This profile has been claimed by the business owner or representative.
1550 Digital Dr, Lehi, UT, 84043, United States
Get directions| Weekday | Schedule | Status |
|---|---|---|
| Mon | 8:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Tue | 8:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Wed | 8:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Thu | 8:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Fri | 8:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Sat | Closed | |
| Sun | Closed |
This has been the worst investment I have ever made We were told by the salesman that Lumio would own and service the equipt and would service and repair as needed I took almost 3 months to get it all installed because the initial measurement was wrong. When the panels were installed and checked, I was assured it was up and running I was told That FPL would charge a delivery charge every month, but the electrical credit would take care of that I was informed that my payments would be $154 a month for the first year. The syst... read more
Business response:
Hi *****, thanks for reaching out. Our team is looking into this further. Please reach out with any further questions in the meantime.
Worst customer service of any company Ive ever dealt with. When solar panels were installed, they left out a component which failed the inspection. I needed to come back and reinstalled the component to pass the inspection, which took an extra two months I begin, paying for electricity through Duke and the solar panels so I asked for a reimbursement for two months, Ive been waiting six months and reimbursements have been approved but still no money every time I call Im told something new the first time I was told 30 to 60 da... read more
Business response:
Hi ********, please reach out to *************************************** and we would be happy to assist.
Got are solar panels back in July. Very nice guy did are contract and helped us get set up. He told us we would have the $200 bill to Goodleap a month and are electric bill shouldn't be anymore than $30 a month. We had a $150 bill and I was like ok , but they have continued to go up. This bill I just got was $453. I called Hilco and they said of course its right> So I'm paying $653 this month. Really they are useless if my bill is just as high as it was without them. Very disappointed because I thought it was going to help u... read more
Business response:
Hi *******, thanks for reaching out. Please reach out to *************************************** regarding your concerns and they can perform a production audit of your system and make sure it is producing as expected per the kWh agreed to on your contract.
Lumio is the worst and has the worst customer service. Installed in July 2023 the finance company paid them in August I believe. As of 2/5/24 I'm still not operational. No communication. Has a notary contact me in December to redo the permit for company name change, I do it after calling to make sure its legit. January comes and I get another notary calling saying I need to sign the permit paper, i asked Lumio like 3 times and no one said anything finally got on the phone and they said yes do it, contacted the notary and the... read more
Business response:
Hi *******, thanks for reaching out. Our team has reached out to provide an update. The project is still stalled due to waiting for you to complete your signature on necessary paperwork. Additionally, we have submitted your reimbursement to our accounting team. Please reach out with any further questions.
Some kid named ***** was at my house after dark last night and he was more interested in hearing about my daughter who is close to his age then selling me anything...left 0 material or even a business card....kinda creepy...wtf
Business response:
Hi ******, thanks for reaching out. This kind of behavior is unacceptable at Lumio and we will be looking into this. If you have any additional details that would help us investigate, please email ****************************************
Lumio has been a headache since day one. We entertained solar energy for two reasons. Reduce our carbon footprint and have a consistent bill cycle based on our energy consumption. There were 5 visitors to the home between door to door representative to sales to inspectors to installation. The sales person gave misinformation. I am currently paying double what I was originally told I would be paying. Installation said it would take three days to install. It took three weeks. There was trash left on our property each visit and... read more
Business response:
Hi ********, thanks for reaching out. Our team would like to look into this to assist you but are unable to locate your account in our system with the information provided here. Please email *************************************** with the name and address on your solar project and we'll be in touch.
Terrible company overall. They installed solar panels on my home but failed to get it inspected for almost eight months. During that time, before inspection and activation, they were supposed to pay my monthly payment until they had it inspected and up and generating electricity. They paid me for two months and then stopped paying. They still owe me for six months of payments and have not been cooperative when I called to ask about it. I believe that is a breach of contract. The design of the system is inadequate to supply e... read more
Business response:
Hi ******, thanks for reaching out. Our team has looked into this and found that we have paid you for seven months of solar payments. Additionally, a production audit was done of your system last year and found that it is producing at 121% of the expected production per your contract. Please let us know if you have any further questions.
DO NOT WORK WITH LUMIO SOLAR. Im giving them two stars instead of one because my solar does appear to be working. (We will see how well they do when summer comes back around though) The salespeople are liars and customer service is pleasant but unhelpful. It took four months to get our panels to pass inspection and be turned on. Lumio gave us two gift cards to offset the payments we were making on panels that werent operational, supposedly in the amount of $500 and $318. Neither card was actually loaded with money! They also... read more
Business response:
Hi ******, thanks for reaching out. Our team is working on getting your reimbursement sent as soon as we can and appreciate your patience. Please reach out to *************************************** with any questions in the meantime.
I had a new roof and solar panels installed upon my home last summer, and Lumio has failed on numerous fronts, the largest and most egregious of which was to fail to ensure that their subcontractors were properly paid. At current, I have a lien placed upon my home by the material supplier for the project, and I've attempted multiple times to reach out to Lumio to rectify the situation. The lien persists. This is inexcusable, and am currently seeking legal representation in this matter.
Business response:
Hi ****, thanks for reaching out. Our team is looking into this and will be in touch with an update.
Lumio has a 3.3 star rating with 1,438 reviews.
Lumio is open now. It will close at 6:00 p.m.