This profile has been claimed by the business owner or representative.
1550 Digital Dr, Lehi, UT, 84043, United States
Get directions| Weekday | Schedule | Status |
|---|---|---|
| Mon | 8:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Tue | 8:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Wed | 8:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Thu | 8:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Fri | 8:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Sat | Closed | |
| Sun | Closed |
Watch out for sales trick they never told me about ***** meter chg from duke was free up to my order, never got consumption meter which was fee up to my order after Jan 1st 2023. Called all different people after run around know one knows who is on 1st base then sad need 300$ for meter and would install in 1 to 2 weeks now its going to 4th week not done called 3 different numbers no one has answer also wanted to have lawyer read over contract. Was going to cancel order. Call then sad I wanted to stop order she sad I only had... read more
Business response:
Hi ******, please contact us at *************************************** and we would be happy to assist.
We started our solar project on 9/2022 and it still has yet to be finished. Inspections after inspections have failed due to inaccurate plans that were sent to the city by Lumio. Never would I have thought that this project would last us 15+ months. Now were left with 30 solar panels on our roof that DO NOT work, and are constantly chasing Lumio with no response. Please do not invest your time or money to this company.
Business response:
Hi ***, we'd like to look into this further to address and resolve your concerns but are unable to locate your account in our system with the details provided. Please email *************************************** with the name and address on your solar project and we'll be in touch shortly.
This company has serious internal communication issues between teams and will waste your time. I signed a contract in March of 2023 and am still waiting for them to complete city inspections and close out the agreement with my utility. After months of delays they finally completed the installation in October 2023. Since then they've failed to coordinate an inspection on four separate occasions. The first three times they scheduled an inspection they never even showed up or bothered to call. I later learn that the inspections... read more
Business response:
Hi ********, we're sorry to hear of your experience. Our team is working on getting this resolved and rescheduled so we can get your system turned on quickly. Please reach out with any questions in the meantime.
Be aware people, do not sign any contract with Lumio!!!!!!! We signed our contract on June 6, 2023 and today, January 22, **** our system is still inoperable. They keep on bouncing your account to different manager, that way when you call to inquire any status, nobody can take responsibility for the account because it was passed on to someone else.Our panels were installed on September 8, 2023. The *** panel was finally installed on January 8, **** after numerous calls and email to CEO ******************************* BUT it ... read more
Business response:
Hi ********, thanks for reaching out. Our team is working to get your project across the finish line so you can benefit from the abundant energy of the sun. Please reach out to *************************************** with any questions in the meantime.
Subject: Disappointing Experience with Lumio Solar I am writing to express my disappointment with the service I have received since the installation of your solar panels. Initially impressed with the responsive Lumio representative, my experience took a downturn when issues arose post-installation.The solar panels, operational since June 2023, have led to consistently high electricity bills. Attempts to contact the representative proved futile, and the customer service team provided conflicting explanations. Moreover, sugges... read more
Business response:
Hi ********, our team has performed a production audit of your system and show that it is producing as expected per your signed contract. We have also performed a consumption audit and have offered additional panels at a reduced cost to meet your increased energy usage. At this point, Lumio has fulfilled our contractual obligations and offered a resolution to better help. If you would like to purchase additional panels, please let us know.
NEVER EVER BUY FROM THIS COMPANY. They will lie to you. They will never ever give you the switching rebate. The truth is that the amount that you pay for solar will never equate to what you will save. DON'T MAKE THE MISTAKE OF GETTING SOLAR PANELS. It will cost you more. STAY AWAY FROM LUMIO. They don't care about you once you buy. I would give 0 stars if possible
Business response:
Hi *******, our team has contacted you regarding your review to resolve your concerns. Please reach out with any other questions.
They never contacted the power company to provide them with the agreement meanwhile i am sitting waiting for the bill to go down and never happen so i decided to call and there i was told they never have the agreement and i proceed to send over to them. I called lumio to report the non connection and non reporting of the panels is been a month and nobody has show. Called the sales guy who say he will have his Liaison to call me and again here im waiting a month. But i must say the installation was within two weeks as promise... read more
Business response:
Hi *********, thanks for reaching out. Our team has contacted you regarding your concern. The meter issue you were experiencing was taken care of and we apologize for not communicating that to you. Please reach out to your financier with any further questions regarding your system and payments.
Signed contract in May after initial contact in April. **** contacted ***** about timeframe who reported wait was for final design I should be contacted by ************** Contacted ***** again 6/14; he replied he would call the power company. Contacted Miles on 7/24 still waiting on contract from ************** ***** reported that net meter and install date should be confirmed by end of the week. Panel install scheduled 8/14 but crew didn't show. After 4 hours the crew lead called to reschedule the crew to come out on Tuesda... read more
Business response:
Hi *******, thanks for reaching out and providing this feedback as it helps us improve. We have passed it along to the appropriate leadership. Please don't hesitate to reach out to *************************************** with any further questions.
Do not buy a solar system from Lumio! The customer service of this company is horrible and ineffective. For the past two months I have tried repeatedly to schedule a service-call but have had no success. The main problem ** having is loss of the Gateway signal, which is required to adequately monitor the systems function. The solution is to have the solar system connected to our wifi. as per their representatives. A simple task one would think professionals would be able to accomplish in a matter of minutes, but for some rea... read more
Business response:
Hi ******* our team has been in contact with you regarding your concerns. You'll need to contact Enphase directly to connect it to your wifi, however, our monitoring team says your gateway is reporting correctly. Please let us know if you have any further questions.
Lumio has a 3.3 star rating with 1,438 reviews.
Lumio is open now. It will close at 6:00 p.m.