Lumio's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Lumio

3.3

About this business

Location details

1550 Digital Dr, Lehi, UT, 84043, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Tue8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Wed8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Thu8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Fri8:00 a.m. to 6:00 p.m.
SatClosed
SunClosed
3.31,438 reviews
Select a rating
tim p.'s profile image
tim p. 
3 years ago

**********Your company is a real scam, I was miss informed how your panels work,I pay $180.+ for your monthly plan, was told I will not have any bills from the electric company and still receive bills from them, I have 24 panels on my home and they don`t product enough power to my home. At 5:00pm the sun comes around to the back of my home and the panels are not collecting the sun for 3 hours and the panels are dark (no sun). I can`t run my A.C. because the panel are not strong enough to run the A.C and feeds the electric co... read more

Business response:

Don`t sign a contract with them. I`m looking now for a lawer to *** them for false information and for scamming me into this bogus contract. ***`t believe them on anything they say they are liers and want the ******************`t care to help and very rude when speaking to them (STAY AWAY FROM LUMIO) They are SCAMMERS. 

Stacie P's profile image
Stacie P 
3 years ago

Almost 1year, I'm still paying a solar payment and solar bill to electric company each month, so no savings yet.My first install failed inspection, so a new group came and worked, passed inspection. Since the panels weren't working until fall, I missed all the summer sun. If you don't have your panels up and running by now (June) do NOT get solar until next spring. 

Keith K's profile image
Keith K 
3 years ago

Had 20 panels installed on a ****sq. ft. 3bdr 2ba home with a pool in central **. in Nov. 2021 with the assurance of having No SCE True Up bills in the future. I could of accepted a few hundred dollar true up, but $ ***** makes me feel i was lied to by the sales person from the start. Solar cost of $164 a month along with the $***** SCE bill equals to a $1,900 increase from the year before when we did not have solar. I have repeatedly contacted Lumio about the issues regarding the total cost. I was to by a customer service r... read more

Polo H's profile image
Polo H 
3 years ago

We started our project with Lumio in ****************, ** back in March 2023, it is now the second week of June and the passed two weeks weve been in the middle of a lien threat on our home due to Lumio not having paid their contractors who have put a new roof on our home for the solar project. We will begin paying our monthly payment for these panels fairly soon and the project has not been completed due to this non-payment. We have had to delay the final inspection to complete the project due to fear of not having support ... read more

Business response:

Hi ****, thanks for reaching out. Our team has been in contact with you regarding this. Please continue working with them until all concerns are resolved. 

Robert C's profile image
Robert C 
3 years ago

They **** they have lack of communication this has been 4 months since they have not finished the work at my house and we have been calling every week to get this done and we get the run around they have damaged my sprinkler system and yard and they need to come out and fix the problem right away 

Business response:

Hi Reviewer first name, our customer care team would like to connect and work to resolve your concerns. Unfortunately they are unable to reference your account in our system based on the information provided here. Please email *************************************** with your name, address, and phone number and someone will reach out to you shortly. 

David M's profile image
David M 
3 years ago

Closed with Lumio for my solar panels in Oct. 2022. Still waiting for them to actually work. I understand it's a complex deployment but the lack of communication is what is worrisome. I have received two gift card payments but now they have gone silent with the next batch which is still to come. Meanwhile Mosaic takes out my payment like clockwork. I have managed to find Lumio exec emails from their website and began to CC them on my emails and at one point got a response one from one telling me I actually need an new electr... read more

Business response:

Hi *****, our team has reached out to you to provide you with updates on your account and resolve your concerns. We have also added your July solar payment to your pending reimbursement. Please reach out to our team with any further questions or concerns. 

DL Kent's profile image
DL Kent 
3 years ago

I can not even give this company 1 star. We purchase some solar panels from Lumio. It took forever for them to follow through. We tried to cancel out of getting them, but we had sign the papers. The payment turned out to be more than a hundred dollars more than what was originally quoted. Now we find out that we have to pay ********* or the payment will go up ****** more. On top of all this the solar panels are still not connected to the box to start collecting the power. We now have to start paying electricity bill and sola... read more

Business response:

Hi DL, our team would like to connect with you to resolve your concerns but unfortunately cannot locate your account in our system using the information provided. Please reach out to customercare@lumio.com with the name, address, and email on your account so we can assist you. 

Kimberly W's profile image
Kimberly W 
3 years ago

We were sold our Solar system in August of 2022. By September 2022 we had designs sent over. November 2022 the installation was started, however there were many things done incorrectly, holes cut in walls without approval, workers showing up without notice, leaving trash in our yard from screws, nails, shingles, their lunch. All of those things I was willing to ignore and proceed with the system, however hindsight, I should have seen these as signs of a company that is not established in this field. All rookie moves. We are ... read more

Business response:

Hi Kimberly, our team has attempted to connect with you in regards to your concerns but haven't been able to get ahold of you. We have sent you an email to let you know that we have requested your bidirectional meter from your utility company and once that is complete, your system can be turned on. We have also submitted reimbursements for your solar loan payments for the last three months. Please reach out to our team with any other questions. 

Michael J's profile image
Michael J 
3 years ago

It's hard to admit that you've made a mistake but I have to say that going with Lumio for my solar panels was the worst decision that I've made in my adult life. The sales jerk promised me everything but didn't deliver. The most important thing that I wanted with solar wasn't to have an electric bill that was very low, but to have my solar panels generating power when the grid was down due to hurricanes. I was told "no problem" but I found out later that to do that, I needed additional equipment. I tried and tried to get som... read more

Business response:

Hi Michael, thanks for reaching out. Our team has been in contact with you regarding your concerns. Please reach out to them with any other questions. 

Frequently asked questions about Lumio

How is Lumio rated?

Lumio has a 3.3 star rating with 1,438 reviews. 

When is Lumio open?

Lumio is closed now. It will open tomorrow at 8:00 a.m.