Glip by RingCentral's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Glip by RingCentral

3.1

About this business

3.16,232 reviews
Select a rating
Amber Lee's profile image
Amber Lee 
2 years ago

Now what are you going to do ring central? It's all coming out in the open that you lock businesses into contracts promising sms capability and functional service through mobile data. But you fail to provide what you advertise. Ring central is TERRIBLE. Terrible service, even worse customer service. Dropped calls, poor quality. WE HAVE BEEN WITH THE COMPANY FOR THREE MONTHS AND STILL CANNOT TEXT OUR CUSTOMERS. we create case number after case number and no one cares. Don't get ring central!!! 

Business response:

Hi Amber, please email us at review@ringcentral.com with your latest case number and account information, and we'll take a look into what is happening. Thank you! 

T A's profile image
T A 
2 years ago

The onboarding process was great! The app and customer service since then has been atrocious (1 hr+ waits). The app literally told me it couldn't find the link to go from it's own dashboard to it's dialer. Oh, and they disabled texting for most of my lines without telling me (wasn't the new mandatory requirements because some of my lines were fine). I didn't find out until I started getting customer complaints. 

Business response:

Please reach out via email at review@ringcentral.com with your account information and any case numbers you have that we can check on for you. Thanks! 

Richard mcintyre's profile image
Richard mcintyre 
2 years ago

Terrible company. Be ready to spend your time on hold 

Business response:

Hi Richard, do you have a case we can help you with? Feel free to email us at review@ringcentral.com with any questions you have, and we'll get you connected. Thanks. 

Eireen Mcintyre's profile image
Eireen Mcintyre 
2 years ago

Be prepared to wait on hold for days at a time. Any issues. Terrible customer service. I have doesn't work sometimes. 

Business response:

Hi Eireen, if you have any specific questions we can help you with, please reach out to review@ringcentral.com and we'll help however we can. Thanks! 

Lance Soucie's profile image
Lance Soucie 
2 years ago

Good grief... why is there no option to disable 'auto answering' when connected to bluetooth??? Tired of calls being answered while I'm in the middle of something. Edit: this is with the mobile app on android. It can't be an android setting that I'm aware of - no other calls do this, just those coming in from within the ring central app. And within your app there is no option to change or disable this. 

Business response:

Hey Lance, you can turn off auto-answering for the desktop app: https://support.ringcentral.com/article-v2/Enabling-Auto-answer-in-the-RingCentral-app.html?brand=RingCentral&product=MVP&language=en_US. If this is something happening with your mobile app, it is an Android setting that will need to be disabled. 

Random Guy's profile image
Random Guy 
2 years ago

Tracking app, tracks every app you use and everywhere you go. As soon as I discovered the app does this, I wrote this review and am now uninstalling the app. Update: Developer responded. Didn't deny they are a tracking app, just that "We take your privacy ...". Yes, yes they do take your privacy. Stay away from this app. 

Business response:

We take your privacy very seriously. You can learn more about our privacy policies here: https://www.ringcentral.com/legal/last-update-january-1-2023/privacy-notice.html If you have questions, please don't hesitate to reach out to the Review Team - Review@RingCentral.com 

Rezzo 7's profile image
Rezzo 7 
2 years ago

SHADY PRICE TACTICS. You have to grill the representatives very hard to get them to admit the plans have pathetic SMS/Text limits that and then CHARGE YOU PER TEXT. THOSE TEXT LIMITS: - 25 per month ESSENTIAL PLAN - 100 per month STANDARD PLAN - 200 per month PREMIUM PLAN This is not mentioned ANYWHERE in the pricing chart that has tons of details yet manages to forgo mentioning this. So your CC jist starts getting charged. This should be illegal not to tell you ahead of time. 

Business response:

Recently, mobile carriers made significant changes to the SMS/MMS text messaging regulations as granted by the FCC. To address the impacts, customers with a paid plan have an SMS/MMS monthly allowance. Learn more, including price breakdowns, here: https://ringcentr.al/3ki9Jo8 

Kyle Zofinski's profile image
Kyle Zofinski 
2 years ago

I almost never get notifications of new messages on the app. Notifications overall are spotty. All my settings are adjusted and still doesn't work 

Business response:

Hi Kyle, please make sure you're on the latest version of the app. If you're still experiencing this issue, please report it in app when you experience it. To do so, go to your profile picture - Feedback - Report issue. Thanks! 

Dan Ramon's profile image
Dan Ramon 
2 years ago

Calls keep disconnecting or not connecting on a daily basis 

Business response:

Hi Dan, check out some common troubleshooting tips on how to resolve dropped calls: https://support.ringcentral.com/article-v2/how-resolve-dropped-calls.html?brand=RC_US&product=RingCentral_MVP&language=en_US. 

Frequently asked questions about Glip by RingCentral

How is Glip by RingCentral rated?

Glip by RingCentral has a 3.1 star rating with 6,232 reviews. 

When is Glip by RingCentral open?

Glip by RingCentral is closed now. It will open tomorrow at 9:00 a.m.