Lumio's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Lumio

3.3

About this business

Location details

1550 Digital Dr, Lehi, UT, 84043, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Tue8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Wed8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Thu8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Fri8:00 a.m. to 6:00 p.m.
SatClosed
SunClosed
3.31,438 reviews
Select a rating
Caprice Q's profile image
Caprice Q 
3 years ago

Terrible Company!!!!!!!We paid on our Solar Panels for 4 months.with nothing happening.We made multiple calls to the company and got the run-around time after time. My husband finally got a hold of AVISTA and made the arrangements to have the Inspector to come out to do the final inspection before we could actually benefit from SOLAR POWER. We were livid to say the least! We contacted LUMIO and were promised A REFUND OF $800 for the months of payments we made when our service was not completedat the negligence of LUMIO. We h... read more

Business response:

Hi *******, thanks for reaching out. Our team has been in contact with you regarding your concerns and provided you with an update. Please reach out to them with any further questions. 

Kim T's profile image
Kim T 
3 years ago

Signed on with the promise for a $500 sign-on check. Solar panels installed. No matter who I reach out to, I can not get any progress in receiving my check. ****, the salesman, keeps promising he will visit to deliver it today, tomorrow, etc., yet never comes. I have been talking to customer service about it for almost two months now, only to hear that she's "working on it." Ridiculous. Better off finding a more reputable solar company that actually cares about the environment as well. After installation, I had to go around ... read more

Business response:

Hi ***, thanks for bringing this to our attention. We'd like to look into this further to address your concerns but are unable to locate you in our system. Please email *************************************** with the name and address on your account and we'll be in touch shortly. 

Tara J's profile image
Tara J 
3 years ago

Save yourself the headache and do not work with Lumio. Not only did Lumio installers put holes our roof and not tells us but Lumio never made my profile or had my panels turned on for a year. We were told that we had to wait (suckers through and through) my husband finally turned them on. For that we were promised money back a little over $1500 it's been 6 months and they say it still hasn't "been released" We were promised that if anything happened to our panels that Lumio would fix them and that was a big selling point for... read more

Maria A's profile image
Maria A 
3 years ago

We had Lumio reps lie about being cover 100%. I just recently found out we are only going produce about less 50% what we usually use from electric company. I call explain to do this the right thing and Im just giving information Im the wrong. 

Business response:

Hi *****, our production audit shows that your system is producing as expected per the contract you signed. If you would like to purchase additional panels to cover more energy usage, please reach out to our team. 

Marlin S's profile image
Marlin S 
3 years ago

My Lumio Solar experience has been incredibly frustrating, and I want to share it with others. From start to finish, this journey has been marred by issues, delays, and ***** promises.In April, I signed the contract, but their video questionnaire had repeated glitches, and the salesperson missed crucial steps, causing unnecessary delays.Scheduling was a series of nightmares, with multiple issues and a complete lack of updates. The electrical installation initially lacked an inspector, leading to missed workdays. Although the... read more

Business response:

Hi ******, thanks for reaching out. Our team has contacted you regarding your concerns and have provided our home damage form for you to complete. Please continue working with them until repairs have been completed. 

Darcia S's profile image
Darcia S 
3 years ago

DO NOT engage in any business with Lumio. They give you the runaround and do not address concerns. I signed a contract on a Friday evening, cancelled it Monday morning (well within the 3 business day requirement) and the sales person even confirmed this when he called me trying to convince me to sign up again. I received texts 2 weeks later saying they will send me to collections because they "did real work" on my project and said that it's up to **** who is the head of of debt and collection **** on what they will charge me... read more

Business response:

Hi ******, we confirmed with you on Wednesday, September 20th that your project was cancelled with no fees. Please reach out with any further questions. 

Connie E's profile image
Connie E 
3 years ago

If I could leave zero stars I would. Worst experience ever! Supposedly been up & running since May & have had a $300 electric bill for the last 3 months on top of a loan payment that ***** (salesman) said wasn't a loan. They said that someone had reached out to me & that I never responded. Told them to check again because I never received a text, phone call or email! When I spoke to them yesterday, it would be at least a week because they had to get in touch with they're repair people. If anyone from Lumio shows up to your h... read more

Business response:

Hi ******, thanks for bringing this to our attention. We have confirmed with you to have a technician come out this afternoon. We have also requested that you check with your utility company about whether or not you are on a buyback program. Once you've contacted your utility company and scheduled work is completed, we will know what the next steps should be. 

Arnel C's profile image
Arnel C 
3 years ago

I dont recommend Lumio, from my experience they have Bad customer service, engineering and planning are all over the place, their plans cant pass building and safety inspection, I signed my contract April 2022 and the projects still not completed and its September 2023, also Ive been paying my solar bill since September 2022 The only type of reimbursements they can offer for my monthly payments are gift cards and it still takes 6-8weeks to get. The only positive out come Ive had so far are from the field techs. So PLS do you... read more

Business response:

Hi *****, thanks for bringing this to our attention. Our team has been in contact with you and will continue to provide updates on your project. Please reach out to your account manager with any questions. 

Mary L's profile image
Mary L 
3 years ago

The customer service is awful. Only one person I talk to seems to know what's going on. We had our roof replaced over a month ago. We can't get them to come back and reinstall the panels. My electric bill is over $300 in addition to the panels that's lying in our storage building. The contractor paid for the uninstall and reinstall so Lumio has no incentive to complete the job. 

Business response:

Hi ****, our team is working on the reinstall but unfortunately it still requires permits, designs, etc. and we are completing that work prior to scheduling you for install. Please reach out to our team with any questions. 

Frequently asked questions about Lumio

How is Lumio rated?

Lumio has a 3.3 star rating with 1,438 reviews. 

When is Lumio open?

Lumio is closed now. It will open tomorrow at 8:00 a.m.