Extended Stay America - Rochester - Henrietta's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Extended Stay America - Rochester - Henrietta

3.1
  • Hotels
  • Rochester, NY

About this business

HospitalityHotels

Location details

700 Commons Way, Rochester, NY, 14623, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon12:00 a.m. to Midnight
Tue12:00 a.m. to Midnight
Wed12:00 a.m. to Midnight
Thu12:00 a.m. to Midnight
Fri12:00 a.m. to Midnight
Sat12:00 a.m. to Midnight
Sun12:00 a.m. to Midnight
3.12,176 reviews
Select a rating
Christine's profile image
Christine 
6 months ago

The hotel is pretty shabby. There were no real glasses in the room, no ice, I had to wait 25 minutes for coffee to brew in the morning. Breakfast is a Nutragrain bar or small packaged muffin and there is no non-sweetened creamer for the coffee. Broken furniture in the room, sticky floor, no real hot water, rusty fridge door, and the elevator floor was dirty, no shampoo available, so although I wasn't expecting anything fancy, I was not expecting bare bones amenities. The fridge was clean inside and the bathroom was clean eno... read more

Business response:

Dear Christine, Thank you for sharing your experience and for recognizing the efforts of our staff. We sincerely apologize that many aspects of your stay did not meet expectations, from amenities to room conditions. Your feedback has been shared with our housekeeping and maintenance teams to ensure improvements and a more comfortable, well-prepared environment for future guests. We truly value your comments, as they help us enhance our services. We hope you will consider giving us another opportunity to provide a more pleasa... read more

Virginia's profile image
Virginia 
6 months ago

If you are looking for somewhere cheap to stay this place is fine, however you get what you pay for (property was worn down, mattress was not the quality you get in something like a Hyatt or Holiday Inn). The room was clean. No toiletries other than a small bar soap and you could ask for "bar shampoo" at the desk. Safe area but outer doors are not locked at night. 

Business response:

Dear Virginia, Thank you for sharing your feedback. We appreciate your positive remarks about the cleanliness of your room and the safety of the area. We apologize for any inconvenience caused by the condition of the property and the limited amenities provided. Your comments have been shared with our team to help guide future improvements and enhance the guest experience. We hope you will consider staying with us again, so we have the opportunity to provide a more comfortable and enjoyable visit that better reflects the qual... read more

John's profile image
John 
6 months ago

The room was clean but in serious need of upgrade. The door deadbolt didnt work because it looks like the door had been kicked open. The fridge door was rusty. Inside was clean, though. It was quiet and convenient location 

Business response:

Dear John, Thank you for taking the time to share your experience. We are glad to hear that you found the room clean, quiet, and conveniently located. However, we sincerely apologize for the maintenance issues you encountered, including the door and refrigerator concerns. Your feedback is essential in helping us prioritize improvements and ensure a safer, more comfortable environment for our guests. We hope you’ll consider returning, allowing us to provide a more refreshed and enjoyable stay in the future. Sincerely, Hotel M... read more

Tanmeng's profile image
Tanmeng 
7 months ago

Great staff but the condition of this hotel was terrible. The window didn’t close, the wardrobe was broken the kitchen was very old… and the floors were sticky. Beds are comfortable and the shower was fine. I feel bad for the staff who were lovely and tried their best to keep up. I don’t understand the underinvestment in this property because it wasn’t super cheap and it was fully booked when I stayed. The electrical room on the 2 nd floor had a mechanical noise/ buzz the whole 3 days I stayed. I borrowed cookware. The dishe... read more

Business response:

Dear Tanmeng, Thank you for sharing your detailed feedback. We are glad to hear you found our staff welcoming and the beds comfortable, but we sincerely apologize for the maintenance issues and overall condition of the accommodations that affected your stay. Your observations regarding the facilities, cookware, and noise have been shared with our management team to guide necessary improvements. While some aspects may take time to address fully, we are committed to enhancing the guest experience. We hope you will consider rev... read more

Erika N's profile image
Erika N 
7 months ago

The room and furniture were broken (peeling formica counter, broken drawer in dresser) and the breakfast consisted of cold coffee, no sweetener, a few muffins and cereal bars 

Business response:

Dear Erika, Thank you for taking the time to share your feedback. We truly appreciate your comments and are sorry to learn that certain aspects of your stay did not meet expectations. Please accept our apologies for the maintenance and refreshment issues you encountered. Your observations have been shared with our team to ensure improvements are made. We value your input and hope you will consider staying with us again for a more enjoyable experience. Sincerely, Hotel Management 

Javon's profile image
Javon 
7 months ago
Tariq's profile image
Tariq 
7 months ago

Old, not clean and rusty 

Business response:

Dear Tariq, Thank you for taking the time to share your experience. We sincerely apologize for the condition of the room and any discomfort it caused during your stay. This is not the standard of cleanliness and upkeep we aim to provide, and your feedback has been shared with our team to help address maintenance and housekeeping improvements. While certain limitations exist with older properties, we are committed to enhancing the overall guest experience and ensuring a more comfortable and welcoming environment. We hope you ... read more

Angel's profile image
Angel 
7 months ago
Kenneth's profile image
Kenneth 
7 months ago

Do not stay there Your hotel is a dirty and disgusting experience. We left it was so bad mold in the bathroom floor was sticky. Overall it's need to be closed and cleaned but that my not even help. 

Business response:

Dear Kenneth, We sincerely apologize for the condition of your room and the discomfort you experienced during your stay. We take cleanliness very seriously, and it is clear we fell short of our standards. Your feedback regarding the bathroom mold has been shared with our team so we can address it promptly. While we cannot undo your experience, please know we are committed to improving our services and facilities to prevent similar issues in the future. We genuinely regret the inconvenience this caused and hope you consider g... read more

Frequently asked questions about Extended Stay America - Rochester - Henrietta

How is Extended Stay America - Rochester - Henrietta rated?

Extended Stay America - Rochester - Henrietta has a 3.1 star rating with 2,176 reviews. 

When is Extended Stay America - Rochester - Henrietta open?

Extended Stay America - Rochester - Henrietta is open now. It will close tomorrow at 12:00 a.m.