Lumio's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Lumio

3.3

About this business

Location details

1550 Digital Dr, Lehi, UT, 84043, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Tue8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Wed8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Thu8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Fri8:00 a.m. to 6:00 p.m.
SatClosed
SunClosed
3.31,438 reviews
Select a rating
JM C's profile image
JM C 
3 years ago

Signed up with this company with the promise that we would be getting a Genrac Generator installed along the solar panels. Its in the contract. It has been almost a year and we still havent received the generator. We have made multiple attempts to reach out and nothing. They used Genrac to sell solar panels. Its illegal and false advertisement. 

Business response:

Hi **, thanks for reaching out about this. Our team would like to look into this further and address your concerns but are unable to reference your account in our system based on the information provided here. Please email *************************************** with the name and address on your solar project and we'll be in touch. 

Cindy V's profile image
Cindy V 
3 years ago

They are scamers ******* solar panels and they don't even work 

Business response:

Hi *****, thanks for reaching out. Our team has been in contact with you regarding your review. We have provided you with our correct phone number for any future questions and have sent you buyback information. Please reach out with any further questions. 

Thomas C's profile image
Thomas C 
3 years ago

These guys are the worst. They promise you the world and then when you need them they are nowhere to be found. STAY AWAY. I'm paying the same energy bill and now a dollar loan that matches it. Absolute scam artists. 

Business response:

Hi ******, thanks for bringing this to our attention. Your account manager has reached out to you regarding your concerns and is working to get your **********************. Please continue working with them until your system is turned on. 

Jack W's profile image
Jack W 
3 years ago

We are very frustrated. We have had nothing but problems with Lumio/Deca. First, we were sold a system that didn't actually meet our needs (although we were told it did) and then it.took over 9 months to get it turned on. After it was active, we went from paying around $300-$350 a month for energy to about $400 and it will increase more as winter comes. We bought a second system and have seen no increase in production. Our base payment for panels is now $420 or so, and we still have an electric bill of around $80, even after... read more

Business response:

Hi ****, your reimbursement was sent yesterday and we have followed up with a voicemail and email. Please reach out to our team with any further questions. 

Dennis L's profile image
Dennis L 
3 years ago

I had a solar array installed by Lumio three months ago. To this date it is not operational. I have tried to call and contact Lumio without response. 

Business response:

Hi ******, our team has been in contact with you regarding your concerns. Please continue working with them until it is resolved. 

Dawn F's profile image
Dawn F 
3 years ago

Horrible **************** no show appointments dont return phone calls 

Business response:

Hi ****, our team would like to look into this further but are unable to locate your account with the information provided. Please email *************************************** with the name and address on your solar project and we'll be in touch. 

David W's profile image
David W 
3 years ago

The salesman told me that I would have the solar panels installed and at the date of installation I would receive a check for $1000 and an app to monitor the panels. Its been 6 months and no check and no app and no call back. I have called the sales rep and nothing has happened. The men who installed the panels were absolutely awesome, I applaud them for being professional and accurate but as for open promises ***** has fallen short. I spoke to my neighbor who also used lumio they said they had to email every day to get thei... read more

Business response:

Hi *****, our team has been in contact with your wife regarding an update on your reimbursement. Please reach out to our team with any further questions. 

Robert S's profile image
Robert S 
3 years ago

Hope you don't have to call customer service or get a refund. They are NOT GOOD at refunding money for services rendered, but when you need something done ie removing panels for a new roof, they want their money before they will schedule them. 

Linda V's profile image
Linda V 
3 years ago

Good luck getting a refund for services not offered. We were advised that we would have to pay upfront to have our panels removed and reinstalled in order to have our roof repaired. Then we were told that they don't offer this service. We have not received a refund after a month of phone calls. To me, this seems fraudulent. But that's just my opinion. I cannot in good conscience recommend a company that demands money for services not offered and then refuses to issue a full refund. 

Business response:

Hi *****, thanks for bringing this to our attention. Our team processed your reimbursement last week and can take up to 10 days for you to receive. Please reach out to our team with any questions in the meantime. 

Frequently asked questions about Lumio

How is Lumio rated?

Lumio has a 3.3 star rating with 1,438 reviews. 

When is Lumio open?

Lumio is closed now. It will open tomorrow at 8:00 a.m.