This profile has been claimed by the business owner or representative.
1550 Digital Dr, Lehi, UT, 84043, United States
Get directions| Weekday | Schedule | Status |
|---|---|---|
| Mon | 8:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Tue | 8:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Wed | 8:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Thu | 8:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Fri | 8:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
| Sat | Closed | |
| Sun | Closed |
Signed the contract. Loan was funded to Lumio, but they have not finished the job, still have not connected the panels to the electrical meter. Panels were installed June 5, 2023, as of Dec. 8 2023 we have had to pay Lumio bill and electric bill BOTH. Lumio has stopped all communication. I am being ripped off for an exorbitant amount of money.
Business response:
Hi ******, our team has attempted to reach you regarding your review and has left you a voicemail. Please give us a callback with any further questions or concerns.
I bought the Solar System for our home in ******** ******** in March of 2023 the first 2 months were in consistent in readings an. Insufficient in the power generated by the panels.June 8th for No Apparent reason,the system shuts down.i don't know this because operations of the house are normal. I see the bill command at the end of the following month and of course. The bill was as if I didn't have any panels at all.so I called Customer service.they were to send out repair personnel.eight days later,no reply from repair pers... read more
Business response:
Hi *****, our team has performed a production audit of your system and show that it has produced 104% of the expect production per your contract. Your system was down for some time during the summer, but has been working well since then. Please reach out to our team with any further questions.
Installers were extremely unprofessional and under the influence of drugs during the install. I called the company to voice my concerns and request an inspection of the work performed by the impaired installers. The company did nothing to ensure the install was correct or to remedy the situation with their customer. The sales person that comes inside your house is a liar and can not be trusted. Do not use this business when other businesses are out that offering better quality.
Business response:
Hi *****, we're very sorry to hear this and appreciate you bringing this to our attention. The install crew was a third-party crew and we have passed this along to the install manager. We have a service visit scheduled for December 23rd. Please let us know if you have any questions in the meantime.
Very aggressive sales pitch as agents are coming around at 6:45 on a Sunday walking door to door in the dark. Have some morals and conduct business with integrity.
Business response:
Hi ******, thanks for bringing this to our attention. We'd like to look into this further and investigating on our end but don't have enough information here to identify these individuals. If you have any additional details that might help us, please reach out to ****************************************
If I could undo our contract with them I would. Their installers are the worst at responding. Our roof was damaged in March and because of them it has yet to be repaired. It has taken jumping through hoops and phone calls after phone calls to get someone to understand what was needed from them to get the *** check to them. They have it but yet cannot give a time to get out here to remove the solar panels so the roofers can repair the roof. I will not ever recommend this company again.
Business response:
Hi *****, our team has completed the removal. Please reach out when roof work is complete and we'll get you scheduled to reinstall the panels.
Company ignores no solicitation sign and multiple verbal requests to go away. Multiple knocks on my door for courtesy of letting you know we will be working in your area ie we use this as an excuse to contact you regardless of your no solicitation sign. Then they ask if I want solar to lower my bills. Plus they knocked on my door with shave and a haircut knock from *****************, are you serious? Lumino = clown shoes.
Business response:
Hello there, please provide your address to ********************************** so we can add you to our do not knock list. We'd also like to look into this further to address with the appropriate representative. If you have any additional details that would help us identify them, please include in the email.
Solar panels have not worked in over a year they promise to send someone out and never show!!! Avoid this company is a scam
Business response:
Hi *******, our team would like to look into this further to help resolve. Unfortunately we are unable to locate your account in our system with the information provided. Please email *************************************** with the name, phone number, and address on your account and we'll be in touch.
I have panels that were incorrectly installed 2 years ago by ****, who was bought by Lumio. Lumio therefore assumes the responsibility for the lifetime warranty on these panels. The first year or so i had the panels, they worked as advertised. This fall, I noticed that they weren't generating surplus electricity as expected once I turned off the *** I called, and they discovered that the panels had never been property "commissioned" and they sent out a tech to do so. Tech discovered that they system had not only been "commis... read more
Business response:
Hi ****, our team has been working with you to resolve these concerns. Please continue working with them until this is fully resolved.
it took about a year to get our solar online from Lumio, Call after Call, after call. Horrible customer service. only thing they try to do is STALL. they put the panels in the wrong place. it was put on a pad mount. I told the person putting in the holes for the structure that it was in the wrong place, and he said it's too late now!!! so that's my fault?? No communication whatsoever. I was told that this Solar would take care of my electric bill and i would accumulate credits from the Sumer time to help assist the winter bi... read more
Business response:
Hi ***, thanks for reaching out. Our team has been in communication with you regarding your concerns and have requested the last 12 months of utility bills to perform a consumption audit. Please continue working with our team until this is resolved.
Lumio has a 3.3 star rating with 1,438 reviews.
Lumio is closed now. It will open tomorrow at 8:00 a.m.