Coastal Moving Services's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Coastal Moving Services

4.2

About this business

Location details

5455 N Federal Hwy O, Boca Raton, FL, 33487, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Tue9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Wed9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Thu9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Fri9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Sat10:00 a.m. to 3:00 p.m.
SunClosed
4.23,319 reviews
Select a rating
Orlando S's profile image
Orlando S 
2 months ago

DO NOT USE THIS COMPANY!!!I booked Coastal Moving to move a 1 bedroom/1 bath apartment on the 3rd floor and an additional stop from my storage unit, which is 0.3 miles away from the apartment. I explained to them that is unit is on the 3rd floor and sent a detailed list of everything I had in the apartment. I told them beforehand that I wasn't 100% sure of everything in the storage unit but if it didn't come within the cost quoted then I would leave some stuff and come back and get those items.The issues: Coastal is a broker... read more

Business response:

We're sorry to hear your move did not meet your expectations and understand how frustrating unexpected changes during a relocation can be.The estimate provided at booking was based on the information available at that time. As with all interstate moves, the assigned carrier completed an onsite assessment prior to loading and provided a revised estimate reflecting the actual inventory, space required, and any applicable onsite services or accessorial charges before the move proceeded.We appreciate your feedback regarding comm... read more

Jorgen A's profile image
Jorgen A 
2 months ago

The U.S. withdrawal from Afghanistan was handled better than this company handled my move from Maryland to California. Multiple price changes after providing full inventory list with pictures, poor communication and not answering their phones. It was obvious they did not handle my things with care as several boxes essentially exploded, glasses/mugs were broken, statues broken, they broke my desk, lost screws to the bed frame and a silver coin is missing. Extremely unorganized, and unprofessional. For the amount of money paid... read more

Business response:

We are sorry to hear that your relocation did not meet your expectations. As outlined in the signed Moving Estimate, pricing is based on the actual space and services required following the carrier's onsite assessment. We also take reports of damaged or missing items seriously, and the claims process is handled directly through the assigned motor carrier in accordance with the valuation coverage selected at booking. As a licensed household goods broker, Coastal Moving Services coordinated your relocation in accordance with t... read more

Regina S's profile image
Regina S 
2 months ago

DO NOT USE THIS COMPANY. They are not really movers or even brokers. They are complete scammers. They quoted me $5K for the move. Then after loading my stuff, changed the price to $12K and demanded I pay thousands of dollars right then. They are liars and extortionists. They sent a driver in a rented van to unload my stuff, no crew. It took hours, and my family had to help. The movers they "contracted" with do not exist. They are just guys off the street. Furniture and precious items were broken. This "company" should not be... read more

Business response:

We are sorry to hear that you were dissatisfied with your relocation experience. Our records reflect that any pricing adjustments were based on the carrier's required onsite assessment of the actual shipment and were presented prior to proceeding. As a licensed household goods broker, Coastal Moving Services coordinates transportation with licensed motor carriers in accordance with the signed agreement. We also take reports of damaged items seriously, and claims are handled directly through the servicing carrier in accordanc... read more

Justin F's profile image
Justin F 
2 months ago

If I could give zero starts I would. So many hidden fees and lack of communication. The quote is just a quote and not anything close to what it actually will cost you. The people that you talk to don't know actually when a truck will be available. They are just there to make the sale. Please read the fine print. If you are moving from one state to another don't plan on getting your stuff in less than a week no matter the distance across a state line. Mine was 100 miles and it took 8 days to get mine. Also they don't tell abo... read more

Business response:

We are sorry to hear that your relocation did not meet your expectations. We understand that moving can be stressful, particularly when unexpected circumstances arise.Our records reflect that your move was performed in accordance with the signed Moving Estimate, which explains that pricing is based on the actual space and services required at pickup, and that interstate delivery timeframes are estimates based on mileage and routing. It also outlines potential accessorial charges, such as long carries and stair fees, when app... read more

