Lumio's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Lumio

3.3

About this business

Location details

1550 Digital Dr, Lehi, UT, 84043, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Tue8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Wed8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Thu8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Fri8:00 a.m. to 6:00 p.m.
SatClosed
SunClosed
3.31,438 reviews
Select a rating
Chris Q's profile image
Chris Q 
3 years ago

Do not us this company Lumio solar for a solar purchase. When I purchase the panels the company was Deca solar and now it's Lumio solar. They claim that they merged with Deca Solar. It has been one year and six months since my panels were installed and still not functioning. On April 6, 2023 there was a disconnect and reconnect scheduled with the utility company and Lumio solar never showed up and claimed that I called the sales rep to cancel the appointment but the day before the appointment Lumio solar sent me an email rem... read more

Business response:

Hi *****, thanks for reaching out. Our team has reached out to you to work to resolve your concerns. Please continue working with them until a resolution has been found. 

Brian H's profile image
Brian H 
3 years ago

You buy their systems. They tell you that you have a 25 year warranty and when you have a legitimate problem, they give every reason not the adhere to the warranty. STAY AWAKE ***** THESE FRAUDS!!!! 

Business response:

Hi *****, we have performed a production audit on your account and show that it is producing according to the contract you signed. We have also sent you a copy of your installation agreement per your request. 

Douglas S's profile image
Douglas S 
3 years ago

Tired of these solicitors, even when a sign is posted stating NO TRESPASSING, NO SOLICITORS, he claimed he was not soliciting. This company needs to learn how to respect peoples' property rights, and know that they ARE soliciting. Also claiming that you represent the local power company is an outright lie. 

Business response:

Hi *******, thanks for reaching out. This kind of behavior is unacceptable at Lumio and we will be looking into this. Unfortunately, there isnt enough information here to identify the individual, but if you have any additional details that would help, please email **************************************** 

Lisa G's profile image
Lisa G 
3 years ago

My husband and I purchased solar panels from Lumio, formerly ************ Energy (AKE) in March of 2022. Once installed, the solar panels worked from May until September. At that point, 21 micro-invertors stopped reporting and needed to be replaced. It was not until December that the solar panels were producing energy again. We contacted Lumio on June 12th of 2023 after realizing that the solar panels had not produced any power since March. We still have not been contacted by a service technician to come out and fix the prob... read more

Business response:

Hi ****, thanks for letting us know. We have noted it on your account and working on getting a tech scheduled. Please reach out with any other questions or concerns. 

Jesse H's profile image
Jesse H 
3 years ago

The installation had issues and in the first 6 months of having their panels Ive had to have technicians come out 3 times. This latest time a third of my panels havent been working for over a month and I still cant get anyone to come fix them. The service after they make the sale is terrible. 

Business response:

Hi *****, thanks for reaching out. We have a service appointment scheduled for July 5 to look into the issues with your system. Please reach out with any questions in the meantime. 

William S's profile image
William S 
3 years ago

I've told three different Lumio representatives that I'm not interested. The third time ******* said she had the authority to ignore my No Solicitation sign because of the Inflation Reduction Act. I'm not buying it. The next time I call the police. No Solicitation means No Solicitation! 

Business response:

Hi *******, thank you for bringing this to our attention. We are committed to providing the best experience for homeownersand this kind of behavior is the opposite. Unfortunately the details here are limited in helping us identify these individuals. If you have any additional details that *** help us, please email **************************************** 

Robert w's profile image
Robert w 
3 years ago

I am getting tired of the kids they send to my house to try and sell me their c*** 

Business response:

Hi ******, we appreciate your feedback and would like to make this right. Please email any additional information to *************************************** to help us identify these individuals. 

Zach S's profile image
Zach S 
3 years ago

This company sent solicitors out to my house every day for a week straight. After confronting one of them and telling him I am not interested and to not come back, they sent out 2 new people to my house the very next day. I work from home and could not come to the door. After not answering, the sales reps then walked through my yard and one of them proceeded to pick unripe fruit off of a tree in my yard that I have been growing for years and am just now seeing the first signs of fruit on it. Seeing him pick fruit off my tree... read more

Business response:

Hi ****, thank you for bringing this to our attention. We are committed to providing the best experience for homeownersand this kind of behavior is the opposite. Unfortunately the details here are limited in helping us identify these individuals. If you have any additional details that *** help us, please email **************************************** 

Dan J's profile image
Dan J 
3 years ago

Lumio, formerly Atlantic Key Energy, sent a sales representative by the name of ********************* to my mother's house on 9/19/22 in an attempt to sell solar panels. ********************* up a contract with a ridiculous installation price of $42,473.24. Additionally, there is a 4-page contract withor multiple signatures and initials that are not my mother's handwriting. Instead, these were obviously placed on the contract with docusign or other e-signature software. My mother has a computer that she doesn't even know how... read more

Business response:

Hi ***, our team would like to look into this but are unable to locate your mother's account in our system based on the information provided here. Please email *************************************** with the the name and address on the account so we can assist. 

Frequently asked questions about Lumio

How is Lumio rated?

Lumio has a 3.3 star rating with 1,438 reviews. 

When is Lumio open?

Lumio is closed now. It will open tomorrow at 8:00 a.m.