Stress-Free Auto Shop. On July 24, I spoke with two different employees before scheduling my appointment. I explained in detail that windshield washer fluid had accidentally been poured into my Chevy Bolt's brake fluid reservoir. Both of them assured me that they could definitely fix it. We discussed the pricing, and they told me I could have my car towed there and that the repair would likely take 2-3 hours since they would only need to flush the brake system. I also made it very ... read more
Business response:
Sorry you had this experience, Mildred. We can understand how frustrating it was to explain the situation in detail, arrange a tow based on what you were told, and then receive conflicting information after your vehicle arrived. What you described is not the kind of communication we want anyone to receive. We should have confirmed the repair more carefully before giving you that level of confidence, and we also should have handled the follow-up conversation with much more professionalism and ownership. Being given shifting ... read more
at first when I referred to them the initial call was awesome, my car was worked on by aamco but it would not start. so aamco referred me to stress free.. communication was awesome. then I was told the car was just out of gas.. awesome I got a ride out gas in car didn't start. I was then told I needed to have 8 gallons of gas in the car so it would prime the fuel pump. My reply was how am I supposed to do that when you guys have my car. Their reply was sorry we dont do that. that was on a Friday I had to work all day sat an... read more
Business response:
Sorry you had this experience, Dominic. We can understand why this felt frustrating and stressful, especially with the back and forth on the no-start issue, the gas requirement, and then later finding the relay was in the wrong position. We’re glad to hear your initial contact felt helpful, but it’s clear the rest of the process did not leave you feeling supported or confident in what was being recommended. We never want anyone to feel stuck without clear answers or feel like communication became more stressful instead of l... read more
I am very angry with this shop, Concord,. I was told Tuesday evening that it was fixed that they just wanted to test drive it again Wednesday morning. It wasn't test drive it Wednesday morning. I drove out of the parking lot and the trani slipped. It slipped 4-5 times in the time it took me to turn around and go back to Stress Free (what a joke). The guy behind the desk said they checked the trani fluid and it was full. Then he said that I should have my mechanic tow it to him. By ommission they lied to me. I was able to get... read more
Business response:
Hi Cynthia, this is Sergey, I checked you in and worked with you on Tuesday. Your 1997 Chevrolet Express was towed in without an appointment in the afternoon after another shop refused to assist you with a major overheating concern. We still accommodated the vehicle and inspected it right away so we could help as quickly as possible. During the inspection, we found a significant transmission fluid leak caused by an unsecured transmission line, along with several serious cooling system concerns: coolant overflow related to o... read more
Stress-Free Auto Care has a 4.6 star rating with 1,116 reviews.
Stress-Free Auto Care is closed now. It will open tomorrow at 8:00 a.m.