Nell C's profile image
Nell C 
3 months ago

If I could give them -0 I would !!! BEWARE??????Its a scam they use a 3 rd party and everyone gets paid. They lock you in tell you you will strictly be working with them LIES !! I had and out of town move and they used Cross Country long distance Movers each time they showed up at my house I was paying and this was 3 times . They changed the time on you the date you tell them you have to move !! Pay in cash or money order no credit card !! They stole some of my things broke some things didnt bring my foot board they lost it ... read more

Business response:

We are sorry to hear that your relocation did not meet your expectations and regret that you were left feeling this way.Coastal Moving Services is a licensed household goods broker, and our role in coordinating your relocation is clearly disclosed throughout the booking process and within the signed Moving Estimate. The assigned motor carrier is identified prior to pickup and is responsible for the physical pickup, transportation, and delivery of the shipment.We also take allegations regarding missing or damaged items seriou... read more

Lesley D's profile image
Lesley D 
3 months ago

Very misleading information with salesman, we were quoted a # and then gave a list of items. Movers showed up and wanted to charge us $2200 more to pick up items listed. They said the items we had on list were not stack able, and was going to be charged more.. we read contract and nowhere did is say what we were told. When we call the company to get info, everyone is so rude. Very expensive company and will not suggest going with them. Our items are in limbo for some reason and not sure why. We moved one state away not acros... read more

Business response:

We are sorry to hear that your relocation did not meet your expectations. We understand that unexpected changes during a move can be frustrating.Our records reflect that the revised estimate was based on the actual space required for the shipment following the carrier's onsite assessment, as opposed to the estimated space reservation prepared from the inventory provided prior to pickup. Additionally, as outlined within the signed Moving Estimate, long-distance shipments may be routed through the carrier's terminal or warehou... read more

Shannon R's profile image
Shannon R 
3 months ago

If I could do negative starts I would. This company had lied to me and told me my son's payment for the delivery of his furniture did not go through. I asked how much it was, they told me the amount and I transferred it. The next day I got a notice from my son's bank it had gone through. And it was supposed to be less than they told me to pay. I immediately called Coastal Movers to tell them, and get a refund, but they basically told me "too bad". I hope this helps others from using this terrible company. 

Business response:

Were very sorry to hear about your frustration and understand how upsetting a payment issue like this would be.To clarify, payments made at delivery are paid directly to the carrier, not Coastal Moving Services. If there was an overpayment or duplicate payment made to the carrier, that would need to be reviewed and refunded directly by the carrier who collected the funds.That said, we do take these concerns seriously and would be happy to review the payment documentation and carrier details again to help direct you to the ap... read more

shawna d's profile image
shawna d 
3 months ago

Quoted me and then changed documentation of total cost after I signed which I'm very sure is not legal. Was not transparent about cost and lied about payment and delievery process and now refuses to reach out to me for resolution. 

Business response:

We are sorry to hear that you remain dissatisfied with your relocation experience. We understand that moving can be stressful, particularly when expectations differ from the services ultimately required.Our records reflect that all pricing adjustments were presented prior to loading, reviewed with you, and documented through revised paperwork before any transportation services began. We respectfully disagree with the characterization that documentation was altered after execution or that the process lacked transparency.We al... read more

Steven H's profile image
Steven H 
3 months ago

Spent over $10000 to move from ********** to **************. Although we had a little over $1000 in lost and damaged items, we were only allowed to claim $300. It has been over 6-months trying to collect the $300 with no success. They do not answer their phone, and they do not return messages Terrible experience 

Business response:

We are truly sorry to hear about your experience and understand how frustrating it must be to continue waiting for the resolution of your claim.Our records reflect that the carrier has already approved your claim in the amount of $300. Unfortunately, because Coastal Moving Services did not physically handle, transport, or unload your belongings, we are not the party responsible for issuing claim payments. Claims for loss or damage are processed and paid directly by the carrier and/or its claims administrator.We have followed... read more

Frequently asked questions about Coastal Moving Services

How is Coastal Moving Services rated?

Coastal Moving Services has a 4.2 star rating with 3,319 reviews. 

When is Coastal Moving Services open?

Coastal Moving Services is closed now. It will open at 9:00 a.m.