Lumio's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Lumio

3.3

About this business

Location details

1550 Digital Dr, Lehi, UT, 84043, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Tue8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Wed8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Thu8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Fri8:00 a.m. to 6:00 p.m.
SatClosed
SunClosed
3.31,438 reviews
Select a rating
Bill S's profile image
Bill S 
2 years ago

Bunch of liars, do not use them. Plenty of reliable solar companies out there. Don't trust lumio solar, told us they are near bankruptcy, 

Brad B's profile image
Brad B 
2 years ago

Don't do business with this company. I am 48 years old and have owned three companies myself. This has got to be the worst managed company I have ever ran into. Great sales team and quick to take your money. Good luck after that. My project is over a year old now and it is still not complete. Companies like this are giving the whole Solar industry a bad name. I beg you to shop elsewhere... unless you like being ripped off and then not communicated with.Well after a year and half of waiting, and 4 months of complaining and th... read more

Business response:

Hi ****, our team has been in contact with you regarding your review. We are waiting for permit approval for the change in size tank that you have requested. Additionally, there is significant shade around your property affecting your system's production. We would be happy to perform a production audit of your system so you can have more visibility into this if you would like. 

Josh S's profile image
Josh S 
2 years ago

We are a subcontractor with Lumio. This company has refused to pay us and is now over 60 days past due owing us $109,000. Multiple calls, text, and emails get ignored for weeks, and when they do answer, theyre full of excuses and lies telling us we will get paid within the week. Within the week turns into next week which turns into we are unsure when payment will be issued.. Steer clear of this horrible company with a company culture of deceit and theft. 

Cindy B's profile image
Cindy B 
2 years ago

Lumio put in a solar system and collected money for a new roof. They did not Blue Star roofing for the roof and now I have received a lien in a court case that will be filed in court. This system is not producing enough energy. I had them put on extra panels to begin with, even though they said it was not needed and we had countless problems with the installation, including cutting piping to our pool causing the pool to empty several inches before we realize the *** had been cut on purpose. The enphase app to show us our ene... read more

Business response:

Hi *****, the roofing company was paid two days ago. We have followed up with you via phone and helped you access Enphase for your current property. Please don't hesitate to reach out with any further questions. 

Jeremy H's profile image
Jeremy H 
2 years ago

I know a company that was sub contracted thru Lumio to do leak repairs as well as drywall repairs and siding repairs for the last 5 months. They where put on 30 day terms and as soon as the payment for the work they had completed came due they didnt pay on time for the first payment due. Then never paid again. They owe somewhere near the 110k range at this point. They say they are going thru some management restructuring but they dont answer calls or texts or emails at all. They are just ghosting the subcontractor. Do not ev... read more

Business response:

Hi ******, we'd like to look into this further to resolve but don't have enough details here to determine the company you are referring to. Please email ********************************** with more details so we can work with our accounting team to get this resolved. 

Kristopher G's profile image
Kristopher G 
2 years ago

Beware, salesman will make promises the company won't honor. I was told they'd reimburse electric bills until solar is producing. Was told we wouldn't make a payment for 6 months. Was told they would handle getting us set up with a buyback program. The company did not deliver on any of that. I keep getting passed around from person to person. I'm currently talking to lawyers and this seems to be common. 

Business response:

Hi **********, thanks for bringing this to our attention. The $1,000 promotion you received in October was to cover the 6 months of loan payments. We have provided information to you for enrolling in a buyback program, as that is not something Lumio can do per your utility company, it has to be done by the account holder. Please don't hesitate to reach out with any further questions. 

Amber F's profile image
Amber F 
2 years ago

Had a few issues through the process, was going to let them go due to eventually getting the solar up and functional. However after being late starting panels we had a payment due on the panels. Lumio said they will pay for the payment until up and functional submitted this refund in May 2023 was approved in June *************************************************************************** processing. How does it take over 6 months to cut a check. No supervisors or managers will call me back. They have been expediting this che... read more

Business response:

Hi *****, our team would like to look into this further but are unable to locate your account in our system with the information provided. Please email *************************************** with the name and address on your project and we'll be in touch. 

Heath H's profile image
Heath H 
2 years ago

First off, the salesman lied to me about the solar system producing enough to not have a utility bill year round because the system would produce enough in the summer to cover the winter. Lumio had to come out 3 times just to get all the panels to function over a period of 4 months. Afterwards, multiple panels had to be moved around on two separate visits to get 100% production out of the panels. Lumio had to come out a fourth time because some of the microinverters went out. The salesman also referred me to Lumio customer s... read more

Business response:

Hi *****, our team has been in contact with you regarding your review. The four panels will be installed today and we have escalated your reimbursement with our accounting team. We have also provided information regarding buyback programs. Please reach out to our team directly with any further questions. 

Tim C's profile image
Tim C 
2 years ago

The payment is $200. It produces around $90 worth of electricity. The salesman told me I would never pay the electric company, that my bill would be covered by the system. He also promised a $1000 gift card I never received. I still pay around 100 a month for electricity on top of the payment of 200. 

Business response:

Hi ***, thanks for reaching out. We have escalated your gift card with our accounting team, as well as performed a production audit of your system. Your system is producing within accepted guidelines and according to the production total on your contract. We would like to remind you that your signed contract was for 65% of your yearly consumption. Please reach out with any further questions. 

Frequently asked questions about Lumio

How is Lumio rated?

Lumio has a 3.3 star rating with 1,438 reviews. 

When is Lumio open?

Lumio is closed now. It will open tomorrow at 8:00 a.m.