WCC Furniture & Mattress Center's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

WCC Furniture & Mattress Center

4.9

About this business

Location details

255 Ridge Road, Lafayette, LA, 70506, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon10:00 a.m. to 6:00 p.m.
Tue10:00 a.m. to 6:00 p.m.
Wed10:00 a.m. to 6:00 p.m.
Thu10:00 a.m. to 6:00 p.m.
Fri10:00 a.m. to 6:00 p.m.
Sat10:00 a.m. to 5:00 p.m.
SunClosed
4.95,071 reviews
Select a rating
Jessica Clark Simon's profile image
Jessica Clark Simon 
5 years ago

I HATE giving bad reviews, I bought a bed and dresser, picked it up, it was wrapped in brown card board and clear paper, get home to set up, wrong foot board & wrong dresser, I was given a dresser that was on clearance, called, they tried to make it right by delivering the right furniture for free which took a week, I get mistakes happen!! The right furniture was delivered today, the 2 front corners of the dresser were broke off, apparently whoever wrapped it KNEW because it was placed the first drawer! I do not understand W... read more

Business response:

You are absolutely right. This is unacceptable. I am trying to get to the bottom of it. We will definitely make it right. 

Diedra Prudhomme M Ed's profile image
Diedra Prudhomme M Ed 
5 years ago

Ordered and paid for a recliner in January and was told that it would be in 2-3 weeks and I’m still waiting. I understand there are delays but this should be communicated to customers at time of purchase. There should also be follow-up calls made concerning these delays instead of me having to keep calling to check and be told that it says it on the receipt. 

Business response:

Thanks for reaching out. Please give us a call and speak to the manager. 337-993-3303. He can research to make sure your are contacting the right store, access the situation and offer a solution. 

Jesse DeRouen's profile image
Jesse DeRouen 
5 years ago

Well I ordered a dresser and mirror for my daughter and a couple of other items for our home in January 2021. I went into the store to order some more items towards the end of January and check on my daughter’s dresser. I was told then that the dresser wouldn’t be in until March. So discounted the dresser some and now I call today March 1 to check on the status and now they are saying it won’t be until the end of April if that’s even the real time it will come in. I highly a disgruntled Dad now. The same dresser is at Rooms ... read more

Business response:

We are very sorry for the delays. Unfortunately we are in weird times right now. We are stocked up pretty good. Unfortunately the items you are waiting on are delayed by the manufacturer. We would be glad to work with you to pick out something else that is in stock. 

Dawn Roussel's profile image
Dawn Roussel 
5 years ago

This store is a fraud. they have no customer service. They promise a delivery date then can't fulfill that promise. Understand there was unexpected weather so I called just to see what an updated delivery date was and was told 14 weeks opposed to the 4 week delivery. Mind you I understand that TX got hit hard with inclimate weather but to move from 4 weeks to 14. That's unthinkable. received a call from Larry the "store manager" who seems to not care about his customers at all. who then advised that the furniture that I orde... read more

Business response:

Those who know us know that this post is 100% false. We tried to explain to the customer that the furniture was going to be in within the quoted 4-6 week time frame. She called and yelled at my hard working staff. I told her that I would not allow my people to be treated that way and will give her a refund. We are very fair and we refuse to do business with customers who treat us like this. She asked for her furniture and she would wait the week or so that is left on the time frame quoted but I declined and asked her to do b... read more

Kathleen Clark's profile image
Kathleen Clark 
recommend  Recommended
5 years ago

Kevin was a great salesman and explained the inventory as we shopped. The issue was picking up our items. I purchased Mocha color recliners to match existing sofa set. When my husband arrived home with the recliners, one of the recliners was pewter. Called the store and they said will have the manager call you back after researching, of course I really didn’t give much time for a return call. We loaded the incorrect order pulled and drove back to the store. I called telling them we were heading back to pick up the co... read more

Business response:

I am so sorry to hear this. I am sorry it happened to you. Its no excuse for loading the color wrong on your recliner. We were extremely busy on Saturday. (We had a record day) Plus we had 5 people out with the flu or quarantining. We strive to get it right the first time, but unfortunately we failed this time and we are very sorry. One of our managers was out with the flu and the other was covering other areas and was not able to call you back right away. Please accept our appology. 

Katrina Avery Credeur's profile image
Katrina Avery Credeur 
5 years ago

We ordered 2 new Recliners 3 months ago after our current WCC recliners fell apart and were still under warranty. One month ago, I was told it would be placed on the October 17th truck and should arrive by October 20th. I called 3 times in the last 2 days with no return call and finally got someone on the phone that told me that there is currently no estimated time of arrival on our chairs. 🤨 Update: I wish I could change the initial recommendation because we did get things worked out and I understand manufacturing issues ... read more

Business response:

After inquiring with the staff, when you called back, it had been less than 24 hours since we received the call. The person who is handling your claim was off. If you would have selected the exact same recliner, we would have had it for you, however your reselection, which was a courtesy that we extended to you, is delayed because of manufacturing issues happening across the country. Again, we are trying to help you as much as we can. We have lots of recliners in stock as of right now, if you would like to reselect. 

Kim Potier Thibodeaux's profile image
Kim Potier Thibodeaux 
recommend  Recommended
6 years ago

The service and the detailed explanation for questions we had. Brandon was very professional and knowledgeable. Went for one item and left with that one item plus. Great shopping experience. 

Business response:

Thank you! 

Elizabeth Hardy Primeaux's profile image
Elizabeth Hardy Primeaux 
recommend  Recommended
6 years ago

Very friendly and fast service. 

Business response:

Thank you!!! 

Donna Breaux Frederick's profile image
Donna Breaux Frederick 
recommend  Recommended
6 years ago

This store and staff are wonderful!! Great experience. Friendly and accommodating. 

Business response:

Thank you! 

Frequently asked questions about WCC Furniture & Mattress Center

How is WCC Furniture & Mattress Center rated?

WCC Furniture & Mattress Center has a 4.9 star rating with 5,071 reviews. 

When is WCC Furniture & Mattress Center open?

WCC Furniture & Mattress Center is open now. It will close at 5:00 p.m.